Tarinaa:
Lokakuussa eli 8.10.2008 vaihdatin paikallisessa liikkeessä jakoremmin ja muutkin remmit autooni ja painotin että vaihtavat sitten molemmat kiristimet, rulla ja se itse kiristin.... Ja samalla vielä vesipumppu kaiken varalta koska senkin vaihto on suhteessa osan hintaan kallis operaatio koska tuon A4 B5:den keula siirretään huoltoasentoon.
Noh piti heti vaihdon jälkeen ihme rapinaa joka aina hiljeni koneen lämmettyä, sellaista ziks ziks ziks ääntä.
Tuossa kone lämpimänä kuvasin viime maanantaina:
http://www.youtube.com/watch?v=SB4vuPxct7M
Perjantaina 12.6.2009 kello 7.15 auto otti ja sammu kesken ajon ja piti vitunmoista sälinää ja tiksutusta.
Käppäilin kotiin sellaiset 4Km kun jäi piru puhelinkin kotiin. Sitten kaverin kanssa katsomaan autoa sinne tien varteen ja kurkkasin pellin alle, mitään ei tietty näkynyt. Raotin hieman jakoremmin suojusta ja painoin sormella remmiä ja se painui noin sentin alas hihnapyörän vierestä, tuumasin että jaaha jja hinasin liikkeeseen jossa tuo jakoremmin vaihto tehtiin.
Olivat aika vakavina siellä.
Noh soittivat parin tunnin päästä mulle, täältä on hydraulinen remmin kiristin hajalla. Sanoin että "Mitä vittua, oliko paketissa ollut viallinen osa kun vaihdoitte uudet syksyllä?". Siihen vastasi että "Ei tota ole vaihdettu ja en ole ikinä tommosta nähnytkään, ei semmosia ollu paketissa". Johon minä taas "Painotin tilausta tehdessä että molemmat kiristimen osat vaihdetaan".
Sälli haki VAG liikkeestä uuden kiristimen ja asensi sen ja sitten soitti taas, "Kaikki pytyt ovat ilman puristuksia, mitä tehdään?". Sanoin että avaatte tietty kannen ja korjaatte pakko se on kuntoon saada saatana".
Soittelin ja mailasin VAG liikkitä läpi ja sain vastuksen että jos alkuperäinen kiristin on mallia pallopää se pitää vaihtaa aina, jos uudempaa mallia niin vaihdetaan jos on votanut tai muuten rikki. Ja pyysivät lähettämään kuvan siitä risasta osasta.
Hain äsken osan sieltä ja oli pallopää, olivat uuteen kiristin rullaan vaihtaneet vanhasta tuohon pallopäähän kytkeytyvän osan ja se pallopää systeemi oli hajonnut. Sanoin asiasta että ne haluu VAG:lla kuvan tästä ja sanoivat että laittavat sitten tuon työohjeen mailitse mulle kun saavat kuvat.
Kannesta meni 15 venttiiliä.
Eli näillä eväillä asian pitäisi mennä kyseisen liikkeen piikkiin.
Sanoivat tilaavansa heti maanantaina tiivisteet ja uudet venttiilit.
Katsotaan miten asia edistyy.
Tuossa hajonnut kiristin joka oli siis jätetty vaihtamatta:
http://bulldogpo.wippiespace.com/ima...mmin_kiristin/
Hauskasti kuitenkin oli sovellettu vanhasta kiristin rullasta tuo torx pultilla kiinnitetty osa uuteen rullaan koska uuden rullan osa ei luonnollisesti pallopään kanssa sopinut yhteen.
Olisi siinä vaiheessa kai asentajan pitänyt ajatella että mitäs vittua.
Lokakuussa eli 8.10.2008 vaihdatin paikallisessa liikkeessä jakoremmin ja muutkin remmit autooni ja painotin että vaihtavat sitten molemmat kiristimet, rulla ja se itse kiristin.... Ja samalla vielä vesipumppu kaiken varalta koska senkin vaihto on suhteessa osan hintaan kallis operaatio koska tuon A4 B5:den keula siirretään huoltoasentoon.
Noh piti heti vaihdon jälkeen ihme rapinaa joka aina hiljeni koneen lämmettyä, sellaista ziks ziks ziks ääntä.
Tuossa kone lämpimänä kuvasin viime maanantaina:
http://www.youtube.com/watch?v=SB4vuPxct7M
Perjantaina 12.6.2009 kello 7.15 auto otti ja sammu kesken ajon ja piti vitunmoista sälinää ja tiksutusta.
Käppäilin kotiin sellaiset 4Km kun jäi piru puhelinkin kotiin. Sitten kaverin kanssa katsomaan autoa sinne tien varteen ja kurkkasin pellin alle, mitään ei tietty näkynyt. Raotin hieman jakoremmin suojusta ja painoin sormella remmiä ja se painui noin sentin alas hihnapyörän vierestä, tuumasin että jaaha jja hinasin liikkeeseen jossa tuo jakoremmin vaihto tehtiin.
Olivat aika vakavina siellä.
Noh soittivat parin tunnin päästä mulle, täältä on hydraulinen remmin kiristin hajalla. Sanoin että "Mitä vittua, oliko paketissa ollut viallinen osa kun vaihdoitte uudet syksyllä?". Siihen vastasi että "Ei tota ole vaihdettu ja en ole ikinä tommosta nähnytkään, ei semmosia ollu paketissa". Johon minä taas "Painotin tilausta tehdessä että molemmat kiristimen osat vaihdetaan".
Sälli haki VAG liikkeestä uuden kiristimen ja asensi sen ja sitten soitti taas, "Kaikki pytyt ovat ilman puristuksia, mitä tehdään?". Sanoin että avaatte tietty kannen ja korjaatte pakko se on kuntoon saada saatana".
Soittelin ja mailasin VAG liikkitä läpi ja sain vastuksen että jos alkuperäinen kiristin on mallia pallopää se pitää vaihtaa aina, jos uudempaa mallia niin vaihdetaan jos on votanut tai muuten rikki. Ja pyysivät lähettämään kuvan siitä risasta osasta.
Hain äsken osan sieltä ja oli pallopää, olivat uuteen kiristin rullaan vaihtaneet vanhasta tuohon pallopäähän kytkeytyvän osan ja se pallopää systeemi oli hajonnut. Sanoin asiasta että ne haluu VAG:lla kuvan tästä ja sanoivat että laittavat sitten tuon työohjeen mailitse mulle kun saavat kuvat.
Kannesta meni 15 venttiiliä.
Eli näillä eväillä asian pitäisi mennä kyseisen liikkeen piikkiin.
Sanoivat tilaavansa heti maanantaina tiivisteet ja uudet venttiilit.
Katsotaan miten asia edistyy.
Tuossa hajonnut kiristin joka oli siis jätetty vaihtamatta:
http://bulldogpo.wippiespace.com/ima...mmin_kiristin/
Hauskasti kuitenkin oli sovellettu vanhasta kiristin rullasta tuo torx pultilla kiinnitetty osa uuteen rullaan koska uuden rullan osa ei luonnollisesti pallopään kanssa sopinut yhteen.
Olisi siinä vaiheessa kai asentajan pitänyt ajatella että mitäs vittua.
Comment