Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 1.8T AEB:sta hajosi nokkaremmin kiristin..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B5 1.8T AEB:sta hajosi nokkaremmin kiristin..

    Tarinaa:
    Lokakuussa eli 8.10.2008 vaihdatin paikallisessa liikkeessä jakoremmin ja muutkin remmit autooni ja painotin että vaihtavat sitten molemmat kiristimet, rulla ja se itse kiristin.... Ja samalla vielä vesipumppu kaiken varalta koska senkin vaihto on suhteessa osan hintaan kallis operaatio koska tuon A4 B5:den keula siirretään huoltoasentoon.

    Noh piti heti vaihdon jälkeen ihme rapinaa joka aina hiljeni koneen lämmettyä, sellaista ziks ziks ziks ääntä.

    Tuossa kone lämpimänä kuvasin viime maanantaina:
    http://www.youtube.com/watch?v=SB4vuPxct7M

    Perjantaina 12.6.2009 kello 7.15 auto otti ja sammu kesken ajon ja piti vitunmoista sälinää ja tiksutusta.

    Käppäilin kotiin sellaiset 4Km kun jäi piru puhelinkin kotiin. Sitten kaverin kanssa katsomaan autoa sinne tien varteen ja kurkkasin pellin alle, mitään ei tietty näkynyt. Raotin hieman jakoremmin suojusta ja painoin sormella remmiä ja se painui noin sentin alas hihnapyörän vierestä, tuumasin että jaaha jja hinasin liikkeeseen jossa tuo jakoremmin vaihto tehtiin.

    Olivat aika vakavina siellä.
    Noh soittivat parin tunnin päästä mulle, täältä on hydraulinen remmin kiristin hajalla. Sanoin että "Mitä vittua, oliko paketissa ollut viallinen osa kun vaihdoitte uudet syksyllä?". Siihen vastasi että "Ei tota ole vaihdettu ja en ole ikinä tommosta nähnytkään, ei semmosia ollu paketissa". Johon minä taas "Painotin tilausta tehdessä että molemmat kiristimen osat vaihdetaan".

    Sälli haki VAG liikkeestä uuden kiristimen ja asensi sen ja sitten soitti taas, "Kaikki pytyt ovat ilman puristuksia, mitä tehdään?". Sanoin että avaatte tietty kannen ja korjaatte pakko se on kuntoon saada saatana".

    Soittelin ja mailasin VAG liikkitä läpi ja sain vastuksen että jos alkuperäinen kiristin on mallia pallopää se pitää vaihtaa aina, jos uudempaa mallia niin vaihdetaan jos on votanut tai muuten rikki. Ja pyysivät lähettämään kuvan siitä risasta osasta.

    Hain äsken osan sieltä ja oli pallopää, olivat uuteen kiristin rullaan vaihtaneet vanhasta tuohon pallopäähän kytkeytyvän osan ja se pallopää systeemi oli hajonnut. Sanoin asiasta että ne haluu VAG:lla kuvan tästä ja sanoivat että laittavat sitten tuon työohjeen mailitse mulle kun saavat kuvat.

    Kannesta meni 15 venttiiliä.

    Eli näillä eväillä asian pitäisi mennä kyseisen liikkeen piikkiin.

    Sanoivat tilaavansa heti maanantaina tiivisteet ja uudet venttiilit.

    Katsotaan miten asia edistyy.

    Tuossa hajonnut kiristin joka oli siis jätetty vaihtamatta:
    http://bulldogpo.wippiespace.com/ima...mmin_kiristin/

    Hauskasti kuitenkin oli sovellettu vanhasta kiristin rullasta tuo torx pultilla kiinnitetty osa uuteen rullaan koska uuden rullan osa ei luonnollisesti pallopään kanssa sopinut yhteen.
    Olisi siinä vaiheessa kai asentajan pitänyt ajatella että mitäs vittua.

  • #2
    Elikkä ovat ottaneet vanhasta rullasta/laakerista tuon raudan koska uudessa sarjassa oleva ei ole sopinut.

    Uudessa on ollut tälläinen:
    http://www.worldimpex.com/assets/partimages/041421.jpg

    Ja olisi kai tarvinut kaveriksi vielä osan:
    058109244

    Comment


    • #3
      Kanteen on nähtävästi tilattu uudet venttiilit ja roudattu moottorikoneistamoon.

      Comment


        #4
        Miten se oli hajonnut? Noista kuvista ei oikein tajunnut. Irtosiko se pallopäärauta siitä hydraulikiristimen kupista?

        Comment


        • #5
          tappele vaan niin kauan että saat liikkeen piikkiin. huhhuh mitä touhua.

          Comment


          • #6
            Joo oli se pallo irronnut tuosta itsekiristin osasta, eli siitä kupista.

            VAG:lla tuumeivat myös että ei tuossa pitäisdi olla mitään epäselvää koska muutenkin on sovellettu ja laitettu vanhoja osia. Sekin että uuden kiristin rullan kiinnitusrauta ei sovi tuon pallopää kiristimen kanssa yhteen olisi pitänyt kertoa että hetkinen, joku nyt mättää...

            Comment


            • #7
              Toivottavasti korvaavat! Aika selvä kenen kuuluisi maksaa, mutta mutta...

              Comment


              • #8
                Mulla kävi melkein samalla lailla tammikuussa ex. pirssin, eli vm.03 1.8tq:sta (163hp). Piti ylimääräistä ääntä jonkin aikaa konehuoneesta. Ajoin auton sitten LMS:lle kun Turussa satuin olemaan. Pojat purki konehuonetta ja tuomiona hajonnut kiristinrulla.

                Sanoivat, että ko. rullalla ei olisi enään montaa kilometriä päässyt. Eli suht isolla helpotuksella pääsin sillä kertaa.

                Outoa asiassa oli se, että jakopäänhuollosta oli kulunut 18tkm, ja kiristinrullakin oli vaihdettu samalla. Remontin tehneen liikkeen piikkiinhän se sitten meni tuo Lms:n keikka.

                Comment


                • #9
                  Pakkohan se on oikeuksistaan kiinni pitää. Katsotaan miten käy.
                  Raportoin tänne asian etenemisestä.

                  Comment


                  • #10
                    Kansi on kuulemma tullut ja siinä koneistamossa siis laitettu uudet venttiilit ja seetit, kuulemma venttiiliohjurikumitkin uusittu.

                    Comment


                    • #11
                      Noniin, sain eilen auton takaisin. Ja käy vähän helvetin nätisti verrattuna entiseen. -> youtube linkki.
                      Lisäksi ihmetyttää että mahtoikohan ne tehdä sille kannelle siellä koneistamossa jotain muutakin kun tuntuu selkeesti pirteemmältä kuin ennen. Ennen laski ahdot 1.1Bar jälkeen aika pian vaikka kaasu olisi ollut pohjassa, nyt ne pysyy siellä 1.1Bar nurkissa kunnes helppaa kaasusta.

                      Kuvaan nyt heti uuden videon ja linkkaan sen myös.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja BulldogPO Näytä viesti
                        Noniin, sain eilen auton takaisin. Ja käy vähän helvetin nätisti verrattuna entiseen. -> youtube linkki.
                        Lisäksi ihmetyttää että mahtoikohan ne tehdä sille kannelle siellä koneistamossa jotain muutakin kun tuntuu selkeesti pirteemmältä kuin ennen. Ennen laski ahdot 1.1Bar jälkeen aika pian vaikka kaasu olisi ollut pohjassa, nyt ne pysyy siellä 1.1Bar nurkissa kunnes helppaa kaasusta.

                        Kuvaan nyt heti uuden videon ja linkkaan sen myös.
                        Kannattaa nyt pyytää raportti, että mitä siellä on tehty/vaihdettu jos jotain hajoaa niin osaa ihmetellä mikä meni vikaan. Kannattaa myös pyytää vaihdettujen osien osakoodit/valmistajat ym. muut oleelliset. Ei olis ensimmäinen kerta kun tietotaitoa ei olisi.

                        En tiiä mitä muut sanoo, mutta jonkinlainen sisäänajo varmaan koneelle pitää tehdä? Kaasupohjassa ajot varmaan hirveen terveellisiä.

                        Ihan tiisseliltähän toi kuulostaa taas...

                        Comment


                        • #13
                          Ihan tiisseliltähän toi kuulostaa taas...
                          Toi on vielä se ennen remonttia kuvattu pätkä.

                          Comment


                          • #14
                            Joo sanoi että ajelee nyt ekat pari viikkoa suht rauhallisesti, kyllä hiukan voi polkeakkin mutta ei heti.
                            Toi video on tosiaan vanha.Uuttakin kuvasin mutta kameran mikki poimi ja tehosti kaikki mahdolliset sivuäänet.

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja KristianM Näytä viesti
                              Toi on vielä se ennen remonttia kuvattu pätkä.
                              Tätä pätkää tarkoitin.

                              Lähinnä vaan, että monet ihmiset luulevat nostajien nakutusta tiisseliksi.

                              Comment


                              • #16
                                Noniin kuvasin nyt aamulla uuden videon jossa ääni on lähempänä oikeaa.
                                http://www.youtube.com/watch?v=OAthHOCHifA

                                Comment

                                Working...
                                X