Öljyt vähissä
öljyn vaihto lähellä
öljykanavat tukossa
öljypumppu
venttiilinnostimet antautumassa
lämpösillä ilmoilla saattaa tehdä tuota, muistaakseni 20 minuutin ajon jälkeen on syytä huolestua, jos pitää vielä "mersun" ääntä.
Onko AEB:n kannessa jotain "takaiskuventtiiliä", joka nyt vuotaisi ja päästäisi öljyt valumaan alas?
Koska jos kahden starttauksen väli ei ole tunteja--> ei naputa.
Öljynsuodattimen jalan alla on joku Non-return valve (check valve), ei tietoa miten ja missä paineessa toimii.
Sitten on mäntien öljysuihkujen venttiili(t), avautuu 2.5-3.2 bar paineessa.
Omassa autossa hävisi kaikki nostimien naputtelut kun vaihtoi öljypumpun.
Aluksi kuitenkin tarkistaisin pumpun imusihdin, sen tukkeutuminen voi hidastaa öljynpaineiden nousemista startin jälkeen.
Ei kannata huolestua kun kerran startatessa ainoastaan naputtelee. Öljyt vain valunut alas seisoessaan.
Ihmettele sitten vasta kun tekee saamaa kuin mun A4 teki, tyhjä käyntii jonkin aikaa (20-30sek) niin alko venat nakuttamaan :/
Tosin siihenkin riitti forte käsittely sekä uudet öljyt.
Tua noin, muija kun taas yksin osteli autoja ja jälleen kerran noin miljoooonan ellei miljardin sanomisen jälkeen meni silti ostamaan jopparilta jostain PK seudulta tuon profiilin A4:sen. Se kyllä käy kuin diisseli, ehkä venttiilistön ääni nyt ei aivan saman tasosta nakutusta mutta kuitenkin. Vikakoodeja ei löytynyt, mutta kokoajan itteeni epäillyttänyt ja tän topikin luettuani alkoi huolestuttamaan vähän enemmin :)
Eli tuolla on rullattu jo 180tkm. Autoon tehty kertaalleen jakopääremppa, sekä turbo rempattu kertaalleen(kuulemma turhaan). Tehot perstuntumalta ihan okay, sekä laatikko toimii vallan mainiosti. Fortekäsittelyyn auto menee varmaankin ensiviikon aikana. Tarviinnee sanoa että voisivat sitä moottorin olemusta sielä ihmetellä samalla. Olisko täällä vinkkejä, vai onko niin että liian monta mahdollista vian lähdettä? :)
saattaa olla että meni ihan vääärään topic mutta tais olla ainoa missä 1.8t ja diisseli otsikossa :D
Mulle vaihdettiin nokkaketjunkiristin.
Mut ääni kuului enimmäkseen tyhjäkäynnillä kun se kiristin toimii öljynpaineella.
Kyseessä audi a4 1.8tq vm2001 uudempi korinen kuiteskin, ajettu 203tkm.
Jos ääni kuuluu moottorin takaosasta eli tuulilasin päädystä todennäköisesti sama vika.
Öljypumpun sihti tukkeessa, rallattava ääni tulee nokkaketjun kiristäjästä/ketjusta kun öljynpaine ei riitä, nakutus nostajista.
Kohta rallattelee muutenkin kuin kylmänä ja sitten joudut vaihtamaan myös nokkaketjun kiristäjän, ketjun jne... Kiristäjä yksistään maksaa n.500?...
Comment