Tuossa mystistä, jo Ahvenistolla vaivannutta käyntihäiriötä metsästäessä pääsin nyt siihen pisteeseen että autoon on vaihdettu öljyt/suodatin, ilmansuodatin, bensansuodatin, kaikki 8 puolaa, ilmamäärämittari ja uudet tulpat.
Sama vika edelleen toikkaroi välillä. Oireina: CAT-valo vilkkuu ja yksi sylinteri putoaa pois pelistä, tämä on empiirisesti todettu olevan 6-muki. Vika esiintyy säännöllisen epäsäännöllisesti joka tietenkin vaikeuttaa syyn etsimistä, ainoa varma tapa saada kone käymään seitsemällä on kun esim. ruokatunnilla ajan auton töistä kotiin ja puolen tunnin päästä lähden takaisin, joka kerta noin 100 metrin ajon jälkeen putoaa yksi pytty pois pelistä eikä välttämättä herää koko työmatkalla.
Toisaalta taas viime sunnuntaina pääsi liki 2 tuntia yhtäjaksoisesti ilman oireita eli lämpötila itsessään ei varmaankaan ole lopullinen syy.
Nyt mittailin sit vastusmittarilla suuttimia ja kappas vaan, muissa suuttimissa vastus oli noin 16-18 ohmia ja tuo 6. suutin näytti ääretöntä eli suutin rikki vai?
Kutosmukin tulppa on ihan sen näköinen kuin voisi kuvitella misfiren jälkeen olevan eli kierreosa öljyinen. Voisiko tästä silti päätellä että jos käyntihäiriön syy on rikkinäinen suutin joka välillä ei aukea niin katti ja lambda ei välttämättä olekaan paskana vaikka käyntivaivaa on ollut jo jonkun aikaa. Vai jääkö se sit vallan auki jolloin bensaa menee suutinrungon paineella läpi koko ajan niin paljon kuin mahtuu...?
Sama vika edelleen toikkaroi välillä. Oireina: CAT-valo vilkkuu ja yksi sylinteri putoaa pois pelistä, tämä on empiirisesti todettu olevan 6-muki. Vika esiintyy säännöllisen epäsäännöllisesti joka tietenkin vaikeuttaa syyn etsimistä, ainoa varma tapa saada kone käymään seitsemällä on kun esim. ruokatunnilla ajan auton töistä kotiin ja puolen tunnin päästä lähden takaisin, joka kerta noin 100 metrin ajon jälkeen putoaa yksi pytty pois pelistä eikä välttämättä herää koko työmatkalla.
Toisaalta taas viime sunnuntaina pääsi liki 2 tuntia yhtäjaksoisesti ilman oireita eli lämpötila itsessään ei varmaankaan ole lopullinen syy.
Nyt mittailin sit vastusmittarilla suuttimia ja kappas vaan, muissa suuttimissa vastus oli noin 16-18 ohmia ja tuo 6. suutin näytti ääretöntä eli suutin rikki vai?
Kutosmukin tulppa on ihan sen näköinen kuin voisi kuvitella misfiren jälkeen olevan eli kierreosa öljyinen. Voisiko tästä silti päätellä että jos käyntihäiriön syy on rikkinäinen suutin joka välillä ei aukea niin katti ja lambda ei välttämättä olekaan paskana vaikka käyntivaivaa on ollut jo jonkun aikaa. Vai jääkö se sit vallan auki jolloin bensaa menee suutinrungon paineella läpi koko ajan niin paljon kuin mahtuu...?
Comment