Saako tuota pultin avainta mistään ja jos saa, niin pystyykö stefan vaihtamaan purkamatta mitään muuta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.7t kampiakselin etupään stefan vaihto?
Collapse
X
-
saa muttei tartte!!! pikkasen lämpöä niin auttaa heti joku valopää on pannu sinne lukkoliimaa sitten uudella pultilla ja öljyn kans kasaan niin pitää nuo momentitkin paremmin kutinsa...
Comment
-
Pitää tai ainakin suotavaa se on. Asteilla kiristettävät pultit on venyviä, sen momentti 200Nm ja 180 astetta päälle.
Comment
-
Nokkapyörät 55Nm
Ohjainrulla 45Nm
Kiristinrulla 20Nm
Kampuran hihnapyörän kiinnitys pultit 20Nm
Kiristimen vaimentimen pultit ja vaimentimen "vipu" 10Nm
Jakohihnan esikiristys kiristin rullasta 15Nm
Comment
-
Eli käsittääkseni kampiakselin lukitus tappi ei mene pohjaan asti, kun kampiakselin ollessa oikeassa "ajoitus kohdassa"?
Pitääkö nokan pukit löysyttää jos vaihtaa ketjukiristimen tiivisteen ja sen puoli kuun muotoisen tiivisteen?
Eikö se niin ollut, että tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassa vaan tyhmiä kysyjiä. :D
Comment
-
Stefan vaihto on minullakin meneillään 7A-moottoriin.
ETKA:n mukaan V6 ja 5-syl ( 7A ) moottorissa on sama stefa 35x48x10 mm ( b 054 115 147 B ).
Stefan kohdalta akselin halkaisia on 35 mm.
Uudessa stefassa reiän halkaisia on n. 33 mm ( ja vähän päälle ), joten puristuvuus akseliin on huono.
Tilasin Kentso Oy:stä stefan 34x48x8 mm, tulee ensiviikolla, joten katsotaan laitanko sen sitten paikoilleen ( laitettu paikoilleen ).
Vuonna 2011 kiinnitin saman alkuperäisen pultin paikolleen, ja onhan tuo kestänyt.
Uusi pultti oli tosin ostettuna, mutta kierre oli koneistettu vinoon joten sitä ei voinut käyttää.Viimeksi muokannut vesa u; 20.2.2015, 12:51.
Comment
Comment