Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ilmamassamittarit s4 (AAN) vs rs2 (ADU)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ilmamassamittarit s4 (AAN) vs rs2 (ADU)

    Onko kukaan tutkinut tarkemmin noita ilmamassamittareita? Eli omasta AAN moottorista hajosi ilmamassamittari ja satuin kurkkaamaan yhden rs2:n konepellin alle ja sieltä löytyi ihan samanlainen massamittari kuin mulla on. Varaosanumerokin oli muuten sama mutta viimeinen kirjain oli eri. Liittimissä oli sama määrä naapoja.

    Olis vaan tuo rs2:n ilmamassamittari melkeen parisataa euroa halvempi mitä s4:n.

    Tai tietääkö joku, että käykö joku muu ilmamassamittari tuohon koneeseen? ABY moottorissa vissiin on sama maf, mutta tietenkin samalla varaosanumerolla kuin AAN moottorin maf, eli ei auta mitään.

    #2
    "Ainoa" ero taitaa olla päätyverkot noiden välillä. Toki jotain pientä eroa tuosta saattaa aiheutua signaaliin.

    Comment


      #4
      Minulta saa uuden maffin 280e hintaan tai käytetyn 90e.
      teppo.kalske@iki.fi

      Comment


        #5
        Jaa, mä kun olin siinä uskossa että noi on vaihtokelpoisia keskenään. Ainut vaan että risan maffi virtais vähän paremmin.

        Comment


          #6
          Kyllä ne voi vaihtaa ja toimii, mutta täydellinen yhteensopivuus on varmistamatta. Itsekin olen toistanut muualta kuultua että sähköisesti ovat tismalleen samat, mutta nykyään suoraan sanottuna en usko siihen aivan täydellisesti.
          Johtuu lähinnä siitä kun on tullut hieman tutkittua mitä tehdas on tehnyt ABY->ADU muutoksia.

          Comment


            #7
            Onko tähän tullut mitään uutta infoa, et eroaako RS2:en maffi sähköisesti normi maffista? Tässä muutaman päivän vaan ajellut RS2:en maffilla ja tuntuvasti herkemmältä ja äkäisemmältä tuntuu käytös. Toisaalta sitten seos vetää aika laihalle tyhjäkäynnillä, lambda 1.12-1.20 välissä lämpimällä koneella. Myös kevyellä kaasulla kulkee laihan puolella. Hieman raskaammassa kiihdytyksessä menee kuitenkin paksun puolelle ja täydellä kaasulla arvot tippuu johonki 0.88 hujakoille.

            Vakiomaffilla täydellä kaasulla 0.86 ja tyhjäkäynnillä 1.00-1.01. Voiko noin suurta eroa tulla vain virtauksista, RS2 harva muoviritilä vs. tiheä metalliverkko?

            Miten nämä maffit muuten ikääntyessään käyttäytyvät, hiipuvatko pikkuhiljaa vai lakkaako toiminta yks kaks kuin seinään?

            Comment


              #8
              Näitä ois mielenkiintoista mitata. Itellä kaksi kipaletta RS2-maffia. Toinen käytössä. Toinen huvin vuoksi.

              Comment


              • #9
                ADU maffilla menty jo pitkä tovi eikä käytöksessä havaittavaa eroa ABY maffiin. Seos käyttäytymisestä ei tietoa kun ei seosmittaria ole.

                Comment


                  #10
                  Miten nämä maffit muuten ikääntyessään käyttäytyvät, hiipuvatko pikkuhiljaa vai lakkaako toiminta yks kaks kuin seinään?
                  Jos on kaksi käytettyä, niin ei voi vertailla keskenään. Kuten kaikissa antureissa, näissäkin tarkkuus ja nopeus huononee iän myötä. Käytettynä näitä ei toinna ostella, vaikka toimivan löytääkin, kulus osia ovat.

                  Comment


                  • #11
                    Uskaltaa varmaan vakio AAN koneeseen laittaa tuon RS2 maffin? Olisi sitä vailla ja käsittääkseni RS2 maf on reilusti halvempi?

                    Comment


                    • #12
                      Alle kolmesataa makso uus maffi aan koneeseen lappeenrannan bernerillä. En tiiä paljon rs2 maffi maksaa, mut omasta mielestä oma oli halpa. Ja viat korjaantu kanssa.

                      Comment


                        #13
                        RS2: http://speed-autoteile.fi/?p=hintahaku&q=034133471N
                        AAN: http://speed-autoteile.fi/?p=hintahaku&q=034133471K

                        Comment


                        • #14
                          Minkäs verran se maksaa ABY-moottoriin?

                          Comment


                            #15
                            Minkäs verran se maksaa ABY-moottoriin?
                            Saman kuin AAN:näänkin, koska on sama MAF.

                            Comment


                              #16
                              Onko toi hinta Teppo ilman vaihto-osaa vai sen kanssa?

                              Comment


                                #17
                                X tarvii olla osanumerossa että kaivataan vaihto-osaa.

                                Comment


                                  #18
                                  Ok, en tota osanumeroa edes kattonu. Muistelin vaan kun itse ostin ebayn kautta risan maffin niin myyjä halusi vaihto-osan tai siitä pantin. Taisi pissata siis minua silmään. En kyllä muista enää mitä siitä maksoin.

                                  Comment


                                    #19
                                    Ennen kuin vaihdatte noita maffeja, niin varmistakaa ensin, ettei se maffin liitin vain ole löysällä tai anna muuten vain huonoa kontaktia. Itse ostin S2:seen aikoinaan ihan turhaan parikin maffia, juurikin tuon liittimen kontaktiongelman takia.

                                    Liitin sinällään näytti olevan ihan hyvin kiinni, mutta kun sitä vähän renklasi, käytti irti ja takaisin kiinni, niin johan auton käynti muuttui herkemmäksi ja bensankulutus tippui reilusti.

                                    Maffin liitinongelman ilmaantumisen yleensä huomasi pikkuisen tukkoiseksi muuttuneesta käynnistä ja bensankulutksen selvästä kasvusta.

                                    Comment


                                      #20
                                      Yhdyn yllä olevaan tarinaan. Hieman hienoa vesihiomapaperia ja kontaktisprayta auttaa asiaan. Ei kannata kuitenkaan liikaa hioa, että liittimen pinnoite ei häviä. Ja käytettyjä maffeja ei juurikaan toinna ostella, ellei oma ole täysin rikki ja puoli-ilmaiseksi saa.

                                      Comment


                                      • #21
                                        Minkä laisiin tehoihin toi s4 maffi riittää?

                                        Comment


                                        • #22
                                          Alkuperäinen kirjoittaja E.G.E Näytä viesti
                                          Minkä laisiin tehoihin toi s4 maffi riittää?
                                          Joku 400-450.

                                          Comment


                                            #23
                                            400-500hp maastoon.

                                            e. Ville kerkesi väliin

                                            Comment


                                            • #24
                                              RS2:n MAFfit tuntuvat olevan kiven alla. S2:n MAFfia on vielä saatavilla. Onko kokemusta jos RS2:een laittaisi tuon K-osanumerolla olevan tuotteen?

                                              Joku fiksu osasi kertoa että toimii mutta saattaa vaatia softauksen. Auto tarkoitus ohjelmoida uudelleen lähiaikoina niin uskon että tämäkään ei muodostuisi ongelmaksi.

                                              Otan mielelläni vinkkejä vastaan jos jossain on oikeaa osaa tarjolla?

                                              Comment

                                              Working...
                                              X