Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a4 1.8t -01 rohisee oudosti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a4 1.8t -01 rohisee oudosti

    Eli tyhjäkäynnillä ollessa se kuuluu pahiten. Epäilisin että se on laturin tai ohjaustehostimenpumpun laakeri, koska se kuuluu enemmän siltä puolelta, mutta siis haluaisin tietää mikä noista yleensä on se joka hajoaa jos jollain on kokemusta? Kiitos

  • #2
    Kannattaa tarkistaa moniurahihnan kiristimen kunto. Mulla hajosi tuo kiristimen laakeri, ääni oli sellaista rohinaa ja kitinää. Laakeria en vaihtanut vaan laitoin tilalle uuden kiristimen.

    Comment


    • #3
      itsellä (AVJ moottorissa) oli törkeen paha käyntiääni tyhjäkäynnillä (olis luullu diisseliks)...
      Vaihdettiin kannen sisällä kulkeva ketju ja tämän kiristäjä, lisäksi jakopään kiristäjästä oli antautunut sellanen jousikuormitteinen tappi joka kirraa kiristinrullaa.. kaikki äänet hävisi mutta remonttiin meni yli 1000,- euroa..

      Comment


      • #4
        Joo o :/

        Toivon todella, että se on tuo ensimmäinen vaihtoehto, koska täytys aika tiukalla budjetilla selvitä... Ääni on kuulunu hiljaa jo jonkun aikaa, mutta nyt noin viikko sit se meni aikalailla pahemmaksi....

        Comment


        • #5
          Näyttäis

          Näyttäis olevan viskoosituulettimen laakeri... nyt tarttis nopeesti tietoa, että pystyykö siihen sen pelkän laakerin vaihtamaan?

          Comment


          • #6
            jos on yhtään samaa perua aeb-koneen viskon kanssa niin lakrun mukana tulee uusi visko-elementtikin.

            Comment


            • #7
              Soitin motonettiin niiden viskosta, niin myyjän kertoman mukaan siinä tulee ainoastaan laakeri joka on siinä propellis kiinni, mutta siiitähän lähtee se akseli-tappi, niin mistä sen laakerin saa tai millanen systeemi se edes on? Tuntuu että se laakerin on menny sieltä syvemmältä, kun siinä on sellainen kuppi...

              Comment


              • #8
                Nyt sain sen purettua, eli siinä on sellanen iso metalli runko mistä lähtee sellanen korva, missä on sitten se akselitapinlaakeri, onko tietoa miten se sieltä korvasta lähtee vai tarviiko vaihtaa koko systeemi?

                Comment


                • #9
                  Jos se on yhtään samanlainen kuin biturbossa, niin se irtoaa näin: lukitse jollain viskon hihnapyörä (itse tein sitä varten työkalun), avaa 32 mm avaimella viskon mutteri. Kierre on vasemmankätinen!

                  Comment


                  • #10
                    Sen viskon sain irti, mutta siihen runkoon jäi akselitappi missä on laakeri ja se täytyy vaihtaa...

                    Comment

                    Working...
                    X