Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uutuusöljy Audien vaihteistoon?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uutuusöljy Audien vaihteistoon?

    Tietääkseni ei Audi vaihteistoon ole saanut laittaa tähän mennessä muuta öljyä kuin Mobil vs200 ,Castrol TAF ja Redline MT-90 ?

    Nyt on kuulemma Shellilläkin joku Getriebeöel joka käy Audiin.Tietääkö joku tästä tarkemmin -löysin kyllä yhen ko.tuotteen Shelliltä jossa oli VW luokitus..??????Olen äimänkäkenä..
    Viimeksi muokannut audimän; 21.5.2009, 16:09. Perustelu: kirjoitusvihre

  • #2
    Öö, 75W-90 gl4 on "kelvollinen" laatikkoöljy, käytetyimmät on nuo sun luettelemat.

    Comment


      #3
      Omassa Shellin getriebet ollu pari vuotta. Mobil VS 200 odottamassa vaihtoa.

      Comment


      • #4
        Tuo Shellin öljy on ollut olemassa jo vuosia.

        Comment


        • #5
          Jep. Itsellä pyörinyt sitä laatikossa jo pari vuotta lötköissä. Hyvää? En tiedä.

          Comment


          • #6
            Mitenkäs tuo redlinen Mt-90 käykö TT:n 5-loviseen laatikkoon.

            Comment


            • #7
              Käy se mutta Castrolin TAF-X todettu toimivan paremmin.

              Comment


              • #8
                Itte tykkäsin että Shell on parempaa ku VS200. Nahkeemmaks muuttu ku laitoin VS200:n. Päteekös tuo Teppo B5:een vai onko sinne parempaa tuo MT-90?

                Comment


                • #9
                  Lausumani pätee myös berttavitoseen.

                  Comment


                  • #10
                    RedLine toimii lämpimänä paremmin , mutta pakkasessa on varmaan nihkeämpää kuin Castrol.

                    Comment


                    • #11
                      En ole huomannut Redlinessä mitään parempaa missään olosuhteissa verrattuna Taf-X:ään.

                      Comment


                      • #12
                        Itsellä sama homma Castrolin suhteen. En ole huomannut koskaan missään mitään parempaa siinä.

                        Comment


                        • #13
                          Tuon redlinen kanssa tuntu pienemmälle vaihdettaessa helpommin rusahtelua hieman väljässä laatikossa.

                          Ja pakkasella sai ajella koneen normaalilämpöön ennenku vaihteet alko toimia jotenkin. Tosin ei castrolillakaan kovin suurta eroa tuossa tilanteessa ole.

                          Kuitenkin tämmöseen ei uutta vastaavaan 5v lootaan suosittelen ennemmin castrolia.

                          Comment


                          • #14
                            Taitaa loppupeleissä olla melko sama, onko lootassa Taf-X vai VS200. Molemmat ovat itsellä pelanneet hyvin. Redline maksaa vain enemmän, joten en sitä enää ole viitsinyt ostaa.

                            Comment


                            • #15
                              Pitää varmaan ny kokeilla tuota Castrolia enste. En tiä onko tuo viimenen lause vain mainosta mut tämmönen tuli vastaan.

                              http://fi.servicebooking.net/castrol/gear.asp

                              Comment


                              • #16
                                Redline toimii itsellä hyvin kesällä, talvikäyttöön en voi suositella. Kun läpötila laski pakkasen puolelle niin laatikon toiminta kankeampaa kuin VS200:lla.

                                Comment


                                • #17
                                  En tiä onko tuo viimenen lause vain mainosta mut tämmönen tuli vastaan.
                                  Ei ole mainosta vaan faktaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voidaanko sanoa, että tämä pätee nyt yhtälailla niin näihin uudempiin herkkähipiäisempiin laatikoihin (GL5 kama suositus) kuin vanhoihin lötköjenkin vähän krouvimpeihin laatikoihin (GL4 kama suositus)?

                                    Vai onko nuo GL:ät sama kuin jarrunesteissä, eli suositukset ovat vanhentuneita. DOT4 oli joskus huippukamaa ja parasta mitä rahalla saa ja nykyään sitten ihan minimivaatimus.
                                    Viimeksi muokannut jasso; 4.8.2009, 20:22.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyllä eron huomaa jo pienen ajelun jälkeen. Huomattavasti paremmin pelaa tuo Castrol.

                                      Comment


                                      • #20
                                        GL-luku meinaa lisäaineistusta, ja ei ole alaspäinyhteensopiva. Vaihdelaatikkoon tarvitsee laittaa sitä GL-luokan öljyä mitä sinne on tarkoitettu. Jos GL-4:lle suunniteltuun vaihdelaatikkoon laittaa GL-5 luokan öljyä, todennäköisesti synkronoinnit rupeaa valittamaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Castrol TAF-X 75W-90
                                          Täyssynteettinen vaihteistoöljy 'etuvetovaihteistoihin', joissa API GL 4 / 5 luokitusvaatimus. Soveltuu myös perinteisiin käsivalintaisiin vaihteistoihin, joissa API GL 4 vaatimus. Hyvät lämmönkesto- ja synkronointiominaisuudet. Erityisesti VW vaihteistoihin.
                                          Onko sitten nelikolle joku parempi öljy, tuossa kun mainitaan etuveto...?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ihan samaa kamaa nelikolle, nekin kun ovat lähtöjään etuvetoaskeja.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Henk. koht. en kyllä ymmärrä mitä seksuaalista merkitystä sillä on, onko se etu- vai takavetoisen aski. Manuaaliaski koostuu kuitenkin karkeasti ottaen rattaista ja akseleista, riippumatta siitä mihin päähän sitä voimaa välitetään.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tuolla yritetään varmaan vain viitata epäonnistuneesti siihen, että tasauspyörästö on samassa öljytilassa. Siksi nuo ' hipsut. Quatrossa on sitten lisäksi vielä samoilla öljyillä torsen.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sitä tasauspyörästöä siinä epäilemättä haetaan, mutta en silti ymmärrä miten se muuttaa tilannetta. Lämpökuorma on tietysti suurempi hieman.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Rupeaako muilla taf-x:llä vaihteet tökkimään jos kesäkuumalla räppäilee tiukkoja kurveja. Vähän arvelisin torsenin lämmittävän lootaöljyt liian lämpöisiksi. Muutenkin nuo taf-x:ät tuntuvat synkrojen kanssa pelaavan parhaiten puolilämpiminä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Itsellä ei kyllä moisesta ole mitään havaintoja, vaikka on oikeesti kuumallakin tullut kovaakin ajettua.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kyllä se torsenin tuoma lämpö vaihdelaatikkoöljyihin on todella marginaalista, verrattuna kuinka paljon sitä tulee vaihderataskosketuksesta. Eli sama ajatko suoraan vai mutkia, moottoritehon käyttö lämmittää vaihteistoöljyt pääasiassa. Toki suoralla yleensä riittää kertakiihdytys, mutkatiellä niitä tulee enempi :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tuo tökkiminen varmaan riippuu paljon siitä, kuinka paljon öljyllä on ajettu. Omat vuoden vanhat öljyni toimivat loistavasti vaikka radalla tuuppaa menemään surutta. Torsen ei periaatteessa asfaltilla ajettaessa pitäisi kovasti lämmittää, kun akselien pyörintänopeuserot ovat pienet eli murikan rattaat pysyvät about paikallaan suurimman osan ajasta.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Castrol TAF-X vaihdettu, ja eron huomaa jo näin kesälläkin Audin omiin öljyihin verrattuna. Jouheammin lupsahtelee vaihteet silmään, toivottavasti talvikäytössä ero on vähintään yhtä selvä.

                                                            3 litran pulloa ostin ööliä, ja pari kolme desiä jäi yli, eli tilavuus on ehkä 2,7 tai 2,8 ltr tuo 6v manuaalissa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X