Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi s8 (d2) tehohäviö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi s8 (d2) tehohäviö

    elikkäs -01 s8 hävittää tehonsa jonnekkin korkeimmilla kierroksilla eikä oikein jaksa ottaa kierrosta kunnolla täys kaasulla kiihdyttäessä ja tuntuu siltä että jossain 4-5krpm kohdilla rupeaa pätkimään ja eipä jaksa juuri sen yli nousta.. mutta en tuosta pätkimisestä ole niin varma voi vain tuntua siltä.. ja käy myös D päällä liikennevaloissa vähän alemmilla kierroksilla kuin normaalisti.. vikoja pääsen lukemaan tässä pian niin toivottavasti siitä ratkeaa mikä mennyt.. itse veikkaisin ilmamäärä anturia tai lambdaa.. pistäkää veikkauksia ilmaan jos jotain tyyppillistä vikaa tulee mieleen`?

  • #2
    viat nytten luettu vag-com:lla ei löytynyt mitään auton ollessa paikallaan ei päässy liikkeessä vielä testaamaan joten epäily jatkuu ilmamääräanturin suuntaan

    kokeiltu nytten myös ottamalla ilmamäärä anturin johto irti ja ajeluttaa autoa vikaohjelmalla mutta vika ei muuttunut miksikään:(
    Viimeksi muokannut 8866; 22.6.2009, 21:48. Perustelu: Yhdistin, muokkaa itse ensi kerralla.

    Comment


      #3
      Toki tuo on uudempi paljon kuin oma A8 oli, mutta siinä pätkimisen aiheuttajiksi ehdotettiin lambdoja tai ilmamassa-anturia.

      Mulla oli ihan selvä lambda herja vikakoodeissa joten ne vain vaihdettiin.

      Comment


      • #4
        olikos noissa S8:ssa säätyvät nokat ?

        Esim fsi rs4:ssa jakopään ketjun vaihtaminen on sen verran taidelaji, että ajotuksen saa hyvin helposti pieleen 4-5 astetta (vaikka olisi kaikki neljä nokkaa lukittuna erikoistyökaluilla....). Ueber insinöörin keksintöjä nuo fsi vaparit ylettömän mekaanisen monimutkaisuutensa vuoksi...

        Comment


        • #5
          ruvettiin tosiaan tossa miettimään tuota putki tukossa vikaa koska ennen tuota vikaa oli juuri kuulunut kilinää putkesta mutta oli sittemmin loppunut joten onhan ne katin sisukset voinu irrota ja tukkia putken.. no loppuviikosta putki irti ja kattien vaihto jos tukossa..


          joo nytten on tuo putki irrotettu ja katit ja putki tarkastettu vikaa ei sieltäkään löytyny eli oli kaikki kunnossa.. eli vika siis vieläkin päällä.. olisikohan nokka remmi voinu hypätä pykälällä??

          en osaa oikein noista nokista sanoa et onko säätyvät?? saattaapi olla..nii joo ja boschin omalla ilmamäärä anturi testerillä testattu tuo anturi niin mittaapi ihan oikein sekin.. ja tulpat kanssa nytten vaihdettu ja ei vaikutusta.. en noista lambdoistakaan osaa sanoa ku luulis että ne antais jonkun vian ilmoille..? mut nyt kuhan saadaan nuo nokkien erikois avaimet käsiin maanantaina niin pääsee kattoo onko hihna oikeassa kohdassa jos se olis vaikka hypänny harmittaa vaa tommone vika ku ei meinaa selvitä
          Viimeksi muokannut ic.daz; 27.6.2009, 11:08. Perustelu: Viestit yhdistetty, kirjoita edelliseen jos siihen ei ole vielä vastattu

          Comment


          • #6
            Ilmansuodatin toki tarkastettu ja mahdolliset tukokset imupuolella?

            Comment


            • #7
              juu onha nuo tarkistettu.. ja on siin kyl uusi suodatinki


              ja nytten on tuo ajoituskin tarkistettu ja se oli ihan kohillaan:/ ja oli se käyny tuossa karalallakin pyörähtää ja oli yrittänyt koneella sitä tutkia mutta ei ollut selkoa tullut


              ja nytten on mitattu puristukset ja vasemman sylinteriryhmän puristukset sekaisin eli loppuviikosta kannet irti ja tutkitaan mikä on menny rikki ja samalla vois tehdä tuon jakopään remontin siihen kun se kummiski avataan
              Viimeksi muokannut ic.daz; 2.7.2009, 15:45.

              Comment

              Working...
              X