Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 quattro ravistaa kovaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 quattro ravistaa kovaa.

    80 quattro -89. Ravistaa aivan perkeleesti. Ykköseltä kun vaihtaa kakkoselle, niin johan alkaa vatkaus. Ristikkonivel, ja kannatinlaakeri näyttivät juuri vaihdetuilta. Onko jotain muuta mitä voisi harkita syyttävänsä, vai olisiko edellinen seppä, joka on kannatinlaakerin vaihtanut?
    Ravistus on niin helvetillinen, etten ole uskaltanut edes kovempaa ajaa.
    Kaikki neuvot olis nyt tarpeen.

  • #2
    Voisko olla että kardaania ei ole kasattu oikein? Jos on väärin kasattu, se ei välttämättä satu tasapainoon.
    Kun sen kardaanin ottaa käteen, niin siellä monesti on merkit että missä asennossa se pitää kasata.

    Comment


    • #3
      Vaihteiston kannakekumit oli ainaskin vainaat, mahtaiskohan olla osuutta asiaan? No vaihtoon menevät nyt ainakin.

      Comment


        #4
        onhan sillä laatikko/jako/etuperä paketilla massaa heiluttaa paikat hampaista.

        Comment


          #5
          Ääni kardaanille, vaihteisto ei minusta itekseen ala tärisemään vaikka kumit olisikin rikki.

          Comment


          • #6
            Kyllä se vika vaan niissä kumityynyissä oli. Nyt pystyy jo ajamaan, vielä pitäis perän kumityynyt vaihtaa.

            Comment


            • #7
              Ei vatkaus loppunut kokonaan. Nyt pystyy kyllä ajamaan, vatkaus alkaa kun vaihtaa vaihdetta ja loppuu kun painaa kaasua. Sisempi vetonivel olisi seuraava kohde. Kardaania en vielä syyttäis, kun tuntuu se jyrinä tulevan perästä. Onko jollain kokemuksia moisesta viasta? Vai olisko perä paskana?

              Comment


                #8
                Mulla on nyt sama ongelma 80q:ssa ja ulompi vetonivel paskana. Ravistaa niin että tippuu amalgaamit hampaista.

                Comment


                • #9
                  Mahtaiskohan motonetistä löytyä? Taivastelin tota valikoimaa, olisko jollain tietoa mikä kävis?

                  Comment


                  • #10
                    Minkälainen homma on vaihtaa poskilaakeri aex perään? Olisko jollakin tietoa tai ohjeita moiseen?

                    Comment


                    • #11
                      Vaihdoin poskilaakerin, kun oli vähän väljä. Tärinä ei kuitenkaan poistunut.
                      Tärinä siis alkaa kun vauhti nousee n. 20km/h. Vedättäessä ei tärise, mutta kun vaihtaa vaihdetta niin alkaa uudestaan ja loppuu kun vedättää uudestaan. Myös mietoa jollotusta kuuluu. Vinkkejä? (pyöränlaakeri, vetonivel?)

                      Comment


                        #12
                        Vetonivelen kanssa oon joskus törmänny vastaavanlaisiin ongelmiin.

                        Comment


                        • #13
                          Pitääkö vetarin olla pahastikkin paskana, että saa aikaan tuollaisen vatkauksen?

                          Comment


                          • #14
                            kannattaa tarkistaa kardaanin nivelet ,ettei ole vaseliinit kuivanut/karannut.
                            Täryyttää kyllä kivasti jos kuiva nivel.

                            Comment


                              #15
                              Mulla riitti melkein vastaavaan ravistamiseen,kun oli vaan vaseliinit kuivunu.Pesin nivelen ja laitoin uudet rasvat ja vika oli korjattu.Mahdollista,että on myös sisempi nivel joka oikuttelee.

                              Comment


                                #16
                                Useasti jos nivel aiheuttaa ravistuksen niin pesu auttaa. koska sieltä peseytyy useimmiten samalla se lohjennut nivelen palanen joka aiheuttaa kyseisen ravistuksen jäädessään kuulien väliin.

                                Nivelen ei tarvitse olla juurikaan rikki aiheuttaakseen järjettömän ravistuksen, jos irto osia menee kuulan väliin.

                                Comment

                                Working...
                                X