Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,7 Biturbo kone rohisee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,7 Biturbo kone rohisee

    A6 2,7 T Koneesta kuuluu ääni, jonka maallikkona kuvittelen johtuvan viallisesta laakerista tai kiristinrullasta. Vein auton jakopääremonttiin Sportautoon Hyvinkäälle pitäen itsestään selvänä että ääni tulee sieltä. Rempan jälkeen ääni kuitenkin kuuluu edelleen. Autolla on ajettu (varmasti) 91 000km. Voiko olla laturin laakeri?
    Sanokaas ny viisaammat mitä aukastaan seuraavaksi? Ainakin lompakkoa ilmeisesti ;-)

  • #2
    Semmonen stetoskooppi jossa piikki päässä on kelpo peli äänilähteiden tutkiskelussa, (biltemasta muutamalla eurolla)

    Comment


    • #3
      Toi vois olla järkevää enneku rupee konetta purkauttamaan...

      Comment


      • #4
        Apulaitehihna pois ja käyntiin. Jos ääni loppuu niin apulaitteesta tulee. Sit vaan kuunteleen että mistä niistä.

        Comment


        • #5
          Vesipumppu kaiketi vaihettiin samalla? ettei sen laakerista tule...

          mutta tarzin neuvo oli hyvä, hihna irti ja käyntiin.

          Comment


            #6
            Laturi se voisi olla, mutta onpa aika vaikeaa arvata mistä ääni tulee tuon kuvauksen perusteella. Eikä se monesti ole helppoa netin välityksellä vaikka kertoisi tarkastikin. Eikä videoistakaan voi aina suoraan sanoa missä rohisee.

            Stetoskooppi on hyvä apuväline, mutta joskus äänet on kuuluneet "pitkin moottoria" kun vika oli jumittavassa nokan säätimessä.

            Comment


            • #7
              Jäähdyttäjän tuuletinropelin laakeri pitää ääntä. Olikohan niin, että Kuopiolaisen harrastajan vastaavat leikkas kiinni ja ropeli meni syyläristä läpi:)

              Comment


                #8
                Kristian, näinhän siinä kävi. :)

                Comment


                • #9
                  Joo vesipumppu vaihdettiin jakopäärempan yhteydessä. Vaikuttas tulevan edestä katsoen konetilan vasemmalta puolelta. Tuuletin se ei ole. Toivon tosiaan että olis laturi ettei tarttis ruveta aukomaan myllyä...

                  Ja lauantaina lähden hampaat irvessä Stadista Tohmajärvelle ja samana päivänä takasin. Kädet ristissä ratissa.
                  Viimeksi muokannut okkim; 21.5.2009, 22:39. Perustelu: Viestit yhdistetty, kirjoita edelliseen jos siihen ei ole vielä vastattu

                  Comment


                    #10
                    Ota se apulaitehihna pois jos epäilet laturia. Minulla on parissa laturissa ollut huonot laakerit, ja se rohina on tuttu. Kädellä pyörittämälläkin saattaa vian tuntea.

                    Comment


                    • #11
                      Laturihan se

                      Laturi se oli. Vaihto Herttoniemen VV-autossa 824?. työ 134?/h!!!
                      Nyt kuitenkin kunnossa. Hymyilyttää kaikesta huolimatta.

                      Comment


                      • #12
                        134€/h??!! huhhuh

                        Comment


                          #13
                          "Sähkötyöt" maksaa nykyään maltaita. Tosin normituntiveloituskin pyörii marmoreilla 100e tuntumassa.

                          Comment


                          • #14
                            voi zeesus, pitänee vaihtaa alaa...

                            Comment


                            • #15
                              Eikä siinä vielä kaikki

                              Tossa ennen kesäloman alkua alko taas ropleemit. Yhtäkkiä kesken ajon helevatunmoinen nykiminen ja moottorin (keltanen) varotusvalo puhkes palamaan. Aivan pintakaasulla pääsi liikkeelle mutta pienikin kaasun lisäys aloitti hermoja ja niveliä raastavan nykimisen. Sitten sytty ESP -valo. Muutaman asiantuntijasoiton jälkeen epäily kohdistui ilmamassamittariin. Uusi massamittari ruottista VV-autoon ja omatoiminen vaihto. - Ei apua.
                              Totesin että paree viedä auto piuhoihin VV-autoon. Auto makas pikahuollon terassilla päivätolkulla eikä vikaa löytyny. reilun puolentoista viikon jälkeen tuli soitto että laturin vaihdon yhteydessä ovat unohtaneet kiristää toisen ahtopaineputken klemmarin ja se oli ruvennu vuotamaan!
                              134? tuntilaskutuksella hyväksyn ripeän työtahdin mutten työvaiheiden väliinjättöä. Prkl.
                              No kompensaationa sain sentään auton ja konetilan pesun sekä Forgen alupässien puhdistuksen ja voitelun.
                              Jumalattoman vaikeaa on vian paikallistaminen vaikka olis minkälaiset tietämyskoneet autossa ja huollossa.
                              Oi niitä Opel Kadett -aikoja.

                              Comment


                                #16
                                kesken ajon helevatunmoinen nykiminen ja moottorin (keltanen) varotusvalo puhkes palamaan. Aivan pintakaasulla pääsi liikkeelle mutta pienikin kaasun lisäys aloitti hermoja ja niveliä raastavan nykimisen. Sitten sytty ESP -valo. Muutaman asiantuntijasoiton jälkeen epäily kohdistui ilmamassamittariin.
                                Jo on ollut tavan asiantuntijoita... Ihanko oikeen merkkiliikkeen asiantuntijat?

                                Comment


                                  #17
                                  Käy ainoastaan mielessä sellainen kysysmys että jotta: Miksi v*tussa käytät VV-huoltoa ja etenkin "pika"puolta??
                                  Vai onko rahaa ihan liikaa taskuissa :P

                                  Comment

                                  Working...
                                  X