Alkaa jo uuden auton hankinta kutkuttamaan mieltä sen verran että joutuu jo alkaa kaivamaan tietoa. Näillä näkymin listalla on A4 2.0TFSI Q tai tuleva A5 SB 2.0TFSI Q. Tässä mainostuksen uhrina uutta audin lehteä lukiessa s-tronic hyppi silmille kovin. Nyt kun pitkittäiskoneisiakin saa jo s-tronicilla ja quattrolla, niin houkutus on kova. Ilmeisesti tuo uusi laatikko on saatu kestämään jo paremmin vääntöä. Mikäli kytkin alkaa luistamaan niin sitä ei ihan halvalla vaihdeta paremmin pitävään (saati sitten päivitetä).
Vähän lähteitä joita on tullut vilkuiltua (sillä oikealla toisella kotimaisella, eli Englanniksi).
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
http://www.myturbodiesel.com/1000q/dsg_faq.htm
Huonoiksi puoliksi mainitaan s-tronicin (tai no DSG:n) vikaherkkyyttä ja kalleutta korjatessa. Samaten väännönkestossa saattaa olla ongelmia mikäli autoa on piristetty. Myös huoltoa tulee (ei kovin yllättäen) enemmän.
Tietääkö joku esimerkiksi että onko A4:ssä ja A5:ssä käytetty samoja palikoita. S4:ssä varmaankin laatikkoa on vahvistettu kun se tarjoaa vääntöä enemmän. A4 uudella ohjelmalla on kuitenkin paras köyhän miehen S4. 2 litran pannusta kun saa melko kivasti vääntöä ulos. Ainoa viittaus laatikon kestoon oli toisessa ketjussa (http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=61852). Tämä kuitenkin oli yli vuoden vanha.
Nyt kaikki s-tronic tietäjän jakamaan tietoa miten s-tronic kestää käytössä. Myös tieto vioista/ongelmista on tervetullu.
Vähän lähteitä joita on tullut vilkuiltua (sillä oikealla toisella kotimaisella, eli Englanniksi).
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
http://www.myturbodiesel.com/1000q/dsg_faq.htm
Huonoiksi puoliksi mainitaan s-tronicin (tai no DSG:n) vikaherkkyyttä ja kalleutta korjatessa. Samaten väännönkestossa saattaa olla ongelmia mikäli autoa on piristetty. Myös huoltoa tulee (ei kovin yllättäen) enemmän.
Tietääkö joku esimerkiksi että onko A4:ssä ja A5:ssä käytetty samoja palikoita. S4:ssä varmaankin laatikkoa on vahvistettu kun se tarjoaa vääntöä enemmän. A4 uudella ohjelmalla on kuitenkin paras köyhän miehen S4. 2 litran pannusta kun saa melko kivasti vääntöä ulos. Ainoa viittaus laatikon kestoon oli toisessa ketjussa (http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=61852). Tämä kuitenkin oli yli vuoden vanha.
Nyt kaikki s-tronic tietäjän jakamaan tietoa miten s-tronic kestää käytössä. Myös tieto vioista/ongelmista on tervetullu.
Comment