Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Suutin rikki (vika löydetty)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Suutin rikki (vika löydetty)

    Tuossa mystistä, jo Ahvenistolla vaivannutta käyntihäiriötä metsästäessä pääsin nyt siihen pisteeseen että autoon on vaihdettu öljyt/suodatin, ilmansuodatin, bensansuodatin, kaikki 8 puolaa, ilmamäärämittari ja uudet tulpat.

    Sama vika edelleen toikkaroi välillä. Oireina: CAT-valo vilkkuu ja yksi sylinteri putoaa pois pelistä, tämä on empiirisesti todettu olevan 6-muki. Vika esiintyy säännöllisen epäsäännöllisesti joka tietenkin vaikeuttaa syyn etsimistä, ainoa varma tapa saada kone käymään seitsemällä on kun esim. ruokatunnilla ajan auton töistä kotiin ja puolen tunnin päästä lähden takaisin, joka kerta noin 100 metrin ajon jälkeen putoaa yksi pytty pois pelistä eikä välttämättä herää koko työmatkalla.

    Toisaalta taas viime sunnuntaina pääsi liki 2 tuntia yhtäjaksoisesti ilman oireita eli lämpötila itsessään ei varmaankaan ole lopullinen syy.

    Nyt mittailin sit vastusmittarilla suuttimia ja kappas vaan, muissa suuttimissa vastus oli noin 16-18 ohmia ja tuo 6. suutin näytti ääretöntä eli suutin rikki vai?

    Kutosmukin tulppa on ihan sen näköinen kuin voisi kuvitella misfiren jälkeen olevan eli kierreosa öljyinen. Voisiko tästä silti päätellä että jos käyntihäiriön syy on rikkinäinen suutin joka välillä ei aukea niin katti ja lambda ei välttämättä olekaan paskana vaikka käyntivaivaa on ollut jo jonkun aikaa. Vai jääkö se sit vallan auki jolloin bensaa menee suutinrungon paineella läpi koko ajan niin paljon kuin mahtuu...?
    Viimeksi muokannut hopsis; 1.7.2009, 22:00.

    #2
    Kyllä siellä voi olla kela poikki, lämmetessään ja täristessä saattaa ottaa kontaktia ja pelata.

    Saakos vagcomilla naksuteltua suutintestin läpi, kuten esim. viisimukisessa?

    Comment


      #3
      Eipäs ole vakkomia tähän hätään mut kävin pihassa testailemassa kun oli kone saanut pari tuntia jäähtyä. Kaikkien muiden suuttimien vastus 18 ohmia, kutospytyn yli 600 ohmia...

      Sitä sit hiukan heiluttelin ja naputtelin ruuvimeisselin kahvapäällä niin putosi ensin noin 150 ohmiin ja sit hetken kuluttua noin 40 ohmiin johon sit lopulta jäi.

      Laitoin padan tulille ja annoin käydä noin 30 sekuntia jonka jälkeen taas mittaamaan vastuksia. Ehjät suuttimet näytti samaa 18 ohmia ja tuo murheenkryyni taas yli 140 ohmia.

      Tämä keissi alkaa pikkuhiljaa vaikuttamaan järkeenkäyvältä. Tuossa päivänä muutamana kuuntelin tyhjäkäynnillä pakoputkenpään vieressä niin välillä normipörinän välissä kuuluu sellainen paksu, matala *poh*. Tiedätte kyllä, soundi joka kuuluu kun käy rikkaalla.

      Tämähän juuri on tilanne jos suutin tukossa eikä bensaa mene läpi -> lean misfire -> lambdaohjaus säätää seosta rikkaammalle. Vastannee tuo rikkinäinen kela samaa kuin tukossa oleva suutin.

      Mistäpä saa nyt mahdollisimman halvalla ja nopeasti uuden suuttimen ja o-renkaat?
      VAG-osanumero 077 133 551 L, o-renkaat 7.52mm x 3.53mm

      Ostetaan sit loput 7 varalle kun/jos menee vielä toinen samalla tavalla.

      Comment


        #4
        Moista ruiskinta on ollut vain S6+ ja A8/S8:ssa. Marmorilla 270€ kpl. :-)

        Comment


          #5
          Halpahan tuo suutin on, Toyotalla maksaapi Land Cruiser HJ61:seen 420€/kpl :P

          Comment


            #6
            Yksi mahdollisuus:
            http://acf.demoefekti.net/index.php?q=077133551L

            Comment


              #7
              Voi herramunjee mitä hintoja... Kyllä tuon hinnan perhealbumista näin mut oletin sen olevan koko sarjalle. Aikanaan ebaysta tilasin 550cc suuttimia 4 kappaletta vissiin alle 200e rahteinen ja veroineen.

              Koitan vielä katsoa käytettyä jostain mut jos ei löydy niin millä aikataululla Tepolta uuden ruutan saisi?

              Comment


              • #8
                tuolla on halpoja suuttimia ja valikoima on aika suuri.

                http://www.injectorwhse.com/servlet/StoreFront

                laita hakusanaksi audi A8 niin voi sopiva löytyä

                Comment


                  #9
                  Pari viikkoa ottaa toimitus minulta hankittuna

                  Comment


                    #10
                    No niin, sainkin sarjan suuttimia sit jo tälle päivälle. Yksi jo vaihdettuna rikkinäisen tilalle. Ruiskahti vaan pieni lätäkkö bensaa suutinrungosta kannen päälle vaikka paineet päästinkin etukäteen pois, pitää hetki vartoilla konepelti auki että haihtuu ennen kuin lyö tulille.

                    Melko luottavaisin mielin kyllä olen, niin selkeä vika kuitenkin tuossa vanhassa ruutassa.

                    Comment


                      #11
                      Taisi tulla kuntoon. Nyt olis varaosiksi ostettu AHK sit kaupan, koko pata vailla yhtä suutinta.

                      Comment


                        #12
                        Mulla on nyt samaa vaivaa. Kylmäkäynnistyksen jälkeen käy kaikilla, mutta lämpimänä startatessa käy seitsemällä CAT-valon palaessa. Killerin ystävällisellä avustuksella saatiin kuvan mukaiset vikakoodit. Lienee aika varma 5-sylinterin suutinvika?

                        077 133 551 L (S8/S6 plus) poistunut Audilta 2015. Tepolta näyttää löytyvän – jos luet tätä niin onko vielä saatavilla? :)

                        Toi G28-sensorin vika lienee joku muu mikä on jäänyt muistiin.

                        4 faults found
                        17613 - Fuel injector for cylinder 5(N85)
                        P1205 - 35 - 10 Electrical malfunction Intermittent
                        16684 - Random/Multiple cylinder misfire detected
                        P0300 - 35 - 10 Intermittent
                        16689 - Cylinder 5
                        P0305 - 35 - 10 Misfire detected
                        16705 - Engine speed sensor (G28)
                        P0321 - 35-10 Implausible signal Intermittent
                        Attached Files
                        Viimeksi muokannut Killeri; 28.10.2019, 10:09.

                        Comment


                          #13
                          Finjectorilta löytyisi Boschin uudempi 028 015 81 07 -suutin: https://www.finjector.com/fin/ev14_1...m_77mm-p-84802

                          Kuulemma kuvio on hieman erilainen kuin alkuperäisessä, joka on ensimmäisiä EV1-mallisia. Alkuperäisen valmistus on lopetettu, mutta Tradilta löytyy. Alkuperäisessä 2-haarainen, 22°, tässä kartio 20°. Alkuperäisessä vastusarvo 16 ohmia, tässä 12 ohmia. Piätisi toimia, mutta olisi kuulemma hyvä vaihtaa kaikki suuttimet.

                          Eli: ostanko yhden alkuperäisen, vai sarjan uusia, lähes samanlaisia suuttimia? Hinta on käytännössä sama. Itse en tiedä suuttimista hevon ** , joten kuuntelen mielelläni ajatuksia :D

                          Comment


                            #14
                            Mulla on taas urssissa sama vika. Käy välillä seittemällä ja taas suuttimesta vikakoodi. Yhden käytetyn ostin viimeksi ja käytin koko setin finjectorilla. Nyt eri suuttimesta sama vikakoodi. Eli toinen suutin alle 1000km sisään ja kaikkiaan kolmas minun aikana kun katkeaa käämilanka sisältä.

                            Sillä vaan että jos sulla on S8:ssa yhtä vanhat ja paljon ajetut suuttimet kun mulla plussassa ni laita suosiosta kierros uusia. Huonolla tuurilla on yksitellen vaihdettuna kohta toisessa ja sen jälkeen kolmannessa mukissa sama vikakoodi.

                            Saat vähän käshbackkiä vielä kun trokaat mulle ne käytetyt ässän vanhat suuttimet. Plussaan tulee nykyään ehkä 1000km vuodessa ni pärjään ehjillä käytetyillä yksitellen vaihtaen vielä sata vuotta :)

                            Comment


                            • #15
                              V8 oli tänä vuonna pirun vaikea saada päästöistä läpi, mistä tulikin mieleen jos siinä olisi lievää suutinvikaa, kun kaikki sytkäosat on aikalailla uusittu. Paksulla se käy ihan silmien kirvelystä päätellen, joten voisi viitata vuotavaan suuttimeen.

                              Mitähän tuohon kävisi tilalle jos joutuu suuttimet uusimaan? Nykyinen taitaa olla 077 133 551 F / Bosch 0 280 150 424. Käykö esim tuo ylemmän viestin 0 280 158 107 ?

                              Comment


                                #16
                                Suuttimen virtaus kai suurin merkitsevä tekijä on. Veikkaisin että kaikissa saman aikakauden 32v koneissa on samat bensanpaineensäätimet. Joskus jostain löysin jonkun boschin listan jossa oli lueteltu suuttimen numeroilla kaikki speksit mutta en nyt tähän hätään.

                                Äkkiseltään väittäisin että AKH/AHK käypäinen suutin ei suoraan ole paras mahdollinen siihen ABH/AEC suvun koneeseen.

                                Comment


                                  #17
                                  Hommasin nyt suuttimet Finjectorilta. Enää pitäisi vaihtaa ne, olisiko vinkkejä siihen? K-Jettiin oon vaihtanut suuttimia. Miten bensapaineen vapautus, pitääkö jatkotukki tms. irrottaa kokonaan? Tartteeko mitään O-renkaita uusia niiden lisäksi mitä tulee suutinten mukana? Erikoistyökaluja? Jos viittit Mikko kommentoida tänne tai privalla, niin iso peukku :)

                                  Comment


                                    #18
                                    Helpointa on irrottaa sulake #14 ja sahata startilla hetki. Sillä saat paineet pois railista. Joku rätti kannattaa laittaa polttoainelinjojen ympärille kun avaa liitokset.

                                    Mitään muita tiivisteitä ei tarvi vaihtaa. Tukki tarvii nostaa kokonaan pois, se on neljällä pultilla kiinni. Voi olla vähä jumissa mutta rauhaksiin jollain pitkällä työkalulla vääntää imusarjaa vasten ylöspäin. Mitään erikoistyökaluja ei tarvita. 10mm hylsy, 14mm ja 17mm lenkit.

                                    Jos on cruise niin sen mekanismeja ja vaijereita voi joutua vähä siirteleen edestä pois.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ei sieltä paljoa bensaa tule vaikkei paineita poistakaan. Letku vaan irti ja rätti päälle jos ei halua että bensaa valuu koneen päälle.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X