Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 TQ, kolahdus liikkeellelähtiessä, G40-anturi jne.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 TQ, kolahdus liikkeellelähtiessä, G40-anturi jne.

    Moi,

    Autona A4 B6 1.8TQ -01 ... ja ihmetyttää aina kun lähtee liikkelle, sellainen pieni kolahdus .. ikäänkuin vetari menisi "paikalleen". Tämä tapahtuu vain kun lähtee liikenteeseen, kun auto seissyt, ei esim. liikennevaloista. Johtuuko tämä jostain, että auto "liikahtaa" aina kun parkkeeraa, ja loivassa alamäessä auto "nojaa" vaihdetta vasten luonnollisesti sen jälkeen kun jarrun vapauttaa.. jos käsijarru ei täysin ole vedetty ylös.

    Tällaista pohdintaa, anteeksi huono termistö. Vähän vain huolettaa moinen (lisäksi pitäisi vaihtaa öljyt, etsiä G40-anturi kun valittaa camshaft positioning sensoria joten ei mene läpi katsastuksesta, ja lisäksi vagcommin mukaan katti on likainen :D)

  • #2
    Moro!
    Onko löytynyt vikaa tohon kolahdukseen? Mulla samanlainen ääni kuuluu ku lähtee liikkeelle kun auto on ollu sammuksissa..

    Autona A4 B6 1.8T -04

    Comment


      #3
      taitaa kuullostaa ihan perus quattro jutulta.. kuulemma tulee sellainen harmiton väljys siihen kuluessaan. ja ei kuulemma ole vaarallista :D

      Comment


        #4
        Kyllä siellä aivan hyvin voi väljää jossain olla, eikä välttämättä ole hyvä asia. Itse en ole 2000-luvun quattroissa tuollaista havainnut, eikä omassani kuulu vaikka on kilometrejä mittarissa reilusti kolmatta sataa tuhatta ja kaikki mahdolliset viat kohta nähty.

        Käsijarru voi vähän jumittaa ja päästää irti kun auto liikkuu hieman, tukivarret väljät, kardaanin kiinnitys löysällä tai tukilaakeri väsynyt, vetarit loppu, jne. Jos perän kunto huolestuttaa, ja muutenkin, öljyt vaihtoon.

        Nokka-akselin asentotunnistin on muistaakseni koneen etupäässä, keulasta katsottuna oikeanpuoleisen nokan päässä. Maksaa luokkaa satasen.

        Jos haluat säästää rahaa, kannattaa sillä VAG-COMilla myös katsoa "OBDII-vikakoodit". Jos sielläkin näkyy päästöihin liittyvää vikaa (tai vikaa ylipäätään), tulee katsastuksesta suoraan hylsy. Voi toki tulla jo päästömittauksessakin. Sen sijaan G40-anturin ongelma tuskin katsastusmiestä kiinnostaa, ellei sitten sattumalta jätä jälkeä niihinkin koodeihin jota katsuri näkee. Auton omat vikakoodit (sanotaan vaikkapa ilmastoinnin läppien satunnainen jumiutuminen) eivät katsastusmiestä kiinnosta, eikä katsastusaseman laitteilla niitä edes näe.

        Comment


        • #5
          Täälläkin kuulluu "kolahdus" voimansiirrosta seisonnan jälkeen liikkeelle lähtiessä..

          90tkm mittarissa kun auton ostin, tuntuis olevan tyypillinen kosmeettinen vika =)

          Comment

          Working...
          X