Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ruuvikiinnitteisen etupyöränlaakerin vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ruuvikiinnitteisen etupyöränlaakerin vaihto?

    Lähteekö alumiinitolppaisen ruuvikiinnitteinen etupyörän laakeripaketti ihan paikallaan iisisti auki, vai pitääkö prässätä irti?

    Paketti neljällä ruuvilla tolpassa kiinni.

  • #2
    Onko siis outo juttu tällä foorumilla? Kiinnitysruuvit lienee navan laipan takana, saako ruuvit auki pyöränruuvien kierrerei'istä, vai pitääkö napa nykäistä ensin irti laakerista?

    Comment


    • #3
      Kun pyörä ja jarrut irti ja napapultti löysätty, saa vetaria senverran taaksepäin että takapuolelta pääsee pultteihin käsiksi. Ei tosin ole paha ottaa sitä vetaria kokonaan poiskaan, tilaa tulee hyvin lisää ja pääsee sitten napa/laakeri paketin lyömään sisäpuolelta irti. Napa ja laakeri vaatii prässiä toisistaan irtoamiseen ja kiinnitykseen.

      Comment


      • #4
        Ok, eli tolppaa ei välttämättä tarvitse irrottaa autosta?

        Comment


        • #5
          Ei tarvitse. Pultit joilla laakeri kiinni (XZN) kannattaa puhdistaa hyvin, avain lipeää suht helposti, varsinkin jos vetari paikallaan. Kiristys tiukkuus taisi olla ainakin a6:ssa 80Nm+90 astetta

          Comment


          • #6
            Nyt on omat laakerit vaihdettu. Olivat vanhat sitten jässähtäneet alutolppiin huollella kiinni, eli tarvitsi kumminkin irrottaa koko tolppa ja prässätä irti. Nivelet sentään irtosivat tällä kertaa iisimmin kun olivat 3 vuotta sitten irti, silloin nekin olivat jymähtäneet alutolppaan kiinni.

            Comment

            Working...
            X