Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä kone vm.98-01 A6 Quattroon ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä kone vm.98-01 A6 Quattroon ?

    Eli ois tarkoitus hakia Saksasta...(liput jo varattu :) perheeseen toinen A6:n ja bensa koneella nimenomaan (ajoa tulee n.10tkm vuoteen). Onko minkä tyyppisiä vikoja havaittu seuraavissa koneissa: 2,8,2,7t tai 4,2 ?
    Mikä ois kestävin ja kulutukseltaan järkevin suhteessa tehoon ?
    1,8T on saksassa sen verran vähän että se on melkeimpä pois laskuista sekä 2,4 näkyis kulutuksiltaan olevan samaa luokkaa kuin 2,8 ja 2,7t ? lisäksi kun päästöverotukset on painamassa päälle näkyy 2,4 olevan jopa isommat co-päästöt kun 2,8 koneessa (tosin minimaalinen ero).

    Onko näissä koneissa vastaavan ikäisten diiseli koneiden tapaisia isompia tyyppivikoja olemassa ?

    Kiitokset jälleen vinkeistä ja kokemuksista etukäteen !

  • #2
    Itsellä oli A6 2.8 q-98, eikä juuri pahaa sanottavaa. Paitsi että kone on juuri ja juuri riittävä (noh, mikä nyt on riittävä?) noin painavalle autolle. Se kostautuu polttoainekuluissa (n.12l).

    Lankomiehen A6 2.7Bit q-99 kuluttaa saman verran, mutta meno on tietenkin huomattavasti reippaampaa. Miinuksena kuluvien osien määrä (etsi hakusanoilla pakosarjat, ahtimien huolto ja kesto jne..) Tehoiltaan ja väännöltään järkevämpi kone samalla kulutuksella.

    Nykyinen A8 4.2-98 kuluttaa...yllätys, about saman verran kuin A6 2.8, eli oman mittarin mukaan n.12.5l. Painoa 100kg enemmän kuin A6. Huomattavasti järkevämpi (?) moottori massaan nähden, jaksaa mennä väännöllä.

    Kaikki 3 omistamaani V6 2.8 Audia ovat jossain vaiheessa ruikkineet öljyä pakosarjalle, aina vuotaa joku stefa tai venakopan tiiviste. Muistuttaa liikennevaloissa itsestään...

    Kaikki ovat about yhtä kalliita huoltaa, turbossa plussana joutuu koko moottorin nykimään irti jos ahtimia joutuu irroitella/huoltaa.

    Comment


    • #3
      2.7 taitaa käytännössä kuluttaa vähiten, ja tehoakin on "riittävästi". Turbot saa joskus vaihtaa, varsinkin lastun kanssa ajellessa/huonolla käytöllä. Sitten siellä on noita öljyvuotoja, ja joskus nokat (ja nostimet) kuluvat vaihtokuntoon.

      Itse ostaisin tuon biturbon.

      Comment


      • #4
        itsekkin olen tuota a6:Sta kattelemassa seuraavaks autoksi. Mietityttää vaan että ottasko tiptronicilla vai ilman. Koneena on 2.7biturbo

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
          2.7 taitaa käytännössä kuluttaa vähiten, ja tehoakin on "riittävästi". Turbot saa joskus vaihtaa, varsinkin lastun kanssa ajellessa/huonolla käytöllä. Sitten siellä on noita öljyvuotoja, ja joskus nokat (ja nostimet) kuluvat vaihtokuntoon.

          Itse ostaisin tuon biturbon.
          Onkohan nuo nokat samantyyppinen ongelma tuossa Bi:ssä kun 2,5tdi (yhtä yleinen) ?
          Tuo 4,2 varmaan liikuttaa parhaiten tuota A6:sta...

          Comment


          • #6
            Ei ole yhtä yleinen, joillakin kestää hyvin pitkään tekemättä mitään. Tuokin on varmasti osaltaan kiinni miten (ja minkälaisia) öljyjä on vaihdeltu.

            Biturboon ei tarvitse kuin lastun ja siinä on enemän tehoa kuin 4.2:ssa, ja kuluttaa edelleen vähemmän.

            Comment


            • #7
              Joo, tehoahan noi (2.7 lastulla ja 4.2) tarjoaa molemmat riittävästi useimpiin tarpeisiin.
              Meno on vain kovin erityyppistä. Kasi vääntää 1000-2000rpm niin paljon, ettei itselläkään työmatkalla oikeastaan koskaan kierrokset nouse yli 1800. 2.7 ei noilla kierroksilla ole vielä edes herännyt. Lastutettu ja säädöissä oleva 2.7 kiekuu sitten yli 7000, ja virivaraahan ahdetuista löytyy...

              Mutta kaasuun vastaavuus ja soundi on kasissa jotain, mitä ei mikään maailman lastu tarjoa.

              Ainoa oikea vastaushan olisi siis 4.2 Bit. Jos raha kasvaisi puissa...

              Whitebe: yksinkertaistettuna tippi tarjoaa mukavuutta, manuaali luotettavuutta :-D

              Comment


              • #8
                tuli varattua a6:nen tiptronicilla ja LPG kaasulla varustettuna...Mikäli tuo auto tulee mulle asti niin siihen vaihdetaan tuo lpg maakaasuksi.

                Comment


                • #9
                  Mikähän mahtaa olla A6:n ja S4:n BiTtien ero, kun toisesta on otettu 195kW ja toisesta 169kW? Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt, turbot ei ole facelift-B5:ssä enää niin vaarassa, kuin pre-faceliftissä? Onko C5-ympäristössä myös joku vastaava juttu?

                  Paljonkohan nuo tuota soppaa oikein horii? Ässällä pääsee kuulemma alle 9 litran kulutuksiin ihan suht' helposti, mutta miten mahtaa tuon isomman korin kanssa olla?

                  Nimim. BiT polttelee kovasti.. =)

                  Comment


                  • #10
                    Erona ässän ja kutosen välillä eri ohjelma ja isommat dp:t ässässä.

                    Periaatteessa lastulla samat tehot molemmista.

                    Kutosissa ei ole murenevia pakosarjoja juurikaan esiintynyt.

                    Audi A6 btq avant -00 (man.) lastutettu vie maantiellä 9-11l/100km. Riippuu paljon ajosta, ja mulla on isot vanteet, jotka lisää kulutusta.

                    Kaupungissa menee 11-13l/100km. Polkiessa toki ihan jotain muuta. Sanotaanko näin, että reilulla jalalla 60% ajosta, ja 40% normaalia kaupunkia niin 12.5-13,5l/100km on aika yleinen kulutus kaupungissa.
                    Viimeksi muokannut 8866; 27.7.2009, 08:57. Perustelu: Ei käytetä profiilin autoja, muuttuu kuitenkin. (varsinkin sulla ;)

                    Comment


                    • #11
                      Ässä alkoi alunpitäen sytkyttää, mutta sittemmin tuo Kutonen on jotenkin iskeytynyt takaraivoon. Hinnat kuitenkin on suht samat, Ässien hintahaarukka näyttää olevan alapäästä pari tonnia ja yläpäästä muutaman enempi, kuin Kutosten. Valinta saattaa osua siihen, kummasta löytyy sopivampi yksilö. Eihän tuo toisaalta jumal'moottorikaan pois suljettu vaihtoehto ole.

                      Kunhan nuo duunikuviot tuosta selkenee..

                      Comment


                      • #12
                        No niin, tuli tuossa pari viikkoa sitten tuotua:A6 2,8 -98 Q tippi-laatikolla, kulutus ollu matkassa vähän päälle 8l ja kaupunki siinä kympin ja hiukka päälle, nätisti tosin saa ajaa nuihin lukuihin, Saksassa 10,5l autobaana huuvatusta, sain muuten 224km/h menemään navigaattorin mukaan eli kyllä tuo huippunopeutta kerää riittävästi 2,8 koneellakin vaikka painava auto onkin, kiihtyvyys muuten semmosta ihan ok-luokkaa, ei mikään älytön. Näkyy muuten pien öljyläikkä jäävän koneen alle joka kerta kun päivän kaks auto seisoo paikoillaan, liekköhän tuo venakopantiiviste sitten...?
                        Viimeksi muokannut The Base; 14.8.2009, 20:41.

                        Comment


                        • #13
                          ei LPG / naakaasu varmaan hullumpi vaihtoehto olisi ?

                          4.2 LPG:llä
                          http://video.google.com/videoplay?do...40552930517285

                          Onko kaasuautoissa katti(pakko)a ?

                          Comment

                          Working...
                          X