Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 tiptronic laatikon ongelmia apua!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 tiptronic laatikon ongelmia apua!

    2,5 V6 TDI tippi laatikolla varustettu a6 vm.´98. Eli pari viikkoo sit alkoi temmpuilu ja yhä jatkuu. Tippi lopetti vaihtamisen ja moottori meni "varatilaan", käytin vikakoodilukijalla ja se sanoi että vaihdelaatikon ohjausyksikkö rikki. No tilasin tästä AVK:lta käytetyn yksikön jonka sain tänään ja ei mitään muuttunu. Öljyt ja suodatin vaihdettu kuukausi sitten. Voisiko maffi tai vaikkapa dieselpumppu olla tähän syypää?? Onko kellään kokemuksia tästä niin olisin kiitollinen.

    #2
    Mikä se vikakoodi oli ? Onko moottorin vikakoodit luettu ?

    Moottori voi laittaa vaihteiston vikatilaan:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=69632

    Comment


    • #3
      eikö ne kaikki vikakoodit lueta samasta pistokkeesta? vikakoodi oli P1857 kurmitussignaali---
      todennäköinen syy---vaihdelaatikon ohjausyksikkö..

      Comment


        #4
        Sama pistoke kyllä mutta yhteys eri yksikköön.

        Millä perusteella P1857 todennäköinen syy on ohjausyksikkö ?

        Comment


        • #5
          tämä paperi minkä ne tulosti mulle niin siinä lukee seuraavasti..

          Vikapaikka Todennäköinen syy
          18265 P1857 Moottorinohjaus-kuormitussingaali Moottorinohjaus- Vaihdelaatikon ohjausyksikkö


          mikä vika tässä voisi olla? Ei varmaan vaihdelaatikon ohjausyksikkö kun ei muuttunut millään tavalla kun vaihdoin.
          Viimeksi muokannut 8866; 27.5.2009, 17:46. Perustelu: Yhdistin. Käytä muokkaa toimintoa ensikerralla.

          Comment


            #6
            Luitko edes tuon linkittämäni, minulla oli sama vikakoodi ja syynä oli ruiskutuspumppu. Oliko niitä moottorin koodeja luettu ?

            Tehtaan tulkinta tuolle koodille ei ole ihan tuo mitä sinulle on kerrottu. Tuoltakin löytyy paremmat ohjeet:
            http://wiki.ross-tech.com/index.php/18265/P1857/006231

            Possible Symptoms
            Malfunction Indicator Light (MIL) active
            Possible Causes
            Fault Code(s) stored in Engine Control Unit (ECU)
            Possible Solutions
            Check Engine Control Unit for Fault Code(s)

            Comment


            • #7
              No luultavast sitten ei ole luettu p****le.. No pitää kattoo jos saisi luettu moottorin koodit, voi kyllä olla toi ruiskupumppu koska se on ruvennu savutta paljon sinistä ja ei lähe kunnolla käyntiinkään..kokeillaan sillä...

              Comment


              • #8
                Eli nyt tuli käytyä käyttöautolla ja ny selveni mikä vikana. Ensiks ajoitus päin per***tä, ja sit maffi luultavasti rikki. Tilasin aika ajoitukseen ens perjantaiksi että saa sit nähdä riittääkö se vai meneekö pumppu vaihtoon..

                Comment


                  #9
                  Älä suostu suoraan pumpun vaihtoon, jos sellasta jollain ihmeellä ehdottavat Käyttöautolla.
                  Olisit käyny Isokankaalla tms joilla on hieman enemmän kokemusta moottoreista.
                  Tai Sundomin autosähkössä.

                  Ajotus ja maffi-jutut on vielä pieniä onneksi.

                  Comment


                  • #10
                    Juu en mä käyttäautolla vaihda pumppua jos se on rikki, isokankaalla maksaa pumppu 1400€ ja käyttöautolla 1800€. voisi vaikka sundomin autosähkölla katsoa myös mitä maksaa. Mutta toivottavasti tuo ajoitus ja maffi auttaa.

                    Comment


                      #11
                      Se, että lykkää sinistä ja käynnistyy huonosti, viittaa kyllä suoraan ajotuksen olevan pielessä.
                      Se kohalleen niin oletettavasti rupeaa toimimaan.

                      Siis Maffista tuli myös vikakoodi? Sillon taitaa olla Maf jo aika sökönä jos rupee vikakoodiakin lykkäämään. Tehotkin saattaa olla hieman hukassa.

                      Comment


                      • #12
                        Kunhan tuo säätöpyörä pumpun sisällä ei ole rikki niin kyllähän se siitä sit rupee toimimaan.
                        Tehot on aikalailla pihalla, tietysti se riippuu myös pumpun ajoituksestakin. Eli toi kone ja loota näyttää olevan aika sekasin.

                        Comment


                        • #13
                          kävin tuossa laittamassa pumpun ajoitukset kohilleen, mutta ei auttanut ja maffi on kunnossa. Eli nyt menee pumppu vaihtoon, ei rupee olla muita vaihtoehtoja.
                          Ostin tässä vag-comin ebayn kautta, mutta tietääkö kukaan pitääkö tämä ohjelma rekisteröidä että saa sen toimimaan?? kaikki ohjelmat tässä ei toimi ennenkuin rekisteröi ja maksaa sen 70€. Vai löytyykö muita vaihtoehtoja?

                          Comment


                            #14
                            Sen pumpun pystyy kyllä kunnostamaan, haulla löytyy tapauksia. Hintaluokka usein kuitenkin menee melkein samoihin kun uusi/vaihtopumppu.

                            Comment


                            • #15
                              Juu näin on..löysin ebaylat uuden pumpun hintaan 950€ ja rahti 30€ eli jää alle tonnin.

                              Comment


                              • #16
                                No niin nyt on pumppu vaihdettu, ja auto pelaa niin kuin pitääkin mutta miten toi ajoitus oiken pitää olla?? Laitoin VAG-COMin mukaan ajoituksen 2,4 BTDC eikö se siellä muistaakseni pitäny olla? Korjatkaa jos olen väärässä.

                                Comment


                                • #17
                                  lähtee lämpimänä pikkasen huonosti käyntiin minun mielestä, ei lähe ihan avainta näyttämällä käyntiin.
                                  Oisko suuttimet?? tai sitten ilmaa jostain imee...suotimen päällä oleva venttiili poistettu ja uudet paluuletkut laitettu suuttimien väliin, ja vielä ylimääräinen pa pumppu laitettu tankin viereen joka pukkaa 0,3 baaria.. ei tuu viisaaks tän audin kans.

                                  Comment


                                    #18
                                    Jaa-ap. Onko hehkujen iäst jotain tietoa. Tosin ongelman pitäisi olla ennemminkin kylmänä. Tuon ikäisessä tavallisesti 1-6 hehkua on joka tapauksessa pimeenä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hehkut on vaihettu, laiton bosch:it. eihän se hehkutakaan tälläisellä kelillä... eilen tuli kokeiltua yks juttu... otin apuvirtaa toisesta autosta startattaessa ja hups autohan oli käynnissä avainta näyttämällä..eli eli huono akku luultavasti, koska moottori menee aika hitasati ympäri omalla virralla.
                                      Voiko tuon ajoituksen laittaa sinne 4 asteen nirkkiin vai meneekö liikaiseksi?

                                      Comment


                                        #20
                                        Vanha vitoskone rupesi viime talvena käynnistymään paremmin, kun vaihtoi uuden akun. Meikäläisen vanha akku löysi uuden kodin naapurin 1.8T-passatin pannuhuoneesta, jossa palvelee oikein hyvin vielä tänäpäivänäkin.

                                        Ajoituksen tarkistus käy kätevimmin TDI-Timing -työkalulla. Tarvit vaan rekisteröidyn VAG-Comin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Juu vaihoin akun eilen mutta en tiedä rupesko starttaan paremmin.saa kohta nähä ku lähtee.
                                          Olen rekisteröint vag-comin ja olen oppimassa käyttää tätä ohjelmaa. löysin TDI-Timing, ja kaava oli siellä vihreän viivan pikkasen alapuolella.

                                          Comment


                                            #22
                                            Siinä Graphissa on 3 viivaa ja ajotus on kohdallaan kun se pyörii keskimmäisen viivan kohdalla.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eikö käynistyksestä pitäisi tulla parempi jos se pyörii siinä yläviivan kohdalla?? ( 58-60 välillä)

                                              Comment


                                                #24
                                                Hivenen aikainen ajoitus helpottaa käynnistymistä, eli jos on ylimmän viivan alapuolella, alkaa olla aika hyvä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mä en tuosta graphista löydä oikeaa moottorikoodia, (oma AFB). Löytyykö muuta vastaavaa mitä voisi käyttää??

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ota joku V6 TDI (AKN, AKE), niiden pitäisi olla ainakin samalla hehtaarilla. En nyt muista mitä karttaa käytettiin, kun kaverin veljen AFB:tä tutkittiin. AJT:n (T4) ajoitus säädettiin ACV:n kartalle ja hyvin pelasi.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kiitos tästä avusta.. Mutta yhtä asiaa en vieläkään tajua, miks tää ei lähe kunnolla käyntiin lämpimänä ja joskus kylmänäkin..? joskus pörähtää heti käyntiin.. vai onko tuon ajoituksen oltava ihan JUST kohallaan toimiakseen.
                                                      Ei oo kovin paljon näiden dieseleiden kans tultu työtä tehty...mutta mutta....tässähän sitä oppii nyt kokoajan.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kaivan vanhan topikin esiin kun se tuli googlesta vastaan.

                                                        Hommattiin tossa jonkun aikaa sitten käyttikseksi -99 2,5tdi A6 ja nyt siitä on ruvennu menemään toisinaan laatikko vikatilaan. Kävin koodit lukemassa ja anto pelkästään tuon p1857:an.
                                                        Jotain mitä googlesta löyty niin oon kattonu ettei laatikon ohjausboxi oo kostea sisältä ja olen vaihtanut maffin. Seuraava rasti toi ruiskutuspumppu vai oisko muita hyviä ideoita mistä lähteä vikaa kaivamaan?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Uhh.... V6 TDI käyttöautoksi... Saattaa olla myös ns. laittoauto ;)

                                                          Kannattaa varmaan nuo em. ajoitushommat pumpusta tsekata ensimmäiseksi. Sehän on Vsdc.llä helppo tehdä. Jos ei ole itsellä sitä, niin varmaan joku paikallinen clubilainen voi auttaa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Pumpusta korjattu ajotukset ja maffi vaihdettu juuri huollossa. Ei toimi vieläkään vaikka piti olla kunnossa. Mitähän seuraavaksi?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X