Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ahdot todella alhaiset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ahdot todella alhaiset

    Tiedän että kyseisestä aiheesta on keskusteltu paljon mutta en löytänyt kuitenkaan samankaltaista vikaa.
    Eli asensin autooni autogaugen smoke ahtomittarin. Mittari on "autosammutettuna" 0,1 baaria alle 0.n. kun auto on käynnissa ahdot putoavat n.-0.65bar. Täys kaasulla kiihyttäessä 3vaihteella ahdot ovat max 3.5baaria(siis 0.35) eli pertiaatteessa 4.5(siis 0.45) koska mittari alkaa hivenen alle 0.lan. Onko kenties normaalia vai mistä vikaa osaisi lähteä etsimään.

    Asensin äskettäin myös bsr optiflow suodattimen ja kun kiihdyttäessä painasee lämykän ihan pohjaan alkaa älytön imeminen(suhina) ja sitten löysätessä kaasun kuuluu suhahdus. Onko toi kiihytyksessä kuuluva jumalaton suhina ihan normaali? vai kertooko jonkun osan vuodosta?? Auto myös kummallisesti huopaa välillä tyhjäkäyntiä.

    Kiitos paljon! ja hyvät jussit kaikille!!
    Viimeksi muokannut joni89; 19.6.2009, 18:12.

  • #2
    Mistä tuosta voi päätellä, että ahdot on alhaiset?

    Miinusmerkkinen lukema tarkoittaa alipainetta ja sitä pitääkin olla, en tiedä josko tyhjäkäynnillä noin paljoa.
    Mutta ahtojen, eli ylipaineen puolelle mennään vasta kun mittari nousee yli nollan.

    Jos autosi ahtopaineet olisi 4.5bar tai edes 3.5, niin viritysaste ja palikat täytyisi olla aivan jotain ihmeellistä.

    Vialliselta mittarilta tuo haiskahtaa, vaikka mahtaako tuossa edes asteikko riittää kertomiesi lukemiin saakka.

    Suhinat viittaa ahtovuotoon, ellei ne sitte sitten ole tuosta optiflowsta johtuvia imuääniä?

    Comment


    • #3
      Siis tosiaan ahdot on max 0.35bar vedättäessäkin EIKÄ 3.5bar. Anteeksi kirjoitin nopeasti! Olen lukenut että kyseisessä autossa eli 1.8tq -97 ahdot pitäisi olla vakiona 0.6bar mutta tässä en saa kyllä mittaria menemään yli on 0.35bar.

      Comment


      • #4
        Pienen mittarin virhemarginaalinkin huomioonottaen ja varsinkin ilmeisesti normaalia suuremmat suhinat ja seilaamiset huomioonottaen niin kyseessä selvä ahtovuoto...

        Comment


        • #5
          Olen yrittänyt paikallistaa mahdollisia vuotopaikkoja mutta osaako kukaan neuvoa mitkä ovat niitä ns."vakio paikkoja" mistä letkut vuotaisivat?

          Comment


            #6
            Oletko tehnyt painetestiä?

            Comment


            • #7
              En ole.. mistä päästä sitä ilmaa kannaattaa sinne ajaa ja mitenkä kovalla paineella?? lähinnä jos joku osaisi sanoa ns.vakio paikat niin olisi riittänyt että ne kohdat olisi aluksi tarkistanut :)

              Comment


                #8
                Lähtiskö tästä:

                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ight=ahtovuoto

                Comment


                • #9
                  Mulla oli kans iha "jäätävät" imuäänet ku laitoin k&n kartiosuodattimen.

                  Lopulta vaihdoin suodattimen vakioksi ku ei oikeen kehdannnut enään kaupungilla ajella.

                  Comment


                  • #10
                    ok eli kyseessä on normaali jumalaton imu ääni kun läpykkä on pohjassa :p... Jatkan ahtovuotojen tutkimista ja jos sieltä ei löydy mitään niin pitää tarkastella pakosarja yms.. Kiitos

                    Comment


                      #11
                      Noin pienillä paineilla tapahtuvan vuodon paikantamiseen riittää ns. patenttikin (tuossa ketjussa melkeinpä hifistelyä nuo testilaitteet ;) ). Itse "rakensin" tänään tällaisen. Maffilta putki irti, testilaite klemmarin kanssa tiiviiksi, kompuraan kiinni (fillarin pumpullakin varmasti onnistuu), VAROVASTI painetta (tai painerajoitus päälle) ja suhinoita kuuntelemaan. Minulla vuoto oli huohotusletkussa.

                      Comment


                      • #12
                        Ok! kiitos paljon! pitää tollaista patenttia juuri itsekin meinasin ;).. Mikä osa sulla tulee kiinni tohon paine letkuun siis minkä työnnät tosta pullosta läpi??

                        Comment


                          #13
                          Pullon korkissa on joku varastosta löydetty adapteri, joka nyt sattui tiivistymään suht. hyvin pieneen reikään jonka porasin korkkiin (varmaan tarkoitettu johonkin ilmapatjojen täyttämiseen). Samapa se on mistä tuon rakentaa, kunhan pitää ilman niin hyvin että ahtovuoto löytyy. Ehkä tuo pyöränpumppu esimerkkinä ei ihan riitä, tai saa olla tehokkaahko pumppu ja/tai tehokas pumppaaja apuna :).

                          Kannattaa tuo ketju tosiaan lukea läpi, ja huomioida varsinkin tuo maltillisten paineiden käyttö. Pointtina mulla lähinnä se, että melkein mikä tahansa viritelmä kelpaa, jolla saa painetta vähän systeemiin.

                          Comment


                          • #14
                            jep näin ymmärsinkin ;)

                            Comment

                            Working...
                            X