Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached

    Elikkä RS6:stahan meni nuo nokkienvälisten ketjujen kiristimet uusiksi kun toisella puolella alkoi metelöimään.

    Huollossa ne vaihdettiin ja seurauksena ECU valitti että ajotukset pielessä ja sijaisautolla ajo jatkui. Uudelleen yrittämällä, ts. ajotukset säätämällä?, edellinen vikakoodi hävisi. Auto kuulemma tuntui toimivan aivan normaalisti, mutta välillä kunnolla kiihdyttäessä tuli otsikossa mainittua vikakoodia ja valitettavasti se vikakoodien erikoismies oli jo lomilla. Koska koko huolto on kolme viikkoa lomilla ja auto tuntuisi muuten toimivan, sovittiin että auto tulee mulle takaisin siksi ajaksi.

    No ilman vikakoodeja oli tänne päässyt, mutta kun auto oli ajettu lentokentältä tänne, niin oli taas syttynyt vikavalo ja samat koodit, tarkemmin:

    16406 - Bank 2: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
    P0022 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
    16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
    P0012 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON


    Mikäköhän mahtais olla syynä? Tuntuu tulevan molemmilta puolilta. Tuskin molemmat anturit (onhan niitä kaksi?) on sökönä tai kiristimet jumissa. Öljynpaineet kai voisivat tuohon vaikuttaa? Näinköhän tolla nyt uskaltaa kuitenkaan ajella...

  • #2
    Itse itselleni vastaten. Kylmällä koneella käynistäessä ilmestyy. Lämpimänä ei. Oliskohan öljykierrossa häikkää

    Comment


    • #3
      Kuinka nopeasti tulee, Bentleyn mukaan tuo aktivoituu starttauksesta vasta 25 sekunnin jälkeen.

      Comment


      • #4
        Samantien. Elikkä anturivika?

        Comment


        • #5
          Tuon ajoituksen muutoksen toimivuuden voi tutkia ilmeisesti myös vag-comilla, ainakin noilla Vas-laitteilla. Tyhjäkäynnillä ajoitus -3...6 astetta . Ajettaessa 16...25 astetta. Säädön jäädessä väliin 6...16 astetta se tulkitaan sähköisen säädön toimivuudeksi, mutta mekaanisen säädön viaksi, vikakoodi on tuo tai sitten joku muu ei nyt löytynyt.
          Kun olisikin anturivika, mutta on antureiden vika eli vaikea sanoa. Ehkä vaikutusta voisi katsoa ottamalla johdot irti.
          Viimeksi muokannut vepek; 4.7.2009, 23:31.

          Comment


          • #6
            Selvisikö tähän vikaa? Itsellä tulee tuo 16396 vikakoodi.
            1.8t kone ja vaihdettu kuukaus sitten toi ketjunkiristin....
            Rallattaa ajossa aika ikävästi :(

            Comment

            Working...