Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 -97 1.8t nykimis- ja käynnistymisongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 -97 1.8t nykimis- ja käynnistymisongelma

    Joo eli tuo oma audi on aloittanu jonkun oman elämän tässä viime aikoina. Eli lähtee käyntiin 2 tai 3:lla yrittämällä kylmänä, lämpimänä lähtee normaalisti ekalla. Ja nyt audi alkoi vielä nykiä ajossa! Siinä 2-3tuhannen kierroksen kohdalla. Lämpinä nykii vähemmän ku kylmänä.

    Listaa mitä osia vaihdettu:

    -Alipaine letkuja ja kiristimiä uusittu
    -By bass vaihdettu forgeen(on todistetusti toiminut sillä)
    -Sähköliittimiä putsattu
    -MAF putsattu.
    -Tulpat vaihdettu alle 20tkm sitten.
    -Edellinen omistaja uusituttanut bensapumpun

    Mahtaisko olla vikaa lambda anturissa? Vai millaisia kokemuksia teillä on tuollaisen vian korjaamisesta AEB moottorissa. Eli siis vaijerikaasullinen malli. Olen hommaamassa vag com adapteria koneeseen ja tietty ohjelmaa, mutta jos osaisitte jotain alku hätään sanoa mitä vois kokeilla korjata.

    #2
    Onko AEB suorasytkällä vai piuhoilla? Läpilyövät sytkäjohdot tekevät tuollaista nykimistä, joka pahenee erityisesti lämmetessä.

    Comment


    • #3
      Voisi olla sytytyspuolavika tai ehkä todennäköisemmin sytytyksenvahvistimen vika.

      Sytkävahvistin löytyy ilmanputsarin päältä.

      Comment


        #4
        Sytkänvahvistimen ensioireisiin kuulu juuri tuo kylmänä kettuilu, kunnes laukeaa jossain kohtaa lopullisesti.

        Comment


        • #5
          Eli luultavasti on se, koska silloin kun ostin tän auton, niin oli samaa ongelmaa, mutta ku vaihdoin 4kärki tulpat niin alko toimia. Kipinä on ollut jo silloin melko heikko. Mitäs tollanen sytytyksen vahvistin maksokaa marmorilta?

          Jasso: Ei se ongelma pahene lämmetessä, päinvastoin.

          Comment


          • #6
            Mitkä tulpat olis suositeltavimmat tuohon aeb moottoriin? Nyt sielä on kiinni boschin nelikärki tulpat, joilla on ajettu ~20tkm. Mietin vaan, että voihan ne olla huonot tuohon koneeseen ja on mennyt ennen aikojaan loppuun. Halvempi olis ainaki esti ostaa tulpat...

            Comment


              #7
              varaosa puljusta vaan orkkis tulpat, ne on hyvät suosittelen

              Comment


              • #8
                Eli nyt on tulpat vaihdettu ja bensansuodatin(oli alkuperäinen paikallaan vielä!, vaikka on ajettu jo 180tkm)

                Noh ongelma pysyi noista huolimatta täysin ennallaan. Seuraavaksi putsaan tuon kaasuläpän ja uusin siihen tiivisteen, kun tuo tyhjäkäynti kylmänä aaltoilee kovasti. Ja varmaan se sytytyksenvahvistinkin pitää ostaa..

                Comment


                • #9
                  Elikkä nyt on korjailtu taas lisää ja nyt putsasin tuon kaasuläpän ja uusin kaasuläpän ja imusarjan välisen tiivisteen. Lisäksi sopeutin läpän VAG-comilla. Nyt auto ei enään nyi kylmänä, eikä kierrokset seilaa. Ainut vaan, että nyt joskus kierrokset jää päälle risteykseen tultaessa 1500r/min (kaasua hipaisemalla kierrokset laskee). Luultavasti läppä kuivi putsauksessa, kun tuli käytettyä puhdistusaineena jarrujen putsausainetta. Pitää kokeilla rasvata kaasuläpän akselia, josko auttais.

                  Mutta käynnistymis ongelma ei oo lähteny vieläkään. Aamulla kun töihin lähdin, niin lähti toisella käyntiin. Ja iltapäivällä kun lähdin töistä, niin lähti heti ekalla ja kävi nätisti.

                  Vikakoodia ei sytytyksen vahvistimesta tule, mutta siitähän ei sitä vissiin yleensä tulekaan. Miten sen vois testata onko ehkä vai ei?

                  Comment


                    #10
                    sytkänohjausta ei oikein muuten onnistu testailemaan kuin silloin kun on vika päällä. Eli kun ei starttaa niin tarkistelemaan tuleeko kipinää. Se on se v*ttumaisin palikka testailla/ todeta vikaa.

                    Comment


                    • #11
                      Joo. Nyt koitin rasvata crc:llä tuota kaasuläpän akselia, että ei takertelisi, mutta ei vaikuttanu mitää. Taitaa tehdä noin myös, jos saa ilmaa jostain/päästää ilmaa.

                      Comment


                      • #12
                        Noniin taas on selvinny lisää. Vika ei taidakkaan olla sytytyksen vahvistimessa, vaan moottorin kierrosten tunnistimessa. Vag- comilla katteltuani vikakoodeja tuo enginespeed sensor tulee aina takasin ja tämän http://www.a4mods.com/index.php?page...eedsensor.html linkin takana oleva tieto tukis tuota, että on rikki ainaki menossa.

                        Tuolla on hinnaksi laitettu 87$ eli n.87e, aika kallis anturiksi? Mitä tuo oikeesti maksaa marmorilta?

                        Se sytkäboksi on suunnilleen samoissa hinnoissa(jos tuo hinta paikkansa pitää)?

                        Monologia jatkaakseni; Nyt ei ollu ilmaantunu eilisen nollauksen jälkeen tuota koodia ja mitenkä tuo voisi vaikuttaa tuohon antuurin onko kone lämmin vai ei? Kun lämpöisenä ei edelleenkään ole ongelmia. Alan jälleen kallistua tuon sytytyksen vahvistimen puoleen..
                        Viimeksi muokannut Sleepy2; 28.7.2009, 22:23. Perustelu: Yhdistetty.

                        Comment


                          #13
                          Lämpölaajeneminen aiheuttaa kaikennäköstä, ei ole mikään ihme, että jokin anturi toimii vain tietyssä lämpötilassa rikkoonnuttuaan.

                          Comment


                          • #14
                            Eilen tuli puhdistettua tuo aktiivihiilisuodatin tuolta apukuskin sisälokarin takaa. Olihan sielä melkoisesti kuivunutta kuraa. Nyt käy tasaisemmin, mutta lähtee vasta 2:lla yrittämällä käyntiin kylmänä. Kyllä se sillä ensimmäiselläkin avaimen käännöllä lähtee, mutta tiputtaa kierrokset melkeen heti ja sammuu. Autosähkö mies oli sitä mieltä, että vikaa ei olisi sytytyksenvahvistimessa, vaan tuossa kampiakselin anturissa. Nyt alkaa olla kaikki muu kokeiltuna, että anturin ostoon täytynee lähteä. Saakohan tuota skodan,vw tai seatin osana vähän halvemmalla?

                            Ai niin ja sitten tuo yrittää satunnaisesti jälkikäydä, joskus ihan joku 5sekuntia, joskus ei mitään. Voisko tuo anturi vaikuttaa siihenkin?
                            Viimeksi muokannut Vag whore; 2.8.2009, 21:37.

                            Comment


                            • #15
                              Ettei sitten jumittelis se aktiivihiilisuodattimen venttiili siinä ilmanputsarin päällä. Itsellä samoja oireita et joskus ei ekalla lähde käyntiin,kierrokset huutaa ja jälkikäyntiä. Nyt ei onneks kuukauteen oo ollu mitään mutta tarkotus olis vaihtaa se. Villi veikkaus ja eri kone mulla tietysti.

                              Comment


                                #16
                                se on helppo testata kun ottaa venttiililtä sen imusarjalle menevän putken irti, ja tulppaa sen vaikka 8mm pultilla ja kiristää lemmarin. ite tein tuolleen ku rupes pännimään sen venan kanssa ainainen painiminen...

                                Comment


                                • #17
                                  Joo täytyy testata tuota. Alkaa pian pänniä koko auto :D Pirun hyvä vaan ajaa ja sillon ku toimii, niin konekki tosi hyvä. Mutta luovuta en! Tuo vika on saatava kuntoon...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Itellä on samoja ongelmia ton A4:sen kans. Kylmänä pieniä nykäyksiä tuntuu tyhjäkäynnillä ja pitää hehkuttaa melko kauan välillä et lähtee käyntiin, johon on syynä kaiketi se, että bensat katoo letkuista sammuksissa takas tankkiin. Epäilivät korjaamolla jotain venttiiliä tai bensapumppua. Kellään tietoa nuista venttiileistä, mitkä sen päästäs takas tai joku muu syy?

                                    EVAP-venttiilin vaihdoinkin tos aikasemmin, ku keräs painetta tankkiin ja meinannu pysyä edes käynnissä, mut ei se tuohon vaikuttanu.

                                    Comment


                                      #19
                                      ootko varma että bensat katoaa putkesta? ite mietin kanssa samaa ongelmaa ja huomasin ettei bensapumppu lähde jostain syystä aina heti pyötimään vaan antaa joskus startata muutaman sekunnin ennenku pyöräyttää tarvittavan paineen putkistoon... sitä en sitten vielä tiedä mistä tuo johtuu. viisaammat kertokoon.

                                      Comment


                                        #20
                                        bensapaine mittaus ihan ekana, pitääkö paineet. Jos ei pidä -> takaisku vaihtoon (todennäköisesti tehtaalta pumppuun sisäänrakennettu, eli pumpun vaihto). Jos ei vikakoodeja koneen asento/kierroslukuantureista, niin saattaisimpa silti vaihtaa bensapumpun, on tullut "muutama" nähtyä jotka nyhtänyt esim ahtojen puolella... puNpun vaihdon jälkeen on hävinnyt kaikki oireet. Se pumppu tankissa on kumminkin pahimmillaan sen 13 vuotta vanha...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Onkos tommonen bensapumppu kallis vaihtotöineen?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Pumppu tuohon vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Siitä ei pitäis olla aikaa kuin 1-2vuotta. Täytyy tänään vielä tarkistaa onko tullut jotain koodeja. Mitenkäs bensanpaineet mitataan?


                                            Tuo pumppuhan ei oo paha vaihtaa, kun on vaan tarpeeks vähä bensaa. Senhän saa vaihdettua siitä luukusta johon pääsee takaluukusta käsiksi?Mitäs itse pumppu sitten kustantaa?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eikös tuon pumpun pysty testata silleen, että käyttää ennen starttausta virtoja päällä pari kolme kertaa niin, että merkkivalot sammuu?

                                              Comment


                                                #24
                                                Onkohan tuossa pumpussa takaiskuventtiili itsessään? muuten kyllä saattais olla asiallinen korvauspumppu. eikä hintakaan hävytön...
                                                Viimeksi muokannut jouni78; 5.8.2009, 23:28. Perustelu: korjasin ulkoasua

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kokeiltiin tota pumppuu tolleen et virrat päällä, mut ei sielt alkanu bensaa tulla ennenku käynnisti auton kokonaan. Tiedä sit miten sen pitäs käyttäytyy.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nyt tukin tuon letkun joka lähtee evap venttiililtä, eli se bensahöyry venttiili, niin tuntuis, että nyt on kunnossa. Venttiilistä ei mitään koodia kyllä oo tullu ikinä. Täytyy tarkkailla vielä miten tuo käyttäytyy. Vaikuttaako tuon venttiilin pois pelistä oleminen päästöihin katsastaessa?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      ei usko että vaikuttaa päästoihin. sehän vaan imee tankista höyryt kiertoon jottei ne pääsis luontoon.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Juu. Kaikki viat katos, kun tulppas ton evapille menevän letkun, eli siinä venttiilissä on jotain vikaa. Toki tuo kaasuläpän puhdistus ja sopeutus auttoi muuten vaan parempaan käyntiin. Täytynee vielä ne koodit lukasta.. Onkohan tuota venttiiliä saatavilla tarvike osana? Mikä mahtaa olla hinta?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ainakin AD-varaosamaailmasta sai tilaamalla. Hinta siellä oli melko suolanen tommoselle pienelle venttiilille. Noin 70 euroo.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ja tepolla tais olla karvan alle 90 €, taitaavat suurin osa olla samalla osakoodilla.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X