Kuinka riski on lähteä tilaamaan vaihtokonetta ebayn kautta ihan omatoimisesti? Näytti hinnat pyörivän 500- 2500 välillä. (1,9 Tdi 1Z 66 kw) Onko kokemuksia? Myyjillä näyttäis olevan positiivista palautetta kuitenkin yli 90% tehdyistä kaupoista...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1,9 Tdi 1Z 66 kw vaihtomoottorit ebaysta?
Collapse
X
-
-
Konetta vaihtamassa mistä syystä?
Samaan sotkuun voi ruveta miettimään, että vaihtaako sinne AFN:n tilalle.
Konehan on 1Z:n kanssa hyvin pitkälle sama, mutta putkistot,boksi/softa ja alipainepuoli menee ainakin uusiksi. Vähän tietysti enemmä roppaamista.
Saa kai sinne uudemmatkin menemään.
Comment
-
Aattelin vaihtaa, koska auto on vielä hyvässä kunnossa muuten, vaikka lasissa on jo 785 000 km. Alkaa olee painetta jähytinjärjestelmässä mikä nyt sitten ilmeisesti kielii kansiongelmista (tosin nesteet pysynyt viimiset 300 km kyllä vähentymättä). Lisäksi meinaa tihhuuttaa öljyä vähän sieltä sun täältä katastusmieskin laitto merkinnän. Nyt jos vaan nesteet pysyy sisällä, niin ajelen kyllä menemään ja samalla kattelen uutta konetta. Mahdollisimman halvalla on tarkoitus päästä, joten luulen, että 1Z varmaan on ihan ok. Varsinkin ku mulla on edellisessä ihan hyvä turbo 2 v. sitten hommattu. Kuinkahan paljon nuo muutostöiden tarvikkeet tulis maksamaan, jos alkais sit vaihtaa konetta kokonaan toisen laiseksi?
Comment
-
Tais täällä olla 1Z -> AFN keskustelua. Sama kone, joista jälkimmäinen on VNT-turbolla.
Paljoa kalliimmaksi ei tule, mutta muutostöitä aiheuttaa turbon säädön muuttuminen alipaineelle, kun se on 1z:ssa ylipaineella.
Lisäksi tuo tarkoitaa sitä, että ECU pitään vaihtaa AFN:n omaksi tai 1Z:n oman lastuttaa AFN:n softalla.
Downpipe ja ahtoputket pitää virittää uudelleen ainakin.
Helpommalla sinne toki saa sen 1Z:n :)
Miksi sitten AFN? Ei tartte tehdä apurunkoon tai kiinnityksiin muutoksia ja pikku softaamisella saa kivasti lisäpotkuakin.
Comment
-
Bildelsbasen
Nyt sitte löytyisi bildelsbasenin kautta, Allbildelar i Huddinge AB -nimisestä purkaamosta 1Z kone ilman turboa. Kilometrejä koneella tietojen mukaan 330 000 ja peräisin 95 vuosimallin A4 sesta. Hintaa olisi 6000 kruunua ja 2000 kruunua rahti päälle tänne Ouluun. Turbo ei kuulu hintaan, mut mulla on itellä vähän ajettu sellainen. Luokitukseltaan se on ruotsin luokituksen A4, eli kunto olisi hyvä ja tuo nelonen tuossa perässä tarkoittaa, että sen toimivuus on testattu. Jakopäästä ei tiennyt, milloin oli rempattu. Mitenkähän on sopiiko tuo suoraan A6 avantiin vm 1996. Eli onko kiinnikkeissä yms eroa verrattuna a6 ja a4: jään. Miltä kuulostaa? Kommentteja? Kaveri soitti sinne ja kuulosti ihan rehelliseltä ja sano tietävänsä kyseisen puljun. (kuulemma 15 kilsaa hänen lapsuuden kotoaan) eli jos sutta tulee, niin reklamointi onnistuu pärstät vastakkain... :) Kommentteja?
AFN kone olis varmaan ihan maukas, mut tarkoitus olis siis päästä helpoimmalla tästä. Pitää sit rikkaampana harrastella enemmän... ;)
Nykyisellä kurssilla toi tekis sen vajaa 780 euroa kaikkineen... eli ei siis kovin suuri riski olisi.
Comment
-
Jos joku olis tietoinen tuosta koneen yhteensopivuudesta, eli A4 vm.1995 1Z kone A6:seen vm 1996. Eli onko kiinnikkeet yms härppeet samanlain? Pitäs tietää pian, koska huomenna pitäs suunnitella jo kauppojen tekoa...
Tuohon edelliseen, niin olis tässä pikkufiksattavaa noissa ovien listoissa ja peräkontissa, mut pitää ne tässä laittaa. Katastusmies kehuu aina joka vuosi pohjan kuntoa yms. Pääasiassa ajettu matka-ajoa, oon kolmas omistaja. En kuitenkaan kehtaa kuvauskuntoon alkaa puunaamaan... Sisältä kaikki penkit yms vielä hyvässä kunnossa, eli ei oo mitää reikiä yms. Ja ajettavuus on edelleen todella hyvä.
Comment
-
Sorry, härö, tuohan oli etuveto, siitä löytyy. Ei ole edes puolimoottorilla sama osanumero kuin a4 korissa. Mitä se sitten oikeasti tarkoittaa, en tiedä.
Lisää pengottu. Lohkon "osanumero" eri, onko sillä jotain merkitystä oikeasti, en tiedä. Eri "vaihtonumeroilla" nuo moottorit jokatapauksessa ovat... Onhan noita toki ennenkin soviteltu oem osilla ihan toisia koneita pellin alle :PViimeksi muokannut gedu; 6.8.2009, 07:32.
Comment
Comment