Elikkä RS6:stahan meni nuo nokkienvälisten ketjujen kiristimet uusiksi kun toisella puolella alkoi metelöimään.
Huollossa ne vaihdettiin ja seurauksena ECU valitti että ajotukset pielessä ja sijaisautolla ajo jatkui. Uudelleen yrittämällä, ts. ajotukset säätämällä?, edellinen vikakoodi hävisi. Auto kuulemma tuntui toimivan aivan normaalisti, mutta välillä kunnolla kiihdyttäessä tuli otsikossa mainittua vikakoodia ja valitettavasti se vikakoodien erikoismies oli jo lomilla. Koska koko huolto on kolme viikkoa lomilla ja auto tuntuisi muuten toimivan, sovittiin että auto tulee mulle takaisin siksi ajaksi.
No ilman vikakoodeja oli tänne päässyt, mutta kun auto oli ajettu lentokentältä tänne, niin oli taas syttynyt vikavalo ja samat koodit, tarkemmin:
16406 - Bank 2: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
P0022 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
P0012 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
Mikäköhän mahtais olla syynä? Tuntuu tulevan molemmilta puolilta. Tuskin molemmat anturit (onhan niitä kaksi?) on sökönä tai kiristimet jumissa. Öljynpaineet kai voisivat tuohon vaikuttaa? Näinköhän tolla nyt uskaltaa kuitenkaan ajella...
Huollossa ne vaihdettiin ja seurauksena ECU valitti että ajotukset pielessä ja sijaisautolla ajo jatkui. Uudelleen yrittämällä, ts. ajotukset säätämällä?, edellinen vikakoodi hävisi. Auto kuulemma tuntui toimivan aivan normaalisti, mutta välillä kunnolla kiihdyttäessä tuli otsikossa mainittua vikakoodia ja valitettavasti se vikakoodien erikoismies oli jo lomilla. Koska koko huolto on kolme viikkoa lomilla ja auto tuntuisi muuten toimivan, sovittiin että auto tulee mulle takaisin siksi ajaksi.
No ilman vikakoodeja oli tänne päässyt, mutta kun auto oli ajettu lentokentältä tänne, niin oli taas syttynyt vikavalo ja samat koodit, tarkemmin:
16406 - Bank 2: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
P0022 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
P0012 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
Mikäköhän mahtais olla syynä? Tuntuu tulevan molemmilta puolilta. Tuskin molemmat anturit (onhan niitä kaksi?) on sökönä tai kiristimet jumissa. Öljynpaineet kai voisivat tuohon vaikuttaa? Näinköhän tolla nyt uskaltaa kuitenkaan ajella...
Comment