Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 audin tehot seilailee?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 audin tehot seilailee?

    Elikkä kyseessä ässä audi ja ongelmana on sellainen että sillon tällön autosta katoaa ikäänkuin tehot, ihan kuin turboa ei olisi lainkaan. Ja kun ajon aikana käytät autoa sammuksissa hetken aikaa ja laitat käyntiin niin auto pelaa taas ihan normaalisti ja on täysissä tehoissa? Missä hullussa voisi olla vikaa?

    Ja olena myös huomannut että joskus kun kiihdyttää, niin aina hetkellisesti turbot kävisi pois pelistä ja ajo on hiukan nykivää ku meinaa ottaa turboja päälle ja sitten ottaakin ja käy hetkittäin ilmeisesti pois ahdot tms... Luulisin että turboissa ei ole vikaa koska kun auto pelaa niin se toimii loistavasti ja on tehokas peli.

    Nyt viisaat tietäjät neuvoja jos jollain on tehnyt joskus vaikka samaa että mistä toi voisi johtua??
    Viimeksi muokannut okkim; 30.6.2009, 00:46. Perustelu: Lisätty kappalejaot ym pientä siivousta.

    #2
    Lue/luetuta vikakoodit, auto voi mennä vikatilaan joka nollautuu uudelleen käynnistäessä.

    Comment


      #3
      Korpimoottori voisi myös tutusta Haun ihmeelliseen maailmaan, sieltä kun löytyy vaikka mitä kivaa tähänkin oireyhtymään. Vikakoodeista veikkaan löytyvän EGT vikaa.

      Comment


      • #4
        No onhan se korimoottori käyttänyt hakua niin paljon kuin vain mahdollista. Välillä joutuu ottaan uutta aihetta tänne kun ei löydy. Ja miten hullussa minä olisin älynny jotain vikakoodi -hakusanaa käyttää. Nyt kun Tammi laittoi että saattaa olla vikakoodi jutuissa häikkää niin sitten se oli avuksi ja sen myötä sitten haun kautta löytyy kaikkea hyödyllistä tietoa.

        Ihan rauhallisesti vain, Ei tämä nyt ole elämää kummempaa jos täällä joskus kysytäänkin samaa asiaa mitä on käsitelty joskus vuonna kirves ja miekka :D HAUN avulla olen löytänyt lukemattomia kertoja vastauksia hakemiini asioihin eli osaan käyttää sitä!!
        Viimeksi muokannut okkim; 30.6.2009, 00:47. Perustelu: Lisätty kappalejako

        Comment


        • #5
          Melkeinpä nyrkkisääntönä voi käyttää näissä "moderneissa" autoissa sitä, että jos reistailee, vikakoodien lukuun. Jos ei löydy ongelmaa niin ihmetellään sitten porukassa näitä meidän hienoja audeja :)

          Comment


          • #6
            vikakoodit luettu...

            No niin kävin tänään tarkastamassa vikakoodit ja niitä olikin lapullinen kertyny sinne :D No ne poistettiin ja sit lähdin kokeilemaan että miten se pelaa ja auto pelaski aivan helvetillisen hyvin ekat 200m ja oli pirun ripeä eikä nykiny turbot jne... no sitten se pukkaski taas vikakoodin päälle ja kone meni heikompi tehoiseksi muttei kuitenkaan tosi heikoksi. No takas liikkeeseen ja koneeseen kiini vikakoodin lukuun. No sieltä tulikin sitten kaks koodia taas.16486-ilmamäärämitari ja sitten 17865-pakoilman lämpötunnistin 2 (piiri/oikosulku 12Volttiin) tai jotain tuonne päin siinä luki.

            Elikkä mitäpä sitä sitten? Voisko olla että toi pakoilman lämpötunnistin nro2 on rikki ja tuo ilmamäärämittari olisikin ehjä mutta herjaa myös sille vikakoodia johtuen viallisesta pakoilman anturista? Missä tuo tarkkalle ottaen sijaitsee koko anturi ja kumpi on kumpi kun eikö noita ole kaks pakoilman lämpöanturia? Ei sattuis kenelläkään olemaan sellaista ylimääräisenä, Voisin ostaa pois sen?
            Viimeksi muokannut okkim; 30.6.2009, 22:09. Perustelu: Yksi kysymysmerkki lauseen perässä riittää, ja kappalejakoja on hyvä käyttää ettei teksti ole yhtä pötköä

            Comment


            • #7
              Epäilen, että molemmat joudut hommaamaan eli ilmamassamittarin (MAF) herja ei aiheuta egt herjaa, eikä toisinkaan päin. MAF sijaitsee heti ilmanputsarin jälkeen imuputkessa. Egt-sensorit sijaitsevat turbon ja pakosarjan liitoksen tienoossa pakosarjan puolella (molemmin puolin). Suosittelen siihen korjaussarjaa eli uusi anturi kummallekin puolelle. Eivät kyllä ole ihan ilmaisia, mutta mikä on?

              Tepolta voi kysellä osia.

              Mikse: hyvä vainu egt:stä :)
              Viimeksi muokannut pmtp; 30.6.2009, 22:11. Perustelu: egt:n (pakolämpöanturi) kiinnityspaikan korjaus.

              Comment


                #8
                Mikse: hyvä vainu egt:stä :)
                ...tietää miltä tuntuu kun ~300hv katoaa laakista... ;)

                ~200€ hinta vähän puolesta riippuen. Jos pysyy meisseli kädessä niin vaihda itse, säästyy 100€ jos on pelkääjän puoli, jos on kuskin puoli säästyy tuplaten.

                Comment


                • #9
                  Onko EGT antureissa (G235/G236) muuta eroa kuin johdon pituus?

                  Comment


                    #10
                    Itsellä tekee nyt tuota samaa, eli tehot katoaa täysin ja ei mene mihinkään.
                    Joskus auton sammuttaminen palauttaa tehot, joskus ei. Akun navan irrotus palautti tehot heti.

                    Vikakoodeja ei ole ilmaantunut. Muistelenkohan oikein, että EGT voi mennä epäkuntoon/menossa epäkuntoon, antamatta vikakoodia? Onko kenellekään käynyt näin?

                    Comment


                    • #11
                      goyathlay: luulen, ettei ole muuta eroa kuin johto.

                      Marko77: egt vaikuttaa menoihin jonkin verran ainakin jo ilman vikakoodia, jos on siis vanha, mutta en osaa sanoa, voiko vaikuttaa noin dramaattisesti ilman koodeja (=täysin finito). Huono maffi (ilman koodeja) voi kyllä tehdä biturbosta vaparin.

                      Comment

                      Working...
                      X