Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8:in Lämmöt korkealla kesällä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    V8:in Lämmöt korkealla kesällä?

    Kertokaas millä kannattas puhdistaa jäähdytysjärjestelmä, kun meinaa kesällä nostaa lämpöjä likaa. Epäilen että syyläri ois sisältä tukkoinen?

    Uskaltaako laittaa jotain pesuaineita? Miten alumiini lohko kestää?
    Viimeksi muokannut okkim; 3.6.2009, 21:04. Perustelu: Vähennetty ?-merkkejä ja hienosäädetty ulkoasua

    #2
    mites ulkoa? Parhaan pesunhan tuolla saa lohko irtonaisena sopivalla pesuaine keitoksella (Alsalle ei lipeäkylpyä, kiitos ;)).

    Comment


      #3
      puhdas on ulkoa.

      Comment


        #4
        Termari vaihdettu milloin? Entäs vesipumppu?

        Aika harvoin on tainnut tulla vastaan lohkon/syylärin paskottuminen sisäpuolelta, ellei ole sotkettu normia ja g12 nestettä jäähykiertoon.

        Onko syylari vieläpä alkuperäinen? jos on, niin onhan sillä toki ikää se 20v, joten pesuyritykset saattaa jopa avata jonkin vuodon kennoon...

        Comment


          #5
          termari ja pumppu vaihdettu parivuotta sit.viskon lukitsin myös pyörimään jatkuvaan.ei vaikutusta lämpöjen nostoon.kenno voi olla hyvinkin alkuperäinen.ei tarkempaa tietoo siitä.

          Comment


          • #6
            kuinkas korkealle ne lämmöt nousee auton mittarin mukaan?
            Oletko ilmastoinnin näytöstä katsonut lämpötilaa?

            Comment


              #7
              Kaupunki ajossa lämmöt nousee 120c. ja flekti ja näyttö huutaa vaan.et kyllä ne lämmöt oikeesti nousee.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja mikko04mek Näytä viesti
                Kaupunki ajossa lämmöt nousee 120c. ja flekti ja näyttö huutaa vaan.et kyllä ne lämmöt oikeesti nousee.
                veikkaanpa ensimmäiseksi syylliseksi termaria ja toiseksi vesipumppua jos ne lämmöt on aidosti 120 asteessa.

                Comment


                  #9
                  Ja samalla kierroksellahan ne kummatkin vaihtaa kun jakopään avaa tieltä...

                  Comment


                    #10
                    Voi olla.Mietityttää vaan kun se nostaa vaan kuumana kesäpäivänä ja ku ajaa just kaupunki ajoo.muuten normiajossa ei mitään ongelmii.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla oli samoja ongelmia lämpöjen kanssa V8:ssa ja vika oli termarissa. Nosti lämpöjä välillä 115-120 asteeseen ja sitten kohta oli taas normaali lämmöt. Veikkaan että kannattaa termari vaihtaa ensin kun on nopea homma ainakin kokeilla onko vika siinä.

                      Comment


                      • #12
                        Niin, se termari ei vaadi jakopään purkua. Se on siinä yläletkun lähdössä ihan tyrkyllä.

                        Comment


                          #13
                          pitää sit kokeilla ekaks termarin vaihtoo.

                          Comment


                          • #14
                            Mulla nousi lämmöt mun kasikoneessa samaan tyylliin. Visko on vieläkin aika laiska, vaihdettiin "G62" anturit (toisesta tuli vikakoodi), joita mun koneessa oli kaksi kappaletta. Sitten sähköflekti(ilmastoinnin) laitettiin myös viimein kiinni järjestelmään ja avot, lämmöt pysyy piirun verran alle tasan 90 vaikka kököttäis ruuhkassa. Onko sulla tsekattu ne anturit?

                            Comment


                            • #15
                              Velipojan vanha -01 S6 oli jakohihna löystyny vanhuuttaan/kiristin niin rupes lämmöt nousemaan.

                              Antoi kyllä juu myös lämpöanturista vikakoodia:)

                              Comment


                                #16
                                En oo koskenukkaan noihin antureihin. Missäs nuo anturit sijaitsee? Moottorista luin vika koodit niin siellä ei kyllä ollu vikoja???Flekti kyllä miun mielestä lähtee ehkä liian myöhään pyörii jossain 115c?

                                Comment


                                  #17
                                  Tänään ajellessa ilmeni threadin kaltainen ongelma omassa kasissa. Flekteistä kyse...

                                  Paikoillaan pyöriessä lämmöt lähtevät hissukseen kohoamaan ylöspäin 90-asteesta ja flekti ei lähde mukaan missään vaiheessa (vaikka lämmöt 110'c)
                                  Viskoflekti kyllä pyörii moottorin mukana. Jos laittaa lämmöt ja puhaltimen täysille, niin lämmöt lähtevät laskemaan.
                                  Flekti toimii kyllä, kun ilmastoinnin laittaa päälle, siinä ei ole ongelmaa.

                                  Termostaatin ja syylärin lämpökytkimen vaihdosta ei ole tietoa.
                                  Flektien nopeuksien vastuspaketti on ehjä mittauksen perusteella ja kaikki sulakkeet ovat ehjät.
                                  Tuon ikäisessä kasissahan kuskin puolen kannessa ja syylärissä ovat samanarvoiset anturit, 120'c sanoo etka.

                                  Sitten onko normaalia, että kaupaunkiajon jälkeen ylävesiletku on paljon kuumempi mitä alavesiletku lämpöjen ollessa reilu 90'c mittarin mukaan?
                                  Ylävesiletkun vaihdoin tässä muinoin. Sen kummempaa ilmausta en järjestelmään tehnyt nesteiden vaihdon jälkeen...
                                  Viimeksi muokannut Härski; 26.4.2011, 22:42.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ihan sama toiminta itselläkin eli tyhjäkäynnillä lämmöt voi nousta mittarin mukaan korkeallekin, mutta taas ajoon lähdettäessä tippuu normaaliin ja itselläni on vp ja term. uusia. Flekti lähtee pyörimään hiljaisella nopeudella vasta aikas korkealla mittarinnäyttämällä.

                                    Normaalia on myös se, että koneesta poistuva vesi on kuumempaa kuin sinne tilalle otettava :).

                                    Comment


                                      #19
                                      Hyvä tietää :) Toisessa threadissa flektien toimintaa päivittelinkin...

                                      Tarvitseeko tuollaista sahapukkia ilmata mitenkään kummemmin?
                                      Vai riittääkö ihan perus; lämppärinkennoon kierto auki ja antaa käydä paisarin korkki auki lämpimäksi paikoillaan ja lisäilee tarpeen tullen nestettä?
                                      Tuolleen nimittäin tein aiemmin tuohon satkuuni ja nyt ylävesiletkun vaihdon yhdeydessä kasiin, hyvin pelannu muuten kylläkin molemmat :)

                                      Comment


                                        #20
                                        En tiedä onko normaalia vai vaan kasissa, mutta vesi ei kierrä kyllä yhtään eli keittää aikas nopeasti, jos paisarin korkki on auki auton käydessä. Itse täyttelin järjestelmää rauhalliseen tahtiin niin paljon kuin meni ilman käyttöä ja lämmityskäytön jälkeen taisi ottaa vielä paisarillisen. Aika helposti mielestäni ilmautuu tuo kone kunhan vain se korkki on kiinni aina koneen käydessä. Joka tapauksessa maltti on valttia järjestelmän täyttämisessä.

                                        Comment


                                          #21
                                          Tuon kirjoittamani "ilmauksen" jälkeen ei ole kasiin eikä sataseen juurikaan tuota nestettä lisätä.
                                          Korkeintaan joitain desejä...

                                          Muttamuuta, pitänee seuraavan kerran kokeilla tuota rauhallista täyttöä paisarin korkki kiinni.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X