Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4.2 V8 trimmaus kulutuksen suhteen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Caravelle syncroon vaihdatin perään ja vaihteistoon uudet valmistajan speksien mukaiset synteettiset, nyt napsahtelee vaihteetkin päälle eri tavalla. Samalla tankkausvälillä vaihdoin tajarrukengät, oikealla kenkää laahasi hieman käsijarruvipu. Vaihdatin myös molemmat takapyörän laakerit.
    Maantievoittoinen sekakulutus tippui reilun litran/100 km, mitattu tankkaamalla samalla asemalla, samasta mittarista piripintaan.

    Comment


    • #32
      onko muuten tietoa, minkälainen tuo v8 olisi 4.2:na ja 6vaih manuaali lootalla? olisi vähän kiinnostusta metsästää ulkomailta sellainen? onko pienempi kulutuksinen, kevyempi tai jotain.

      kiitos

      Comment


      • #33
        Kyllähän nuo vanhemman mallin tomaattilootat ainakin numeroiden valossa nostaa kulutusta. Kevyempikin varmasti on.

        Comment


        • #34
          oisko kellään laittaa linkkiä, missä näkys vähä numero tietoja kyseisestä autosta, olisin kiittollinen!
          mitenkä lie laatikko kestää "huimaa" vääntöä? :)

          Comment


            #35
            Alkuperäinen kirjoittaja Torseni Näytä viesti
            oisko kellään laittaa linkkiä, missä näkys vähä numero tietoja kyseisestä autosta, olisin kiittollinen!
            mitenkä lie laatikko kestää "huimaa" vääntöä? :)
            Öh 280hv/400nm ABH siis... Painoja en tähän hätään muista :) Kai se tuo 6v loota on näitä kestävimpiä mitä sen ajan vaggineisiin sai :) ...Ainakin oma on kestänyt mukana joskus jopa todella rankkaa ajoa... Manuaali on näistä se kestävin...Mitä nyt kaksoismassavauhtipyörä kummittelee...Mutta kestää ilmeisesti paremmin kuin nämä nykyaikakauden vastaavat :d

            Comment


            • #36
              niin. sulla on toi urssi, vissiin samakone ja lodju? eikös näihin oo jotain tyyliin +20hp lastuja olemassa, putkea sun muuta hipleetä jos haluaa rahaa tuhlata :) onko omassas paljon kulutus, syökö öljyä yms? eikös tuo s4 AVANT ole vielä painavempi kuin tuo v8, vai?

              Comment


              • #37
                Diisselimiehiltä ei ole kuulunut huonoja kokemuksia noista ZF:n automaateista, joten kai ne aika kovia laitteita on. 2-massa vauhtipyörien ilmestymisen jälkeen on manuaalien poski- ja pinnion-laakeritkin ruvenneet kestämään paremmin. R5-TDI-pannujen jatkeena niitä on joskus joku särkenyt.

                Comment


                  #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja Torseni Näytä viesti
                  niin. sulla on toi urssi, vissiin samakone ja lodju? eikös näihin oo jotain tyyliin +20hp lastuja olemassa, putkea sun muuta hipleetä jos haluaa rahaa tuhlata :) onko omassas paljon kulutus, syökö öljyä yms? eikös tuo s4 AVANT ole vielä painavempi kuin tuo v8, vai?
                  sama tekniikkahan näissä on... Olikohan S4 avantin kokonaismassa 1870kg tms... Eli paljon :D. Kulutus mulla on normiajossa(seka-ajoa) 12 litran luokkaa/100km...Mutta Lambdat ja termari sekä sytkäosat menossa vaihtoon. Puutuilee kummasti ja pöläyttelee mustaa kylmänä reilummalla kaasulla...

                  Nää vanhemmat sahapukit vie aina öljyä :D ...Tosin jotakin 0.5l/1000km on kulutus omassa...Johtunee osin vuotavasta venakopantiivisteestä jota en ole saanut aikaiseksi vaihtaa... Kannattaa sitten varautua kivoihin hintoihin sytkäosissa..... Sytkänjohtosarja Bosch plus 400 euroa:D ... Ihanan kallista...

                  Comment


                  • #39
                    Löytyykö mistään S6 (sedan) 4.2 V8 automaatti C4-korissa vai onko kaikki sen ikäluokan vehkeet V8 (D1)? Jos jollain on myydä C4 S6 V8 automaatti-sedan niin olen kiinnostunut.. Etenkin jos vaihdossa kelpaa A3.. :)

                    Comment


                      #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja Tero Pänttönen Näytä viesti
                      Löytyykö mistään S6 (sedan) 4.2 V8 automaatti C4-korissa vai onko kaikki sen ikäluokan vehkeet V8 (D1)? Jos jollain on myydä C4 S6 V8 automaatti-sedan niin olen kiinnostunut.. Etenkin jos vaihdossa kelpaa A3.. :)
                      kyllähän semmoisia on. UrS6 taitaa ajoittua vuosien 94-97 (96) väliin. Enemmän noita taitaa nimenomaan tomaatilla olla.

                      Comment


                      • #41
                        Taitaa -95 olla ensimmäinen S6-vuosi...?

                        Comment


                        • #42
                          http://www.autowiki.fi/index.php/Audi_S6

                          Comment


                          • #43
                            Ekat S6:t on minun käsityksen mukaan olleet vuosimallia ´95, vaikka ne onkin myyty ´94 puolella, väittäisin. Muutos tapahtui samaan aikaan, kun A-mallimerkintä otettiin käyttöön. Jos näin on, AutoWikissä on virhe, riippuen toki katsantokannasta. Ei se olisi ensimmäinen.

                            Samalla ihmettelen A8:n vuosimalleja. Autowikin mukaan V8:n myynti loppui '93 ja A8:n alkoi ´94. Täten meikäläisen teoria on kaikkea muuta, kuin aukoton, joten jos jollain on akuraattia infoa aiheesta, saa korjata.

                            Edit:

                            Wikipediakin väittää kyllä muutoksen tapahtuneen samaan aikaan A8:n ilmestymisen kanssa, joten se taitaa kuitenkin olla '94 tuo oikea vuosi.
                            Viimeksi muokannut arto s; 28.6.2009, 13:49. Perustelu: Varmistuksia.

                            Comment


                            • #44
                              "onko muuten tietoa, minkälainen tuo v8 olisi 4.2:na ja 6vaih manuaali lootalla? olisi vähän kiinnostusta metsästää ulkomailta sellainen? onko pienempi kulutuksinen, kevyempi tai jotain.

                              kiitos"

                              Mul on -99 S6 Avant manuaalilla ja keskikulutus sekalaises ajos (kaupunki+maantie) ollu siin 12 ja 13 litran välis satasella. Tiedä sit onks enempi vai vähempi ku tomaatilla.

                              Comment


                              • #45
                                Viimoset 100km keskikulutus tietsikan mukaan 13,6L. n.50% maantie ja 50% kaupunkiajoa. Niin ja V8:kin painaa jotain 1820kg

                                Comment


                                • #46
                                  joo, oon vissiin nähny sut muutaman kerran ajelemassa kun oon armeijaan männy :) onko tomaatti lodju?

                                  Comment


                                  • #47
                                    paino

                                    4,2 abh ja 6v laatikko vetarit ja perä noin 750 kg .. oli paino kun kävi puntarilla ruotissa kun hain koneen

                                    Comment


                                    • #48
                                      "joo, oon vissiin nähny sut muutaman kerran ajelemassa kun oon armeijaan männy :) onko tomaatti lodju?"

                                      Jep tomaattihan se. Kaupunkialueella on ongelmana kun ei millään tahdo kulkea alle 60km/h ;)
                                      Eilen ennen tankkausta keskikulutus oli 12,3L.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X