Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s4 2.7bit koneen irroitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    OT: Ota ecun suojakotelon mustan suojakannen auki. Itseltäni löytyy ecun päältä teksti. Toinen vaihtoehto on ottaa ecu auki.
    Itelläni on ABT oli laittanu ecun "kanteen" oman puumerkkinsä
    En tiiä onko auto kohtainen. Itelläni nykysillä 225/40/18 nakeilla heitto 90km/h nopeudessa 2.2km/h. 17"tuumaiset vakio 225/45 oli muistaakseeni 4-5km/h

    Comment


    • #32
      Vilkaisen tuon ecun päältä vielä, muistaakseni siinä ei ollut mitään kirjoituksia mutta jos itse ecun avaisi ja kurkistaisi sisään..
      Viimeksi muokannut jta; 25.10.2010, 12:35. Perustelu: Viesti palautettu

      Comment


        #33
        Ja jos joskus vielä joudun koneen ottamaan pois niin kyllä se lähtee pakettina! Kyllä siellä ahdasta on jos pelkän koneen ottaa keulilta, sekä takaisinlaitossa oli ongelmia sovittaa vaihdelaatikkoon.
        Enkös minä yrittänyt sitä jo tuolla aiemmin kertoa? ;) Hyvä että nyt toimii.

        Kaikissa ECUissa ei ole mitään merkintää. Helpoiten sen näkee loggaamalla vag-comilla ahtopaineita. Jos menee yli ~0.7 barin niin sitten siellä on lastu.

        Comment


        • #34
          Noniin enkös ylempänä puhunu ettei heti kymppitonnin sisään viitsisi uusiksi availla.. :)

          Tällä kertaa on kuskinpuoleinen ahdin luultavasti sökö, tasan kymppitonnin ajoinkin. Miten voi olla mahdollista kerta autoa ei ole päättömästi revittykkään? Huomasin jo kuukausi sitten kun pölläytti vähäsen. Miten on kun niille luvattiin vuoden takuu joten eikö molemmat pitäisi mennä takuuna kun aina pitää vaihtaa pareittain?

          Ja tälläkertaa otan laatikon kanssa pois! :) Miten olette ottaneet vetarit pois? Siitä laatikon päästä ne kuusiokoloruuvit vai ihan kokonaisena? Voipi olla tyhmä kysymys mutta kun helpoimmalla haluan päästä niin jos otan kokonaisena mitä joudun purkamaan pyörän päästä että se mahtuu tulemaan?
          Viimeksi muokannut jta; 25.10.2010, 12:36. Perustelu: Viesti palautettu

          Comment


          • #35
            Kone on nyt irti ja sama hanttarin puoleinen oli rikki, kuskinpuolen ahdin kuin uusi. Niinkuin se onkin. Mistäs tollanen voi johtua? Joku putki tukossa? Samalla tavalla oli mennyt, pakopuolesta puuttuu yks siipi.
            Viimeksi muokannut jta; 25.10.2010, 12:43. Perustelu: Viesti palautettu

            Comment


            • #36
              Tuleekohan sieltä pakosarjasta jotain muutakin läpi, kuin kaasuja? Mureneeko pakosarja, niin kuin pre-facelift S4:ssa?

              Comment


              • #37
                Olikos tuo nyt sitten facelift-malli. Noissa pre-facelift malleissa on nuo pakosarjat murentuvaa sorttia ja irtokappaleet rikkoo pakosiiven. Facelift mallin tuo on korjattu.

                Comment


                  #38
                  On niitä facelifteistäkin murentunut. Ehdottomasti pakosarja kunnon syyniin irrotettuna!

                  Comment


                  • #39
                    Niin, se on pre-facelift tyyppivika sillä poikkeuksella, että niitä on myös faceliftissä :)

                    Kannattaa varmaan myös se toisen puolen sarja tarkistaa/vaihtaa. Jos tuo nyt on se se vianaiheuttaja, niin turbojen takuulle voi kyllä sanoa moi. Tai voihan sitä aina yrittää valmisteviaksi perustella.

                    Comment


                    • #40
                      Pitää ottaa pakosarjat irti, viimeksi en irti niitä käyttänytkään kun luin ja luulin ettei ne murene faceliftissä. Jos niin on, mitkä pakosarjat vois tilalle laittaa? Jostain toisesta faceliftistä ja toivoa että olisivat kunnossa? Näin myytävänä rosteriset dp:t ja ajattelin kun minulla on tuo yksi lambda per puoli malli, niin mahtaako vaikuttaa päästöihin ollenkaan jos ne lykkäis sinne? Siis kun alkuperäisessä on ne esikatit?
                      Viimeksi muokannut jta; 25.10.2010, 12:41. Perustelu: Viesti palautettu

                      Comment


                      • #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja Jda1 Näytä viesti
                        Pitää ottaa pakosarjat irti, viimeksi en irti niitä käyttänytkään kun luin ja luulin ettei ne murene faceliftissä. Jos niin on, mitkä pakosarjat vois tilalle laittaa? Jostain toisesta faceliftistä ja toivoa että olisivat kunnossa? Näin myytävänä rosteriset dp:t ja ajattelin kun minulla on tuo yksi lambda per puoli malli, niin mahtaako vaikuttaa päästöihin ollenkaan jos ne lykkäis sinne? Siis kun alkuperäisessä on ne esikatit?
                        Ei vaikuta päästöihin, kuin ehkä ainoastaan kylmällä koneella.
                        Eihän sun sinne tarvi välttämättä orkkis pakosarjoja laittaa? Aftermarket osaa löytyy netistä pilvinpimein...

                        Comment


                          #42
                          Aftermarketeissa jos haluaa varmasti kestävää niin maksaa hunajaa (MTM ja Wagner valusarjat). Suosittelen hyväkuntosia orkkiksia faceliftmalleja jos tehot ei ole kaikki kaikessa.

                          Comment


                            #43
                            Pitää ottaa pakosarjat irti, viimeksi en irti niitä käyttänytkään kun luin ja luulin ettei ne murene faceliftissä.
                            Mistä olet päätellyt että ne pakosarjat on rikki?

                            Nuo Olan mainitsemat valusatsit on varmasti kestävimpiä mitä löytyy, mutta myös järkyttävän hintaisia.

                            Comment


                            • #44
                              Pasi tuolla ylempänä veikkasi että tuleeko muuta kuin kaasua läpi. Ja molemmista hanttarin ahtimista on pakopuolelta yksi siipi poikki???
                              Viimeksi muokannut jta; 25.10.2010, 12:43. Perustelu: Viesti palautettu

                              Comment


                                #45
                                Kappas, enpä huomannut lukea tarpeeksi alusta asti.

                                Viallinen öljynsyöttö tuskin särkee siipiä (paitsi jos ahdin leikkaa kiinni ja akseli menee poikki yms), eli jotain muuta siellä on vikana. Ensimmäisenä tosiaan voisi veikata pakosarjaa.

                                Comment


                                • #46
                                  Irroitin pakosarjan ja näyttää ihan hyvältä. Muita veikkauksia? Voin pistää illalla kuvat pakosarjasta ja ahtimesta. Tuli mieleen että mitä jos edellisestä ahtimesta olisi jäänyt joku siivenpalanen pyörimään esikattiin? Voiko se mitenkään pyöriä siellä ja sinkoutua siipiin vaikka esim. vaihdetta vaihtaessa?
                                  Viimeksi muokannut jta; 25.10.2010, 12:44. Perustelu: Viestin palautus

                                  Comment


                                    #47
                                    Esikatti on turbon jälkeen, joten tavara tulee pakosarjasta tai sitten on jo jälkiä männissä ja venoissakin.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Vaikka esikatti onkin ahtimen jälkeen, ei ole siis mahdollista että vanhasta ahtimesta peräisin oleva siiven kappale sinkoutuisi ahtimen siipeen? En kyllä ihan heti mäntiä ja venttiilejä epäilisi, mutta tutkin vielä tuon pakosarjan. Taikka sitten on käynyt huono tuuri ja ahdin on tullut viallisena jo tehtaalta. Jos siivestä lähtee kappale kävelemään, ahdin menee minuutissa väljäksi? Taikka se ei ole saanut voitelua kunnolla ja syöny laakerit jonka jälkeen siipi ottanut reunaan kiinni ja katkennut.? Taisin kirjoittaa jossain vaiheessa että vanhasta ahtimesta oli akseli poikki mutta vaikuttaa siltä että molemmissa on akseli kunnossa
                                      Viimeksi muokannut jta; 25.10.2010, 12:45. Perustelu: Viestin palautus

                                      Comment


                                        #49
                                        Ennemmin ne siivet kuluu pilalle kun katkeavat. Puuttuuko se pala kompurasta vai turbiinista?

                                        Minun järjen mukaan katin puolelta ei voi tulla rojua turbiiniin, mutta muistan täällä yhden tapauksen jossa turbiini "räjähti" ja osia meni moottoriin. Miten se on mahdollista, en tiedä...

                                        Comment


                                        • #50
                                          Löytyykö sieltä downpipesta/esikatista mitään ylimääräistä, siipiä tai pakosarjan palasia? Tarkasta pakosarjat myös lohkon päästä ja siis sisäpuolelta, sieltä murenee jos murenee.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Joo en saanut kuvia eilen kun kamerasta oli patterit loppu enkä jaksanut sen takia kauppaan lähteä. kyllä löytyi neljä siiven palaista taitaa olla kaksi peräisin vanhasta ahtimesta. Yksi siipi molemmista lähtenyt joka on molemmista puoliksi mennyt. Mitään muuta sielä ei ole. Jos pakosarja murenis, veikkaisin että myös esikatti olis osumaa saanut??
                                            Viimeksi muokannut jta; 25.10.2010, 12:45. Perustelu: Viestin palautus

                                            Comment


                                              #52
                                              Se esikatti on paljon kestävämpi kuin turbiinin siipi, eli ei siihen kannata vertailla.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X