Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2,3 vm.93 nykii ym.ym

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 2,3 vm.93 nykii ym.ym

    Eli auto on kaverin ja viat ovat seuraavat- lämpimänä nykii tosi paljon, käynnistys vaikeaa lämpimänä, polttoainetta palaa
    15-20 litraa ja pukkii mustaa savua. Päästöarvot pilvissä. Käynyt useammalla korjaamolla mutta vika ei ole selvinnyt. Korjaamoilla valittelevat ettei pysty lukemaan vikakoodeja. Vaihdettu lambda, lämpotila-anturi, bensapumppu ja suodatin. Imuvuodot on tutkittu ei pitäisi olla. Kylmänä pelaa paremmin tosin savuttaa. Bensanpaineet korjaamolla mitattu ja ne ok. Mikä voisi vielä olla?

  • #2
    Tulpanjohdot ja tulpat uusiksi. Pitäisi käyttää kolmikärkitulppaa. Itselläni edellisessä vitoskoneessa päämurhe. Vaihdon jälkeen alkoi laulaa, kulutus loppui ja toimi hyvin. Kaikki liittimet läpi. Sinne Wd-40 tai vastaavaa.

    Ajoin viisi vuotta vaihtaen kahden vuoden em. piuhat/tulpat.

    Comment


    • #3
      Berut johdoiksi ja tulpiksi ne Boschit, mitä ohjekirja suosittelee, niin säästyy todennäköisemmin ongelmilta.

      Comment


      • #4
        Nyt tulpat ja johdot vaihdettu, ei parannusta. Bensapumpun vaihdon jälkeen käynnistyvyys lämpimänä parantui mutta nykiminen, savutus ja kulutus ei. 150 kilometin matkalla meni noin puoli tankkia. Mitä lämpimämmäksi kone menee sen enemmän nykii, mutta kun virrat kääntää kiinni ja uudelleen käyntiin taas jaksaa paremmin. Täys kaasulla näyttää siltä kun tukehtuisi. Mielestäni jokin rikastaa seosta liikaa(mustasavu ja päästöarvot todella korkeat) Onko mahdollista että ruiskutusboxi olisi mennyt?? Kun eivät vikakoodejakaan pysty lukemaan, käynyt 4 kojaamolla.

        Comment


        • #5
          ECUt, ruiskutusboxit, aivolaatikot tai miksi niitä haluaakaan kutsua hajoavat erittäin harvoin. Vika on itse ECUssa varmaan alle 1% tapauksista.

          Onko kyseessä vielä jokin K-jetin variaatio vai Motronic?

          Comment


          • #6
            Kelju-k toki. Ainoa sähköruisku 10v-kone on T4 portterissa.
            Niin ja A1/A2 urkkia ei nyt lasketa :)

            Comment


            • #7
              Ei kai hirttänyt kylmäkäynnistyssuutin voi aiheutta noin paljon häikkää... vai voiko?

              Comment


              • #8
                Syy löytyi. Motonetin bensapumppu. Älkää ostako motonetistä pierburgin pumppua. Ostin omaan audi 100:seen samanlaisen pumpun ja siitä ongelmat nyt alkoivat. Samat oireet ei lähde lämpimänä käymään, savuttaa mustaa savua, bensaa palaa, nykii... Vaihdoin vanhan pumpun takaisin mutta ei toimi enää. Jokin särkyi. Kaveri sai auton lopulta toimimaan mutta osti ilmamääräjakajan + sen systeemin mihin tulee paljon putkia(ilmamääräjakajan päällä) + siihen ympärille 2 tai 3 systeemiä mihin tulee letkuja. En tiedä nimiä. Taitaa olla yksi niistä bensanpaineen säädin (pressure regulator) . Mutta vaihtoi kaikki kerrallaan ja tarkkaa vikaa ei tiedetä. En haluasi ostaa koko ruiskua. Olisikko motonetin pumpussa liian kova paine?

                Comment


                • #9
                  Autoon vaihdettu nyt ilmamääräjakaja ja polttoaineenjakaja mikä on siinä päällä. Motonetin pumppu rikkonut jakajan. Testattu toisella autolla ja rupesi savuttamaan. Auto toimii nyt muuten mutta tyhjäkäynti hakusessa. Milloin laittaa käyntiin käy toisinaan normaalisti noin 800 kierrosta ja välillä tyhjäkäyntiä ei löydy ollenkaan. On lähinnä ei tyhjäkäyntiä tai normaali 800. Letkut ovat ehjät ei vuotoja. Tyhjäkäynti venttiilin vaihdoin myös ei auttanut. Tyhjäkäyntiventtiilin pistoke pois ja käy liian kovalla noin 1300. Osat mitkä vaihdoin olivat kunnossa olevasta autosta ja tyhjäkäynti oli siinä koko ajan tuo 800. Mikäs hävittää tyhjäkäynnin??

                  Comment


                  • #10
                    Tuollaista aiheuttaa muistaakseni viallinen ISV:n lämpöanturi, joka vanhemmassa mallissa oli ainakin yksinapainen anturi ylävesiletkun lähdössä. Kaasuläpän sulkeutumisesta ilmoittava kytkin nostaisi muistaakseni tyhjäkäynnin ylemmäs, jos on rikki ts. kertoo läpän olevan koko ajan auki. Sijaitsee kaasuläpän alapuolella.

                    Comment


                    • #11
                      Itselläni vanhassa satkulötkössä oli syynä tulpanjohdot. Välillä ei käynnistynyt, kymmenen minuutin päästä lähti käyntiin. Samaa oireilua, vaihdoin uudet ja taas pelitti.

                      Comment


                      • #12
                        Käyntihäiriöstä pulmia täälläkin,minulla on vain niinpäin,että kun isv kytkin on kiinni niin tyhjäkäynti on noin 1300 ja kun ottaa irti niin n.800.Kiinnitti huomiota tuo jasson vastaus tuosta lämpöanturista,missäs tuo tarkalleen ottaen sijaitsee?auto on 80 2.0E -93 ABK

                        Comment


                        • #13
                          Jos en väärin muista, niin se sijaitsee vitoskoneessa koneen takayläosassa. Ahdas paikka, pitäisi kyllä näkyä etupäästä katsoen vasemmalla puolella. Sieltä anturista lähti kaksi piuhaa:/ Vanhassa Opelissa(2.0 i) oli juuri kyseinen vika. Anturi hapettunut, ehkä sama tässäkin. Nesteet menee kyllä vaihtoon, jos toimenpidettä ei tee pikaisesti. Sen jälkeen nesteen lisäys. Ei kannata kuumana yrittää.

                          Comment


                          • #14
                            Lämpöanturin vaihto ei auttanut. Kylmänä toimii hyvin ja vielä puolentunnin ajon jälkeenkin mutta myöhemmin sammutuksien jälkeen tyhjäkäynti pienenee ja on lopulta häviää kokonaan. Lämpöanturin johdon poisto ei vaikuta ainakaan lämpimänä millään tavalla. Näyttää että lämpimänä säätää tyhjäkäynnin liian pienelle. Laitoin vaijerista kaasua kun ei jaksanut pyöriä tänään. Vaikuttaakohan pakokaasupäästöihin jos tyhjäkäynti on laitettu kaasuvaijerista? Ois katsastus edessä.

                            Comment


                            • #15
                              Laita uusi HALL anturi ja tulpanjohdot!
                              Bensapumpun rele olis myös hyvä vaihtaa..jos tuppaa lämpenee??
                              ISV:n johto irti ja säädä suoraan määränjakajalta sekä kaasuläpältä..kyllä sen sellaseks saa että leimat tulee..kokemuksia on.
                              Viimeksi muokannut audimän; 3.9.2009, 07:53. Perustelu: Täsmennystä ja lisä ohjetta.

                              Comment


                              • #16
                                Viitaten yllämainittuun.

                                Olen samaa kokenut, joskin hall-anturi ei ollut syyllinen. Pelkät tulpanjohdot teki(kuten ai.mainitsin) saman ilmiön. Saattavat iskeä läpi juuri lämpimänä. Motonetistä vitoskoneen laatusarja, suojattu n. 45 E. pelkkää hyvää sanottavaa em. tuotteesta.

                                Comment

                                Working...
                                X