Tälläinen tuli mieleen, jos joutuu vaihtamaan vaihteiston ohjausyksikön niin pitääkö koodata vcds:llä jotain ? meneekö vain uus tilalle ja vanha pois periaatteeella ?
Vanhemmissa autoissa riittää pelkästään oikean moottorin/vetotavan/oheislaitteiden valinta koodaukseen jos ohjain ei ole 100% identtisestä autosta peräisin. Uudemmissa tarvii varmaankin säätää component protectionin kanssa..
Eli jos käsitin oikein ja ohjain on 100% identtisestä autosta, silloin ei tarvita minkään sortin tietokonetta tai ohjelmistoa käyttöön ?
Paljon on puhuttu että multitronicissa olisi ohjainlaite itse vaihdelaatikossa kiinni, pitääkö paikkaa ? Vai perinteisessä paikkaa kuskin jalkatilassa auton ollessa a6 2.5TDI v6 2002 AYM moottorikoodilla oleva auto kyseessä
Viimeksi muokannut Killeri; 6.5.2018, 22:30.
Perustelu: Viestit yhdistetty.
Multitronicin TCU on vaihteiston perässä kiinni. Autosta riippuen vaatii enemmän tai vähemmän jumppaa että sen saa vaihdettua. Esim 1.8T A6 C5:ssa itse TCU:n vaihto on noin 30 min homma ja siihen päälle öljyntäytöt ja sopeutukset niin kokonaisuudessaan noin tunti. V6:ssa vai joutua voimistelemaan pakoputkien kanssa.
Kun TCU vaihdetaan se on syytä sopeuttaa. Kyllä se sopeutuu itsekseenkin, mutta toiminta voi olla vähän hassua jonkin aikaa.
Comment