Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Allroad 2.7 automaatti '01 täristää joskus miedosti reilun 100 kmh vauhdissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Allroad 2.7 automaatti '01 täristää joskus miedosti reilun 100 kmh vauhdissa

    Em. pirssi täryyttää hieman joskus satunnaisesti kun vauhtia on 110 km/h. Tämä ihmetyttää siksi, että täryytys on satunnaista, ajelen vakionopeudensäätimellä, vaihteet eivät vaihdu ja auto täristää joskus hieman. Se ei tunnu ratin täryytyksenä, vaan enemmänkin penkissä. Alemmilla nopeuksilla en ole huomannut että täristäisi. Missä vika?

    #2
    Lieneekö vika tiessä? Onko tärinä vakiopaikassa vai vain nopeudessa. Nopeustärinään voi hakea muutosta nostamalla rengaspaineet 3,0 bariin. Jos edelleen tärisee, lienee ongelma joko suuressa renkaan pystyheitossa tai radikaalissa tasapainovirheessä taka-akselilla.

    Comment


    • #3
      No, tuumasin että alkuhoito olkoot tuolle renkaiden tasapainotus ja nelipyöräsuuntaus, se selvittänee nuo hommat.

      Comment


      • #4
        Sen verran vielä, että nuo renkaat on Nokian Hakka Z:t, olikohan 225/75R17 tms

        Comment


        • #5
          Ettei olis turbiinin lukossa ongelmaa/vaihteiston toiminnassa

          Comment


          • #6
            Eppäilen tuota vaihdeosastoa, se on vaihdettu 10-20 000 km sitten.

            Comment


              #7
              Ei tuo käytös vaihtestovikaa indigoi. Kyllä se murhe muualla on.
              Kardaanin kannatinlaakeri on tietysti yksi potentiaalinen vaihtoehto.
              Millainen numerosarja matkamittarissa on?

              Comment


              • #8
                Hyvin pitkälti 105 000 tms, kilsoja nuo

                Comment


                • #9
                  Ääääh, anteeksi, olen kirjoittanut tuohon 1. viestiin, että "vaihteet eivät vaihdu", tarkoitin sillä tietysti sitä, että auto ei vaihtele vaihteita tasaista vauhtia ajaessa itsekseen.

                  Comment


                  • #10
                    Noniin, kävin suuntauksessa ja tasapainotuksessa:

                    Rengaspaineet liian alhaiset
                    40 g heittoja renkaissa

                    Etupään auraus 0,07 molemmissa, ohjearvo 0,10 ja 0,30 väliin, laitettu 0,10
                    Takapään Camber -1,38 ja -1,42, ohjearvo -1,30 ja -0,30 välissä, laitettiin -0,58 kumpaankin
                    Takapään auraus 0,21 ja 0,20, laitettiin 0,10 ja 0,11

                    Loppui ne tärinät, auto kulkee kuin ilmassa nyt

                    Comment


                      #11
                      Ilmassahan se kulkeekin =)

                      Comment


                      • #12
                        Siksi sanoinkin noin =). Kyllä ilmajousitus on ihana asia (kunnes ohjainyksikkö poikii)

                        Comment

                        Working...
                        X