Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorin käyntihäiriö?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorin käyntihäiriö?

    Ostin viime viikolla -05vm. A4 2.0T Quattron. Tänään ilmeni sellanen juttu et ajelin tossa kylän raitilla ihan normaalisti 50km/h ja yhtäkkiä alko kone nypyttää ihan helvetisti. Ajoin auton parkkiin ja käynnistin koneen uudestaan ja sama nypytys jatkui ihan tyhjäkäynnillä eikä helpottanu vaikka anto kaasua. Samaan aikaan koetauluun syttyi moottorin vikavalo palaan.. Arviolta tunnin päästä kun oltiin asiaa kavereiden kanssa ihmetelty alko kone taas käymään ihan normaalisti mut vikavalo palo vieläkin. Sain kuuitenkin auton ajettua kotio ilman mitään ongelmia. Auto seiso pihassa pari tuntia ja kun löin uudestaan käyntiin niin kone hyrräs nätisti ja moottorin vikavalokaan ei enään palanut.

    Onko kellekään käynyt saman laista tai tietääkö joku mikä olis voinu olla vikana?

    Kun vika ilmeni niin satoi vettä että oliskohan voinut jotenkin vaikuttaa asiaan? En kyllä ajanut mistään isommasta vesilammikosta ja kone huone näytti täysin kuivalta kun sitä siinä ihmeteltiin.

    #2
    Tämä on varmaan kysytyin kysymys foorumilla viimeisen parin vuoden ajan.

    Onneksi vastauskin on helppo: Sytytyspuola. Älä aja autolla yhtään enempää kuin pakko, kun tuo vika on esillä (palamaton bensa ei tee hyvää katille). Puolat ovat halpoja, kannattaa olla ainakin yksi varalla takakontissa. Jos ei ole käytössä esim. VAG-COMia, voi puolia kokeilla ristiin selvittääkseen mikä on rikki. Tai vaihtaa suosiolla kaikki.

    Comment


      #3
      Eikös noissa puolissa ole se pidennetty 5 vuoden takuu edelleen voimassa ?

      Comment


        #4
        Alkuperäinen kirjoittaja Blodshed Näytä viesti
        Eikös noissa puolissa ole se pidennetty 5 vuoden takuu edelleen voimassa ?
        Takuu, puolissa? Täytyykin tarkistaa onko nykyisestä puolasetistä kuitit tallella. Eiköhän ne kohta taas ala antautua. Ensimmäisiä misfirejä odotellessa :).

        Comment


        • #5
          Mut mikäs siinä sitten aiheutti sen että parin tunnin päästä kun käynnistin auton uudestaan niin kävi taas ihan normaalisti ja moottorin vikavalo oli sammunu?

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Gousti Näytä viesti
            Mut mikäs siinä sitten aiheutti sen että parin tunnin päästä kun käynnistin auton uudestaan niin kävi taas ihan normaalisti ja moottorin vikavalo oli sammunu?
            Se, että usein ne puolat hajoaa juurikin tolleen. Itseltä viimeeksi alkoi satunnaisesti nypyttämään, kunnes eräs kaunis päivä meni 2 puolaa kerralla pimeäksi ja matkanteko loppui hetkeksi siihen. Mukana oli vain 1 varapuola, mutta onneksi toinen tokeni sen verran että kotiin pääsi.

            Comment


            • #7
              OK. Kiitoksia vinkeistä sattu sinäänsä hyvä tuuri et on muutenkin huolto tulossa 1400km päässä niin saanpa teettä senkin si samalla kun korjautan ton puolan..

              Comment


                #8
                Se voi sitten pamahtaa lopullisesti ihan milloin tahansa. Puolan vaihtamiseen ei tarvita mitään työkaluja. Moottorin suojamuovi irti (onnistuu esim. kolikolla), liitin irti puolasta, puola ylös tulpan kaivosta ja sama toisin päin, uuden puolan kanssa.

                Comment


                  #9
                  Katos koodit että löytyykö multiple misfire, emännän tfsi teki kerran samanlailla.
                  Ei ole kyllä tiedossa viittaako vialliseen puolaan vai sytkän ajoituksen sekoamiseen.

                  Samoilla puolilla vielä liikutaan eikä vika ole uusiutunut

                  Comment

                  Working...
                  X