Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T liian kovat lämmöt ja alhainen maf arvo?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.8T liian kovat lämmöt ja alhainen maf arvo?

    Noniin,

    opettelin tuossa logittamaan tuolla VAG comilla niin huomasimpas että lämmöt nousevat aika korkeelle. Vagcom näyttää melkein ja jopa yli 100 astetta vaikka mittarissa seisoo 90. Ei taida olla ihan normaalia?

    Lisäksi vielä kävin tekemässä logitus päällä pari vetoo niin maf arvo jäi jopa alle 100taan. Eikös se pitäisi olla AVJ koneessa lähemmäs 120?

    Auto ei sinänsä tunnu vikaiselle vai onko minun persdyno tottunu jo johonkin tehon alentumaan :)

    Autoa ei ole lastutettu.

    Tässä ois pari CSV tiedostoo joissa on ainakin lämpötila, maf sekä lamda.
    http://www.jpautotuning.fi/media/LOG01001025002.CSV
    http://www.jpautotuning.fi/media/LOG01002004xxx.CSV

    Vikakoodeja ei ole ollenkaan ja ahtopaine on autogaugen mukaan millin vajaa 0.5

    Tietenkin saatoin tehdä jotain väärin tuossa vedätyksessä. Mikähän mahtaa olla se oikeaoppinen tapa että saisi maksimiksi tuon MAFin arvon jos se siitä on kiinni?
    Viimeksi muokannut sv; 2.6.2009, 16:44. Perustelu: Ahtopaine

  • #2
    Kyllä mulla ainakin omassa audissa nousee lämmöt myös sinne satasen pintaan. Auton oma mittari ei käsittääkseni turhaan pelottele lämmöistä ennenkuin on tosissaan jo liian korkealla. Tarkkaan en muista, mutta olisiko yli 110 asteen jälkeen pomppaa viisari ja alkaa huuto.
    Omassani nousee maf arvo sinne 190- 200 g/s.

    Comment


      #3
      Okei eli lämmöt pitäisi olla sitten normaalit...
      Tuota sinun lastutetun auton maf arvoo ei oikein pysty vertaamaan tähän kun tämä kottero on vakio.
      Vai saatko vakiolla mafin arvoksi 200? :D

      Comment


      • #4
        Jokatapauksessa alle sata taitaa olla liian alhainen arvo... Eihän se kyllä nouse, jos ei ahda tarpeeksi. Toteutuuko pyydetty ahtopaine?
        Itsellä ei kokemusta vakiosta, joten en tiedä vakioahtoja.
        Viimeksi muokannut Teemu.R; 2.6.2009, 17:04. Perustelu: Lisäystä

        Comment


          #5
          Vakio ahdot on ~0.5

          Comment


          • #6
            Olen ymmärtänyt niin että termostaatti on "elektroninen" ja se pitää kevyemmällä kuormalla lämmöt just tuossa satasen paikkeilla hyötysuhteen parantamiseksi ja kun kuormitusta tulee niin lämpöjä lasketaan jotain 5-10 astetta. Ja tosiaan tuo oma lämpömittari on tarkoituksella tehty niin että näyttää samaa melko suurellakin vaihtelu välillä.

            Comment


            • #7
              AVJ 120 g/s = 150hp 100 g/s = 125hp, varmaan se maffi menossa vaihtoon, tai sitten jostain vuotaa? Mahtaakohan tuohon mittari tauluun tulla jonkinlainen keskiarvo lämpötilasta.

              http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/fuel-trim.html
              Here's a good sanity check for the status of your MAF. Do a full-throttle run all the way to redline in a single gear (second works fine). Group 002 usually shows air mass in g/s. Your peak airflow should be roughly 0.80 times your horsepower. So, if you have a stock 150 hp 1.8T, expect around 120 g/s. If you see significantly less than that, you MAF may be on the way out. This still works if you are chipped, but "race" programs may make more power through timing, rather than airflow. Therefore, take all readings with a grain of salt.
              Viimeksi muokannut _jone_; 3.6.2009, 00:22.

              Comment


              • #8
                Voisiko johtua MAFista, kun tuntuu tuo 1,8Tq hieman ponnettomalta. Alakierroksilla ei ole juuri laisinkaan vääntöä eikä se oikein muutenkaan kulje niinkuin esim talvella vielä kulki. Vikavaloa se ei ole systyttänyt kuitenkaan...

                Comment


                  #9
                  Pitää yrittää tutkia nuo vuotokohdat jossain välissä ja sitten hiplata tuota maffia.

                  Vuotoja tuskin on kun ahtopaineet on kumminkin suunnilleen sen 0.5 mitä pitääkin vakiossa olla.

                  Osaisko joku sanoa onko nuo lamdan arvot ihan järkevät tuossa logissa?

                  EDIT:

                  Jos nyt joku haulla tämän löytää ja ihmettelee samaa ongelmaa niin sellaista ei ollut. Ilmastointi pois päältä ja veto punaiselle alueelle antoi oikeat lukemat ja kaikki heposet ovat tallella.
                  Joten väärä hälytys.
                  Viimeksi muokannut sv; 25.8.2009, 09:17. Perustelu: Ratkaisu: Ei ongelmaa

                  Comment

                  Working...
                  X