Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 2.6 V6 quattro -95 ja anturivikoja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    80 2.6 V6 quattro -95 ja anturivikoja

    Kuten jäsenosiolla kertoilin aikaisemmin. Jätti kaverin quattro ikaalisiin. Hinaus 15km päähän Laakkoselle ja vikakoodit g4, g40 tms. ja hall nyt uusimpana. Hall-anturi on vaihdettu mutta auto ei starttaa.

    Mites noissa abc-moottoreissa on nuo anturit "virroitettu" ja maadoitettu, koska tuntuu uskomattomalta että 3 olis pimentynyt kerralla.

    Jos joku osaa auttaa nopiasti kaveria niin Puh. nron saa privalla laittaa..Tai jäsenosiosta. Kaveri on nyt jumissa toista päivää siellä. Kun ei raaski autoa jättää noin kauaksi kotomaasta joensuusta...

    Sikäläinen laakkonen ei kuulemma edes tiedä mistä lähteä vikaa etsimään... Osaavat kuulemma selata manuaalia mutta tietotaito loppuu siihen.

    #2
    Epäilys heräilee sytytysohjauksen boksin maadoitukseen. Ei kenelläkään olisi parempaa tietoa muista mahdollisista "tyyppi"vioista, jotka edesauttaisivat kolmen eri nopeusanturin mykkyyden....

    Neuvoja otetaan vastaan...

    Comment


      #3
      Näillänäkymin auto jää nyt Ikaalisten laakkosen pihaan ja lähtee kotimatkalle trailerilla loppuviikosta... Sähköominaisuudet ei selvinneet ja kiirus iskee kaverille kotiutua.

      Vinkkejä siltikin otetaan vastaan. Koska vallan mystiseksi käy kyseisen yksilön viat :)

      Comment


      • #4
        G4 on sytytyspiste G40 on hall, menevät suoraan Ecuun. Kannattaa katsoa tuleeko puolille 12V sekä bensapumpun rele, joka ohjaa monia toimintoja. Nuo vikakoodit voivat vain olla seuraus jostakin.

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viesti
          G4 on sytytyspiste G40 on hall, menevät suoraan Ecuun. Kannattaa katsoa tuleeko puolille 12V sekä bensapumpun rele, joka ohjaa monia toimintoja. Nuo vikakoodit voivat vain olla seuraus jostakin.
          Tähän johtopäätökseen olen itseopiskelulla jo päätynyt... Nooh kunhan auton omistaja palautuu netin ihmeelliseen maailmaan..Saa jatkaa :D Etäopastus puhelimella ja nettiä kytäten ei oikein onnistu täältä 400km päästä :)

          Comment


          • #6
            Täällä olis sama ongelma. ei lähde käyntiin ja samat vikakoodit.
            Onko tietoa mikä ollut vikana ko. tapauksessa.

            Vaihdettu melkein kaikki mahdollinen ja tarkistettu mutta ei vaan toimi.
            Auto A4 b5 quatro 2.6

            Comment


            • #7
              Onko ollu kampuran ja nopeuden töpselit irti, ku meni itellä ne väärin päin, ni tuli vastaavia vikakoodeja?

              Comment


                #8
                http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_150.PDF

                Tuossa kuvattu (saksaksi) koko tuon ruiskusysteemin toiminta.

                Mainitaan mm että jos G4 tai G40 yhdessä on vika niin antaa vikakoodin kummastakin.
                Jos G40 on vaihdettu ja vielä antaa vikakoodia niin taitaa seuraavaksi olla paikallaan vaihtaa G4

                Comment


                • #9
                  Nuo kumpikin anturi on vaihdettu uuteen alkuperäis mallia.
                  Silti boxi antaa vikakoodiksi tuo g4 ja g40 anturit.
                  Jako on tutkittu ja oskiloskoopila mitattu antureiden toiminta ja ne on kunnossa.
                  Täytyy kait seuraavaksi kokeilla boxi vaihtaa.
                  Onko kellään kokemusta boxin vaihdosta.
                  Hellan A40907473D. Käy ilmeisesti k tai t loppunenkin.
                  Pitääkö ohjelmoida uudelleen että käyntiin saa uudella boxilla?

                  Comment


                  • #10
                    Ajonesto ja ecu pitää parittaa uudelleen, mutta ei ole kovin kummoinen juttu jos löytyy vcds.
                    Immo1 jos löytyy, niin ei välttämättä onnistu kovin helposti, mutta jos Immo2 niin on jo todella helppo homma.
                    Tuolta lisää -> http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer

                    Comment


                    • #11
                      Alkaa jo tympäsemään. Boxi vaihdettiin ja ajonesto on paritettu.
                      Ei silti käyntiin. nyt tulee jo bensaa pytyille muttei kipinää.
                      Vikakoodia ei anna. ei ymmärrä?

                      Comment


                      • #12
                        Senverran selvis että g40 anturille ei tuu nyt virtaa. ei uudella eikä vanhalla boxilla.
                        Mistähän alkais vikaa etsimään...

                        Comment


                        • #13
                          Vois koittaa testata onko ecu - g40/g4 johdot ehjät, eli seuraavat:

                          ECU liitin A pinni 4 -> G40 pinni 1 (+), johdon väri puna/musta
                          ECU liitin A pinni 5 -> G40 pinni 2 (Signal), johdon väri vihreä/keltainen
                          ECU liitin A pinni 10 -> G40 pinni 3 (-), johdon väri ruskea/violetti

                          ECU liitin B pinni 14 -> G4 pinni 3, johdon väri musta
                          ECU liitin B pinni 19 -> G4 pinni 2, johdon väri violetti
                          ECU liitin B pinni 15 -> G4 pinni 1, johdon väri punainen

                          En usko että johdot olisi menneet poikki, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin.

                          Onko ajonestossa vikakoodeja?

                          Comment

                          Working...
                          X