ite oon hakenu vpv:ltä ja aina on tullu kuranttia kamaa. molemmat omiin autoihin, sekä jokunen aikasempaan työpaikkaan (+50kpl)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Boschin lambdojen kestävyys
Collapse
X
-
En tiedä tarkkaan, kuinka erilaisen kontrollin nuo marmorille menevät tuotteen käyvät läpi, mutta kyllä ne ihan samasta hihnasta otetaan kuin tarvikkeetkin. Tuskin Boschilla on oma tehdas marmorimyyntiin :) Korkeintaan hihnan päässä tehdään joku tiukempi valvonta, jossa haarautetaan marmorille ja tarvikemyyntiin tuotteet tai sitten vain hiotaan se VW-leima pois...
Marmorilta saa kyllä paremman takuun osiin.
Comment
-
kuinka erilaisen kontrollin nuo marmorille menevät tuotteen käyvät läpi, mutta kyllä ne ihan samasta hihnasta otetaan kuin tarvikkeetkin. Tuskin Boschilla on oma tehdas marmorimyyntiin
Mutta kukin tyylillään, jos haluaa maksaa pelkästä merkistä varaosan kyljessä xx-xxx€ enemmän niin kaikessa rauhassa.
Comment
-
Onpa kuitenkin niin että osia valmistetaan samalla nimellä myös kiinassa. Eikä siitä tiedä muuten kun tutkimalla valmistuspaikan. jos bosch liike myy samalla merkillä tuotetta kiinasta 150euroa ja alkuperäisessä paketissa 250euroa ja toinen toimii oikein. Saahan sitä vaikka valvoline öljyä minimanista 3,15euroa litra 4litran kannussa ja kun ostan suoraan maahantuojalta 208litran tynnyrin niin litra hinta on paljon enemmän mutta koittakaa laittaa se minimanin öljy pakastimeen nii ei tule purkista ulos... merkillä voi ratsastaa monin tavoin. en minäkään taas perusosista joista näkee jo päälle että ovat samoja tarvikkeiden kanssa esim. lemförderin varret niin menis maksamaan tuplahintaa marmorille.
Comment
-
OT, mut epäilen suuresti tota öljyhommaa. Tuskin Valvoline valmistaa Minimanille jotain omaa laaduttomampaa versiota jossa samat viskositeetit, merkinnät ja hyväksynnät kuin maahantuojan samassa öljyssä..? Ja tuskin Minimani sitä ölppää tilaa kiinasta.
Muutenhan elektroniikassa saattaa noi kiinapiraatit olla todella aidon oloisia ja uskon et varmasti joskus silloin tällöin niitä saattaa eksyä jopa jälleenmyyjille asti. Osan toiminta vasta saattaa paljastaa tuotteen jäljennökseksi. Eri asia on sitten jos valmistaja on siirtänyt virallisen tuotantonsa kiinaan. Silloinhan kyse ei ole piraatista ja yleensä laadunvalvonta on tarkkaa ja kriterit muutenki eri kuin piraattitehtailla. Tietysti voihan noissa virallisissakin tehtaissa toimia epävirallinen "yövuoro" joka suoltaa piraattimarkkinoille orkkista vastaavaa kamaa mutta ilman laadunvalvontaa.
Comment
-
No nyt meinaa karata tämä topicci salaliitto-teoria puheiksi.
Totta että kiinan piraatteja löytyy mutta puheet että eri paikasta sama tavara ei olekkaan samaa menee mielestäni ihan huuhaa tekstiksi.
jos bosch liike myy samalla merkillä tuotetta kiinasta 150euroa ja alkuperäisessä paketissa 250euroa ja toinen toimii oikein.
Comment
-
Näin valmistajana voin sanoa, että osia tehdään useilla alihankkijoilla ja niiden alihankkijoilla ja niitä sitten lähetetään ympäri maailmaa. Tästä syystä samankoodisessa osassa voi olla erä/valmistuspaikkakohtaisia eroja. Esim. liitostekniikat voi toisella alihankkijalla olla hyvin hallussa, mutta toisella ei.
Comment
-
thuppu kirjoitti..OT, mut epäilen suuresti tota öljyhommaa. Tuskin Valvoline valmistaa Minimanille jotain omaa laaduttomampaa versiota jossa samat viskositeetit, merkinnät ja hyväksynnät kuin maahantuojan samassa öljyssä..? Ja tuskin Minimani sitä ölppää tilaa kiinasta.
SEuratkaa huviksenne joskus mitä purkkien etiketissä lukee...toisessa on alkuperäiset tekstit ja toisissa vähän sinnepäin:) tuli minimaniin ja halpahalliin mobil 1 ja valv. synpoweria italiasta pari vuotta sitten kontilliset mutta eipä tule enää. Ja sitten kun yksi metsäkone urakoitsija tuli vaihdattamaan öljyt lava-autolleen talvella niin se oli ostanu uuden mobil 1 purkin lisää kun oli ennestään vajaa purkki...ensin kaadoin vajaan ja sitten perään loput uudesta purkista niin sitä uutta ei meinannu oikeasti saada ulos pullosta. ja niinpä niistä löytyikin takaetiketti ihan erilaiset. noh mutta se öljyistä.
Reilu vuosi sitten tuli remonttiin a4 1.8t joka röpelsi tyhjäkäynnillä ja vei hitosti bensaa. appensa jolla on toyota-huolto oli tilannu siihen bosch car servicestä uuden maffin eipä menny kuin pahenpaan suuntaan.. sitten auto minulle ja aikamme tutkittua vaihdoin lambdan ilman parannusta ja sitten kylmästi omaan piikkiin uusi alkuperäinen maffi ja sitten toimi taas normaalisti. eli luotto on menny bosch tarvikeosiin...täytyy laadunvalvonnassa olla puutteita.
Comment
-
Tuommonen alko askarruttaan tuossa kun käytin tuon katin pois omasta profiili kulkineesta, että onko nuilla valkoisilla johtoilla väliä kummin päin ne menee?
Piti lyyä johot poikki kun ei löytynyt liitintä mistää tuolle lambdalle, merkkasin kyllä johdot et mikä oli mistäkin mutta jostain syytä oli lähtenyt johdoista merkinnät pois ja nyt en sitten tiedä että liitinkö vakoiset johdot oikein päin jos sillä on jotain väliä..
Comment
-
Tästähän on ollut joskus juttua, mutta "ei tinaajat" pelkäävät, että auton tärinä, korroosio, lämpötilojen vaihtelut yms rikkoo liiitokset tinauksen juuresta (murtuu).
Kunnolla tehty puristusliitos on hyvä ja kestävä, mutta ainakin itse juotan kaikki liitokset ja pyrin siihen ettei ne joudu fyysisen rasituksen yms. kohteeksi.
Comment
-
Juurikin sen takia et kun se on herkempi tärinälle ja kun on kunnolliset nuo liitin työkalyt ja liittimet nii melestäni se on helpompikin ettei tarvi kuuman kolvin kans temppuilla autossa.
Toki varmasti tuolla tinaamallakin saahyvän ei siinä mitään mutta minä olen tottunut kayttämään liittimiä vaikkakin siinäkin on omat huonot puolensa..
Comment
-
Osa niistä lambdojen johdoista on tosin aika huonosti tinautuvaa sorttia. Ei mikään ilo tinata.
Tuo tinauskielto juurestahan johtuu kait siitä, että osa lambdoista ainakin ottaa referenssihapen johtoja pitkin. Jos tinaat umpeen, ei saa enää oikein referenssiä ja näyttää siten väärin, kun ei ole mihin verrata sitä pakokaasun happimäärää.
Urbaanilegendaa minusta tuo ettei saa tina ikinä mitään lambdan liitintä missään. Väärinkäsitysten ja foorumien aiheuttamaa :)
Comment
-
englannista tilasin joku aika sitten kulkineeseen boschin tarvike lambdat(2kpl,204€ kuluineen), toinen kesti 2 päivää ja toinen 4.
olivat samalla varaosanumerolla kuin alkuperäiset, laakkoselta uudet tilalle(167€/kpl,varaosanumero olj vaihtunut)
nyt on toimineet reilut 2 viikkoa, myyjä oli reilu ja hyvitti osto hinnan ja toimituskulut(piti toki palauttaa rikkinäiset)
Comment
-
tais olla niin että voltit ei vaihdellu 0.3-0.8v välillä vaan jökötti samassa, siinä tais olla joku prosentti lukemakin,en muista tarkkaan kun ei ole muisti lappu enää tallessa.
kulutus nousi myös, heti kun vaihto vanhan takas tuli eloa.
lambdat vaihdoin siksi kun 190000km ajettu, nyt toimii heinosti kopkop...
edit: vikakoodi olj P0154 ja joku muukin.
Comment
Comment