Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7t kampiakselin etupään stefan vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.7t kampiakselin etupään stefan vaihto?

    Saako tuota pultin avainta mistään ja jos saa, niin pystyykö stefan vaihtamaan purkamatta mitään muuta?


    #2
    Saa, se on ihan "normaali" 12 kantainen hylsy, koko 24. Ei tarvitse purkaa muuta kuin tuo hammaspyörä pois edestä. Stefa näyttää vähän vuotaneen?

    Comment


      #3
      Stefa näyttää vähän vuotaneen?
      Joo siltä vaikuttais, että hieman on vuotanut. Pultti lienee normaali kierteellä varustettu (aukeaa vastapäivään). Momenttia 200Nm +180 astetta.

      Comment


        #4
        Kyllä.

        Comment


          #5
          Millä keinoin noita on saatu auki? Juuri hajosi kamasa-toolsin vajaa metrinen vääntövarsi, kun yritin tuota auki (tähän mennessä kaikki on sillä auennut).

          Comment


            #6
            Isolla pyssyllä olen noita avannut, välillä lämmön kanssa. Aika isoilla varsilla kanssa kokeillut ennen mutta pyssy hakkaa paremmin irti.

            Comment


              #7
              Monesti käy juuri noin että avaimet vain hajoavat kun käytetään suurta vääntövoimaa. Laadukas iskevä pulttipyssy riittävän suurella ilmaletkulla on korvaamaton apu!

              Comment


                #8
                Minä olen vääntänyt ihan kunnon pitkällä vääntimellä, ei ole edes ollut vaikeaa. Ei ole tarvinut lämmitelläkään.

                Comment


                  #9
                  kyllä ne välillä on todella tiukassa, toista metriä vipua ei riitä jne. Pyssy vaan toimii paremmin, eikä vaaraa ole lipsahtaa yms.

                  Comment


                    #10
                    Välitalo vetää voimalla ja ahmii Fastia ja toiset paukuttaa pyssyllä. =) Piristävän väriset venakopat pv:n koneessa.

                    Comment


                      #11
                      Piristävän väriset venakopat
                      Jotain piristystä piti saada, kun ei nokkien piristäminen onnistunut.

                      Sen pultin pään saa ilmeisesti lämmitellä vaikka punahehkuiseksi?

                      Comment


                        #12
                        saa muttei tartte!!! pikkasen lämpöä niin auttaa heti joku valopää on pannu sinne lukkoliimaa sitten uudella pultilla ja öljyn kans kasaan niin pitää nuo momentitkin paremmin kutinsa...

                        Comment


                          #13
                          vanhaan aiheeseen palaten. millä ja miten ton kampuran saa pysymään paikoillaan? vai tuleeko tähän tarkoitukseen juuri se kampiakselin lukitus tappi? ja mihin reikään se pitää tuossa tökätä?

                          Comment


                          • #14
                            Lukitustappi juuri tuota varten, kierretään kuskinpuolen pakosarjan alapuolella olevaan reikään.

                            Kävitkö Antti itse ahtimien vaihtoon?

                            Comment


                              #15
                              Okei hyvä kiitoksia. Ei mene aika miettiessä kun tuo eteen tulee. Kyllähän tuota tuli alettua. Kun tallipaikkakin on. Enään ois kardaani, kytkimen sylkkä ja lämppärin kennon letkut niin se ois sitten ulkona.

                              Comment


                              • #16
                                Olisi itselläkin edessä kampiakselin stefan vaihto. Miten stefa otetaan pois ja uusi paikoilleen?

                                Comment


                                  #17
                                  Sitä varten on olemassa ihan oma työkalukin, mutta itse olen ruuvannut ruuvin stefasta läpi ja vetänyt sen sillä.

                                  Uusi menee painamalla paikoilleen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pitääkö kampuran pultti vaihtaa jos ottanee irti?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Pitää tai ainakin suotavaa se on. Asteilla kiristettävät pultit on venyviä, sen momentti 200Nm ja 180 astetta päälle.

                                      Comment


                                        #20
                                        En kyllä uskaltaisi jättää vaihtamatta. Kokeile sinä ja kerro kestääkö :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Näin vähän ajattelinkin. löytyykö mistään missä olis kiristys arvoja jakopään osille?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nokkapyörät 55Nm
                                            Ohjainrulla 45Nm
                                            Kiristinrulla 20Nm
                                            Kampuran hihnapyörän kiinnitys pultit 20Nm
                                            Kiristimen vaimentimen pultit ja vaimentimen "vipu" 10Nm
                                            Jakohihnan esikiristys kiristin rullasta 15Nm
                                            Viimeksi muokannut olli_pekka; 14.2.2015, 10:05. Perustelu: lisäsin

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eli käsittääkseni kampiakselin lukitus tappi ei mene pohjaan asti, kun kampiakselin ollessa oikeassa "ajoitus kohdassa"?

                                              Pitääkö nokan pukit löysyttää jos vaihtaa ketjukiristimen tiivisteen ja sen puoli kuun muotoisen tiivisteen?

                                              Eikö se niin ollut, että tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassa vaan tyhmiä kysyjiä. :D

                                              Comment


                                                #24
                                                Stefan vaihto on minullakin meneillään 7A-moottoriin.

                                                ETKA:n mukaan V6 ja 5-syl ( 7A ) moottorissa on sama stefa 35x48x10 mm ( b 054 115 147 B ).
                                                Stefan kohdalta akselin halkaisia on 35 mm.
                                                Uudessa stefassa reiän halkaisia on n. 33 mm ( ja vähän päälle ), joten puristuvuus akseliin on huono.

                                                Tilasin Kentso Oy:stä stefan 34x48x8 mm, tulee ensiviikolla, joten katsotaan laitanko sen sitten paikoilleen ( laitettu paikoilleen ).
                                                Vuonna 2011 kiinnitin saman alkuperäisen pultin paikolleen, ja onhan tuo kestänyt.
                                                Uusi pultti oli tosin ostettuna, mutta kierre oli koneistettu vinoon joten sitä ei voinut käyttää.
                                                Viimeksi muokannut vesa u; 20.2.2015, 12:51.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mitä pultteja on kampiakselin pyörän pultit? Ne 10kpl, ei ainakaan torx eikä kuusiokolo ja muistaako kukaan kokoa?
                                                  Viimeksi muokannut okkim; 17.2.2015, 16:41. Perustelu: Korjattu tekstiä luettavammaksi.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Etupään pyörästä lienee kyse. 8 kpl kuusiokoloja 6mm kannalla. Koko M8x16

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X