Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynpainevalo syttyi auton seisonnan jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljynpainevalo syttyi auton seisonnan jälkeen

    Tuli ostettua tutulta 100 2,3 audi mallia c4.
    Seissyt reilun vuoden ja suoraan ehjänä ajosta jäänyt.

    Nyt tuli ongelmaksi öljynpainevalo, hetken kerkesin ajella niin alkoi palaa.
    Nyt vaihdettu öljyt ja audin alkuperäinen öljynsuodatin. Myös kummatkin öp-anturit.

    Valo palaa vieläkin..
    En usko että pitäisi öljynpaineissa olevan mitään vikaa kun ei ole ennemmin ajossa palanut? (ennen seisontaan jättämistä).

    Autolla ajettu jonkun verran alle 350tkm.
    Viimeksi muokannut okkim; 24.6.2009, 07:35. Perustelu: Otsikko korjattu

    #2
    mekaanisella mittarilla paineiden tarkistus. Vaikkapa jomman kumman anturin kolosesta.

    Comment


    • #3
      Näillä helteillä mulla sama vika että öljynpaine laskenut tyhjäkäynnillä pikkusen alle 2 baariin ja lämmöt nousee helposti 100-110c. Kummiskin 30 astetta ulkona koko ajan ja kone hohkaa kuumaa ilmaa niin veikkaan että helteet sekottaa anturit. Ainakin täälläpäin.

      Comment


      • #4
        Osaisiko joku sanoa tavoitearvot öljynpaineille? kun tuo mittari olisi nyt ehkä saatavilla jostain niin tietäisi sitten onko niissä kuinka paljon heittoa.

        Helteistä vika ei johdu koska on tehnyt tuota jo 2kk, eli siitä asti kun auto tuli pihaan.

        -- Nyt öljynpaineet mitattu. Tyhjäkäynnillä näytti 6 bar, kierroksilla 7bar. Onko millaiset paineet?
        Valo sammui hetken kuluttua silloin kun mitattiin alemmasta (valkoinen) anturin reiästä paineita.. mutta syttyi tietysti kun anturi laitettiin takaisin kiinni.
        Viimeksi muokannut cee4; 29.6.2009, 17:59.

        Comment


        • #5
          Eikö kellään tietoa mistä tuota vikaa nyt kannattaisi ruveta etsimään??

          Comment


            #6
            Kovat on paineet, kylmillä öljyillä ne on kyllä tuota luokkaa. Normaalilämmössä ohjearvo 2bar@2000rpm ja siitä nousee kierrosten mukana

            Comment


              #7
              Itseasiassa tehtaan huolto-ohjeet sanoo, että jos paine on tyhjäkäynnillä alle 1bar (ylipainetta) pura kone.

              Kylmillä öljyillä nuo viestin paineet on ihan uskottavat, merkitsevämmät on kumminkin paikat lämpöisenä mitatut paineet. Lisäksi kannattaa muistaa, että mittaristo on typ44 historian omaava, ja myös C4 korissa oireillut mittaristot, seisonta on voinut hapettaa juotokset.

              Comment


              • #8
                Harmi nyt kun ei tosiaan tajunnut mitata niitä lämpöisillä öljyillä.
                Ja öp-mittaria ei saa hetkeen taas käyttöön ja auto pitäisi saada ajoon.
                Valo kuitenkaan ennen seisontaan jättöä ole palanut niin tuskin paineissa ole oikeasti vikaa..

                Pitää koittaa seuraavaksi vaikka tutkia noita juotoksia jos niissä olisi jotain hapettumia.

                Comment

                Working...
                X