Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pientä piristystä konehuoneeseen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pientä piristystä konehuoneeseen

    Elikkä tahtoisin hieman piristää autoani moottoria ja sen suorityskykyä. Ensin tuli mieleen lastu ja ilmansuodattimen vaihto. Auto näkyy profiilista ja siinä on tiptronic laatikkona. Olisiko esim. nämä päteviä mielestänne?

    Audi A4 B7 2.0TFSI 2WD/Quattro 200Hp - BSR PPC 2
    http://www.doc-power.com/index.php?p...=8&sengine=664

    Saakohan tuota edes tomaattiin?

    Audi A4 B7 2.0TFSI - BSR Optiflow
    http://www.doc-power.com/index.php?p...ducts&group=86

    Hjelppiä ja ideoita teiltä kokeneilta ja fiksummilta. Kiitos.

  • #2
    Ilmansuodatinta ei kannata vaihtaa jos sillä yrität tehoa hakea, uusi puhdas suodatin vakiokoteloon riittää.

    Comment


    • #3
      Molempiin löytyy useita keskusteluja hakua käyttämällä.

      Comment


      • #4
        www.itsfun.fi
        Toimii

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja zippola Näytä viesti
          Itse tuotteeseen en ota kantaa, mutta nettisivut ovat disinformaatiota täynnä (ja ilmeisesti jostain käännetty, kun kirjoitusvirheitä riittää).

          Ettei joku itkisi että perustele, niin voidaan luetella:
          Kun lastu viritetään polttoaineen kulutus pienenee, yleensä 5-15% moottorista riippumatta, tämä koske sekä diesel että bensiinimoottoreita. Lastuvirityksen myötä mm. myös hiilidioxiidipäästöt vähenee, polttoaine palaa paremmin joka sen sijaan vähentää luonnolle- ja terveydelle haitallisten aineiden päästöjä. Näinkö se aina menee?

          Suuri mittarilukema itsessään ei ole esteenä lastua virittäessä, moottorin sen hetkinen kunto sen sijaan merkitsee enemmän. Edellisessä lauseessa sanotaan, että lastuviritys EI vaikuta kestävyyteen. Melko ristiriitaista. Eikä tietysti vaikkapa ahtimen elinikä lyhene kun siitä otetaan ns. kaikki irti.


          Moottorinohjausyksikköä ei tarkasteta autoa katsastettaessa. Kun auton lastu on viritetty se tekee moottorista tehokkaamman missä myös polttoaine palaa paremmin. Tämä antaa myös paremmat pakokaasuarvot, jopa paremmat kuin uudessa autossa.
          Jep jep. Eikä toki laillisuusaspektista kannata mitään mainita.

          Kiihtyvyys kasvaa samassa suhteessa kuin tehon/väännön lisäys tapahtuu. Fysiikan kurssit selvästi käyty :).

          Comment


          • #6
            Lainaan ketjua. Autossani on parin viikon ajan ollut BSR:n optiflow, joka aiheuttaa nyt harmaita hiuksia. Asennus on tehty BSR:n ohjeiden mukaisesti ja alkuperäinen ilmanottoputki on jätetty paikoilleen. Tämän seurauksena konepelti on painanut putkea ja putki kartiosuodatinta niin, että suodattimen kuminen tyviosa on haljennut. Miten se voi olla mahdollista, kun asennus on tehty ohjeiden mukaisesti ja kyseessä on merkkituote, joka on tarkoitettu juuri kyseistä automallia (A4 B7 2.0 TFSI) varten. Aion olla ensi viikolla yhteydessä myyjään, mutta olisiko tulevaisuudessa parempi laittaa uusi samanlainen suodatin tilalle ja jättää alkuperäinen ilmanottoputki asentamatta vai laittaa alkuperäiseen suodatinkoteloon sinne sopiva vapaavirtaussuodatin? Kiitoksia avusta.

            Comment


            • #7
              Jos autoon on tehty pelkkä ohjelmointi, laita takaisin alkuperäinen ilmansuodatinjärjestelmä.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja 8866 Näytä viesti
                Jos autoon on tehty pelkkä ohjelmointi, laita takaisin alkuperäinen ilmansuodatinjärjestelmä.
                Miksi työ jaksatte aina jankuttaa tuota laita alkuperäinen takaisin? Jos joku haluaa sen laittaa niin antakaa laittaa ja jos kysytään että miten esim. sen vaparin öljyäminen tapahtuu nii vastaus ei ole et laita alkuperäinen takaisin! minulla ollu b5 optiflow jo 50 000 km ja ei mitään ongelmaa ja se et miksi se minulla on ei kuulu kenellekkään koska se on minun maksama auto. Jos jollakulla on ollut ongelmia hajoavien massamittareiden kanssa niin tiedoksi vain et sitä öljyä ei tarvi laittaa litra tolkulla. Eli Jere siulle vastatakseni niin uutta tilalle vaan ja teet juuri niinkuin haluat etkä sorru tuohon kun jollain joskus oli ongelmia niin kaikki yhdessä päätti et ne on ihan turhia. mullakin hajos ohjausvaihde joskus mutta ei se kenenkään mielestä ollu turha osa!

                Comment


                • #9
                  Miksi työ jaksatte aina jankuttaa tuota laita alkuperäinen takaisin?
                  Sen takia, kun noi ohjelmat on tehty muokkaamattomaan autoon. Esim toisenlainen suodatin vaikuttaa ilman pyörteilyyn ja muutenkin virtaamiseen aika paljon. Ja sen jälkee ilman meneminen koneeseen ei ole sama, kuin ohjelmaa tehtäessä. Toki voi toimia, mutta ei aina, jos vaihtaa suodattimen pois alkuperäisestä, niin pelaa pois pelivaraa jostain muualta auton vikaantuessa. Tämä todettu muussakin asiassa ihan tekniikan parissa, ei välitetä pikku asioista ja kasaantuessa ihmetellään, kun pelit ei pelitä.

                  Comment


                  • #10
                    Mikä tossa suodattimessa on se juttu? Vakiosuodatin koteloineen tuskin on mikää kuristin pelkästään lastutettussa autossa?
                    Ilmamäärä ei kuitenkaan niin paljoa nouse kun on sama pilleri autossa.

                    Jokanen saa tietysti laittaa mitä haluaa autoonsa. Onhan tuollanen hienomman näkönen kuin musta klöntti pellin alla.

                    Comment


                    • #11
                      Mikä tossa suodattimessa on se juttu?
                      Epäilisin suhinan ja pihinän olevan "se" juttu.

                      Comment


                      • #12
                        Juu mie ymmärrän kyllä että tietyissä tilanteissa siitä voi olla haittaa ,mutta joskus vaan äsyttää kun joku kysyy että miten "suhinaa" niin vastataan vaan tylysti että älä rupee amistelee mutta ei viititä perustella mielipidettä mitenkään. Tuosta Mikan vastauksestas sen verran että vastaus osuu varmaan ihan oikeaan mutta mitä sitten? jos joku tykkää tyttärestä ja toinen äitistä niin ei mikään kuitenkaan oikeuta meitä tuomitsemaan! eli jokainen saa tehdä just niinkuin tykkää. Toki neuvoja saa antaa mutta nekin yleensä olisi kohteliasta antaa neuvovasti eikä käskevästi.

                        Comment


                        • #13
                          Toki neuvoja saa antaa mutta nekin yleensä olisi kohteliasta antaa neuvovasti eikä käskevästi
                          vastaus osuu varmaan ihan oikeaan mutta mitä sitten?
                          Ketjua kun lueskelee, niin eipä tästä epäkohteliaita neuvoja bongaa. Ketjun aloittaja halusi apua ja ideoita, niitä on annettu asiallisin perusteluin. Näyttää vaan siltä, että se ei tässä tapauksessa kelpaa kaikille. Toinen lainaukseni kiteyttää kaiken.

                          Comment


                          • #14
                            Orava suotimen ainoa etu on todellakin "kiva" suhina kun lähdetään ahtamaan, ja tokihan kaikilla turboauton omistajilla on päälimmäisenä mielessä, että kuuluu kunnon suhahdus kun kaasu lävähtää kiinni.

                            Itselläni oli K&N kartiosuodatin urssissa ostettaessa kiinni, sain kyllä mukana putsarikotelon... yllättävän kauan kestin sitä sihinää, suhahtelua ja järjetöntä möykkää tasakaasulla ajettaessa. Nyt on jotain ihan muuta kuin alkuperäinen ahdin, ja silti on paikoillaan alkuperäinen putsarikotelo kaikkine "kuristuksineen", olen paljon tyytyväisempi autoni ääneen ;)

                            Ehkä se on tämä yli 30v ikä mikä sen tekee, mutta tykkään siitä, että tasakaasulla ei ole järjetöntä kuminaa IMUPUOLELTA!

                            Comment

                            Working...
                            X