Otsikon mukainen auto ja ongelmana on tosiaan tuo että kun lähtee kiihdyttämään niin vaihdekeppi liikahtelee mukana kun kytkimen nostaa ylös. Ja samalla se tekee perään sellainen kolahduksen. Aikoinaan minulla oli pontiac firebirdissä samainen vika ja luulin että siitä on perä väljänä ja siinä myös tuo keppikin liikkui aikalailla kiihdyttäessä. No minäpä vaihdoin siihen sitten vaihdelaatikon kumityynyn"tukikorvake tms...) niin jo loppui vaihdekepin liikehtely ja auto muuttui aivan toiseksi. Tuon rempan jälkeen autosta tuli todella pehmeä liikkeelle lähtiessä ja ei loksahdellu perä enään. Eli nyt kysymys asiantuntijat??? Mikä tuossa audissa voisi olla vikana?? Ja onko kovakin remontti korjata ja millä nimellä osanen kulkee mikä tuolta olisi kenties mennyt väljäksi??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 audi -99 vaihdekeppi liikahtelee kiihdyttäessä ja tekee perään loksahduksen?
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Onko nuita kumia monta kipaletta perälle ja vaihdelootalle?? Tuossa kun kuunneltiin kaverin kans että toinen oli pihalla kun lupsutin kytkintä ykkönen silmässä niin kaveri sanoi ainakin ettei perästä kuulunu mitään ääntä että vaihdelaatikon kohdilta kuului se loksahdus ulos asti ja tosiaan keppikin ihan liikkuu kun laittaa vetoa päälle.
Comment
-
Laatikossa 2 kumia ja perässä on etutuki ja sitten sihen takatukeen saa 2 kumia erikseen. Tuohon etutukeen voi laittaa Sternin rinkulan joka jäykistää tai sitten koko etutuki joka maksaa noin 250€ ( siis jäykempi kuin orkkis).
Mulla on noita laatikon kumeja 034M:n versiota kotona, sekä streettiä että racea (a 80€ kpl).
Comment
-
Perän loksahtelusta on kymmeniä ketjuja, mutta pakko vielä varmistaa muutama asia. Autona siis profiilin S4 '01.
Onko niitä perän kumeja 2 vai 4? Foorumilla puhutaan kahdesta, mutta ETKAn mukaan niitä olisi neljä (2x bonded rubber mounting rear ja 2x front). Onko kumien vaihto kuinka helppoa? Siis onnistuuko tunkkaamalla hallitunkilla perä ylös ja pultit löysälle ja kumi vaihtoon? Ilmeisesti tämä kelpaa alkuperäisen tilalle jos haluaa PUta:
http://www.034motorsport.com/product...ducts_id=14054
Sitten se etutuki. MK1 Golffin vaihteistosta ilmeisesti saa sopivan kumin, mutta se vaatii prässäämistä. Jossain oli mainintaa, että Powerfleksiltä löytyy sopiva, jonka saa paikoilleen ilman prässiä. Olisiko tuohon antaa Powerfleksin osanumeroa?
Ja lopuksi pakollinen tyhmä kysymys =) Eikös tuo etutuki ole nyt osanumero 8A0 599 133B ja korvaava osa on tuo: http://www.034motorsport.com/product...oducts_id=1214
Comment
-
Tulipa muuten omasta B5 quattrosta vaihdettua noita tukikumeja.
Moottorin molemmilla puolilla olevat "hydrauliset" tukikumit olivat aivan paskana, toisesta oli murtunut alakiinnike ja toisesta oli revennyt koko alaosa ja lentänyt pois.
Moottorin etutukikumin, laatikon kumit ja perän puslan täytin massalla. Tuli ehkä vähän liiankin jämy, nyt jyristää aika reilusti.
Comment
-
Perässä on vain kaksi kumia. Aika helppo homma se on. Se osa missä ne on kiinni, lähtee irti perästä ja sen voi ottaa pöydälle. Siinä ne on helppo vaihtaa. Perä pitää tietty tukea jollain ettei se roiku pahasti.
Perän etutuen kumista ei ole tietoa mikä siihen käy, mutta sen voi täyttää, tai vaihtaa koko palikan. Itsellä se on täytetty, ja ihan ok tuntuinen.
Nuo 034 motorsportin osat käy.
Comment
-
Moottorin etutukikumin, laatikon kumit ja perän puslan täytin massalla.
Comment
-
Perässä on vain kaksi kumia. Aika helppo homma se on. Se osa missä ne on kiinni, lähtee irti perästä ja sen voi ottaa pöydälle. Siinä ne on helppo vaihtaa. Perä pitää tietty tukea jollain ettei se roiku pahasti.
Perän etutuen kumista ei ole tietoa mikä siihen käy, mutta sen voi täyttää, tai vaihtaa koko palikan. Itsellä se on täytetty, ja ihan ok tuntuinen.
Nuo 034 motorsportin osat käy.
Taidan hakea nuo takimmaiset kumit marmorilta, mutta tuohon etummaiseen täytyy ideoida jotain.
Comment
-
Minä olen ainakin noita toimitellut. Nyt on tilaus sieltä tulossa, mutta siihen ei ehdi enää. Seuraavaan mahtuu kyllä.
Laatikon kannatin kumeja on race versiona kotona vielä. Perään ei oikeastaan mitään tällä hetkellä.
Ja rehellisesti sanottuna orkkis osia sinne ei kannata laittaa. Samaan ja jopa pienempään rahaan sinne saa parempaa / jäykempää osaa paikoilleen.
Comment
-
Itellä on ollut tuota loksumista myös havaittavissa kun kytkintä nostaa. Katsastuksessa tosin laittoivat sen murroksien piikkiin. Oli kyllä sen verran sekava se niiden diagnoosi että ehkäpä käyn vielä ite tutkimassa asian ennekuin käyn mitään vaihtamaan. Kuulostais kyllä näiden kumien vaihto paljon miellyttävämmältä toimenpiteeltä :)
Comment
-
Mulla paukahtaa aina ku nostaa kytkimen ylös liikkeellelähdössä ja vaihdetta vaihdettaessa ja sit taas siinä kohtaa ku nappaa vauhdista kaasun ylös ja antaa moottorin jarruttaa. Liekö siis juurikin noi laatikon ja perän tukikumit syypäänä? Itekin nimittäin jo aloin epäileen et alkais perä antautuun noiden äänien perusteella...
Comment
-
Siellä on monta mahdollisuuttaa minkä takia se kolahtaa. Yksittäistä absoluuttista vianratkaisua ei ole ennenkuin tutkii tarkemmin.
Välttämättä siellä ei ole mitään vikaa vaan esim kun kaikki välykset on toleranssin yläpäässä niin silloin kolisee jo. Välyksillä tarkoitan seuraavia paikkoja:
-ulommat murrokset
-sisemmät murrokset
-vetolaippojen boorien välykset
-tasauspyörästön pikkupyörien välys
-pinionin ja lautaspyörän välys
-perän jatkon muhvin boorien välys
-kardaanin murroksien välys
-kardaanin keskilaakerin välys
ja tuosta samat sitten etupäässäkin :)
Helpoimmat on katsoa ne perän kannatin kumit. Jos ne on rikki tai heiluu ihan käsivoimin niin kannattaa vaihtaa. Jostainhan se on aloitettava.
Perän takapäähän ne 2 kumia kannattaa ottaa:
http://www.jhmotorsports.com/shop/ca...products_id=50 tai
http://www.jhmotorsports.com/shop/ca...products_id=51
Perän etutuki:
http://www.jhmotorsports.com/shop/ca...products_id=49
jos ei ennen ole kolahtanut niin tuon kun laittaa niin kolahtaa jos on välystä. Eli jos alkuperäinen kumi on ehyt niin se ottaa niitä kolahdus ääniä kyllä pois. Tuo tiukentaa sen mutta jos välys on muualla kuin kumissa niin se koventaa sitä kolahdus ääntä. Tuota kumiakin voi hiukan kotona tiukentaa lyhentämällä tuota holkkia. Itse tein se.
Laatikkoon kannattaa laittaa:
http://www.jhmotorsports.com/shop/ca...products_id=49
suositan street versiona mutta voi laittaa raceversiot.
Moottoriin:
http://www.jhmotorsports.com/shop/ca...products_id=24
ja nuo race versioina
ja moottorin etutuki:
http://www.jhmotorsports.com/shop/ca...products_id=55
ja ihan kehikon kanssa kannattaa ottaa
Nuo kun on vaihtanut niin sitten se välys vika on muuallaa tai kuten tuolla yllämainittuna se on kaikkien noiden voimansiirron osien yhteissumma.
Sit sitä voikin ottaa perän vaikka pöydälle ja katsoa missä siellä on välystä.
Hinnat noille on kun kääntää taalat euroiksi. Pienillä poikkeuksilla tietenkin.
Itse teen tuosta varaperästä niin tiukan kuin vain saan. Tiukennan tasauspyörästön ja hiukan tiukennan pinionin välystä. Sitten vain kokeilen milloin se alkaa huutaan jos alkaa ja kuinka kauan se kestää. Tasauspyörästön kyllä on ennen voinut aina huoletta vetää tiukaksi mutta pinionin kosketuspinnan muuttaminen ja laakerien liika kiristys on yleensä ajansaatossa osottautunut huonoksi ideaksi.
Perä monesti alkaa jollottaa varsinkin jos sitä liikaa kiristelee/muuttelee.
Mutta testataan.
Comment
-
Jatketaan vaikka tätä topiccia kun ei parempaakaan löytänyt. Väännetääs nyt vielä rautalangasta. :)
S4:ään tulossa K04-setti, eli moottorin ja vaihteiston elämiset pitäisi lisääntyneen voiman johdosta saada kuriin sekä vaihteenvaihdon olla sujuvaa. Tarkoitus on säilyttää perheauton hiljaisuus ja mukavuus suorituskyvystä tinkimättä, eli että kabiiniin ei tule häiritseviä tärinöitä mutta auto on jämäkkä.
Onko nuo 034/JHM -moottorin sekä -vaihteiston -tukikumit ainoat kannattavat vaihtoehdot? Tulisiko siis hyvä jos ottaa moottorin ja vaihteiston 034/JHM kumit street -versioina, vaiko esim RS4 orkkiskumit vai jotain muuta?
S4/RS4-miehet, kokemuksia kaipaan!
Comment
-
Tuli laitettua vastaavassa projektissa RS4 moottorin ja vaihdelaatikon tukikumit. Kohtuu hinnalla Saksan kautta.
Saa olla tyytyväinen jämäkkyyteen ja ajomukavuuteen. 034/JHM tietysti vielä kovempaan käyttöön. Aina ottaa joku paikka voiman vastaan myös jäykemmillä.
Edit: tuo moottorin etutuki on toistaiseksi vaihtamatta paikalleeen. Laitan jenkeistä ostetun 034/JHM osan.
Hinnat päivityksille
- RS4 moottorin kannatinkumit, 8D0199379AD, 87,90 euroa / kpl, Saksa hinta
- RS4 vaihdelaatikon tukikumit, 8D0399151T, 42,44 euroa / kpl, Saksa hinta
- 034/JHM moottorin etutukikumi, 45 euroa / kpl, USA hintaViimeksi muokannut RS_Performance; 13.9.2011, 20:10.
Comment
Comment