Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupen tyhjäkäynti korkealla ja vaeltelee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Mun tupakan mittainen tauko tarkottaisi "Uuno Turhapuron" mittaista taukoa, (jos joku tietää) että tyhjäkäynti ei hupailisi kun isompikin rahtilaiva, kierrokset olisi niin korkealla yms. Ja perä muuttuisi pikimustaksi noesta.

    Comment


    • #62
      No kävin tuossa aamusella ottamassa alipainepumpusta sen kalinatapin pois (helppo homma), niin sattuipa siinä samalla alipaineletku/putki murtumaan siitä tehostimen juuresta.
      En muuten olis huomannu mutta tyhjäkäynti humppas 800-2000 ja pakoputki röpötteli ja köhi.
      Heiluttelin siinä sitä putkee ja toinen päähän siitä käteen jäi.

      Pikahuoltona laitoin gorillateipillä putkenpään tukkooon, että "vanharouva" olis ajokelpoinen, ja toimiihan se, mutta jarrut tietysti tehostamattomat.

      Ajattelin, että ootkos katellu vuodot siltäkin suunnalta, koska audissa näköjään kaikki vaikuttaa kaikkeen ;)
      PS. jos joku neuvois miten siitä tehostimesta lähtis se putkentuloliitäntä hässäkkä irti, niin ei särkis enempää paikkoja.(semmonen about 5cm ympyräosa kahdella tulpatulla liitoksella)

      Comment


      • #63
        -Ylävesiletkussa oleva anturi ei ainenkaan vaikuta ISV;n toimintaa, en tiedä kyllä pitäisikö edes?
        KV-koneessa kanteen menevän vesiletkun alla olevan anturin piuhan kun ottaa irti lämpimänä, kierrosten pitäisi pudota muutamaan sataan. Itsellä oli KV:ssä tuo anturi rikki ja lämmetessään ei käynyt tyhjäkäyntiä, kylmänä toimi moitteetta.

        Comment


        • #64
          KV kone ja tämmönen ongelma:

          Kylmänä saattaa tyhjäkäynti olla 1500, ja lämpimänä 1100. Talvella lähes kokoajan 1500.

          kun ISV:n piuhan nyppää irti, niin tyhjäkäynti tipahtaa 500rpm:ään. Kun ISV:n piuhan laittaa takasin, tyhjäkäynti ei nouse silti 500rpm:stä vaan vaatii auton uudelleenkäynnistyksen. Normaalia?

          Hätäratkaisuna otin ISV:n piuhan irti ja säädin kaasuvaijerista tyhjäkäynnin 500->900rpm:ään. Onko tästä haittaa? "Tyhjäkäynti" ainakin kuulostaa ihan ok:lta.

          Jos ISV:n piuhan irti ollessa auto ei lähes sammu, niin silloinhan tuo on viallinen? vai? 500rpm on kai normaali?

          Comment


            #65
            Siltähän tuo nyt kuulostaisi, että ISV jumittelee. Ota irti ja putsaa se.

            Comment


              #66
              Kun ISV:n piuhan laittaa takasin, tyhjäkäynti ei nouse silti 500rpm:stä vaan vaatii auton uudelleenkäynnistyksen. Normaalia?
              Kuuluu tehdä noin.

              Onko tästä haittaa? "Tyhjäkäynti" ainakin kuulostaa ihan ok:lta.
              Jos kaasuläppä aukenee niin paljon, että kaasuläpän sähkökytkin ei enää mene kunnolla "kaasu kiinni" asentoon, niin sitten haittaa.

              Comment


              • #67
                Jos kaasuläppä aukenee niin paljon, että kaasuläpän sähkökytkin ei enää mene kunnolla "kaasu kiinni" asentoon, niin sitten haittaa.
                Täytyypä mittailla se. Mihinkäs toimintoihin tuo vaikuttaa?

                Comment


                • #68
                  eipä mittaillakaan kun en löytänyt sitä.

                  http://flic.kr/p/efYXvU

                  mistäs päin se löytyy? sinisellä liittimellä oleva on ilmeisesti kylmäkäyntisuutin? ISV:n vieressä on joku anturi, mihin tulee ilmaputki, se on vaan telinöity tuohon kaasuläpän viereen.



                  Siltähän tuo nyt kuulostaisi, että ISV jumittelee. Ota irti ja putsaa se.
                  mutta siis pistokkeen vetäessä tyhjäkäynti tipahtaa samantien, eihän tuo silloin jumittava voi olla? Reagoi ainakin heti siihen virran loppumiseen.
                  Viimeksi muokannut Tenho Ruohoranta; 2.5.2013, 17:33.

                  Comment

                  Working...
                  X