Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

abk lohko + 16v kansi ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • abk lohko + 16v kansi ?

    elikkä eilen moottoria pestessä tuli idea laittaa 16v kansi audin abk moottoriin.
    serkulla ois ilmeisesti gti golffista peräisin oleva 16 tappinen kansi jota vois kokeilla.
    saisikohan siihen kanteen laitettua tuota oman audin ruiskua?
    uskosin että en ole ensimmäinen joka on suunnitellu laittavansa tämmöstä kokoonpanoa?

    #2
    Taitaa tulla aika paljon kalliimmaksi kuin että ostaisit jostain 16v-moottorin.

    Sopiihan se siihen, ei siinä mitään. Puristussuhteesta saattaa tulla hassu ellet vaihda samalla ABF-mäntiä. ABF on ainoa korkealohkoinen 16v, joten sen osat jakopäähän jne tulee tarpeeseen.

    Digifantista voisi kyllä ennemminkin pyrkiä eroon kuin nimenomaan säilyttää. ABF-digifantti on vissiin vähän vähemmän mystinen kapistus ja yleisestä linjasta poiketen map-mittauksella (arvauksella) varustettu vaf-mittauksen (arvauksen) sijaan.

    Comment


    • #3
      eli voi unohtaa senki projektin :)
      kiitos

      Comment


        #4
        Mihin suuntaan se puristus muuttuu? Putoaa? Kuinka paljon? Heti pasahti mieleen yhdistelmä matala ruttu - ahdettu moottori.. :)

        Comment


          #5
          ABK puristuskorkeus 30,9, jossa toispuoleinen 0,89mm palje ja 5,7mm syvä Ø64mm amme. Puristussuhde 10,4:1 8v hatulla.



          ABF tasalakinen pk 31,6, jossa 3,2mm venakolot, 10,5:1 16v hatulla



          Äkkinäinen vastaus voisi olla että laskee ja roimasti, mutta en tosiaan jaksa alkaa laskemaan.

          Comment


          • #6
            oishan tuolla kotona 1.6td pakosarja ja carretin vesijäähytteinen turbo... samalla kerralla laittaa neki :)

            Comment


              #7
              Mitä mittaa tuo puristuskorkeus tarkoittaa? Männän laen ja dekkitason välistä, vai männän laesta kannen palotilaan, vai joku muu (mikä)?

              Comment


              • #8
                Puristuskorkeus = mitta männäntapin keskeltä - männän lakeen.

                Comment


                • #9
                  koska tämä kannen vaihto ei ollukkaa pulttaa kiinni juttu niin kysynpä sitte onko teillä minkälaisia kokemuksia erillaisten nokka-akseleiden kans?
                  jos rupeis ehtimään lisää voimaa moottoriin nokka-akselin ja vakio kannen kanavien kautta.
                  myöhemmin sitte pakosarjalla kuhan pystyy laskemaan sen...

                  Comment


                  • #10
                    onkait jollain ollu virinokkia tälläisessä audissa?

                    Comment


                      #11
                      Audien maailmassa kun ahdettuja pelejä on ollut runsaasti saatavilla niin noiden vaparien virittäminen on jäänyt todella minimaaliselle tasolle, siitä tämä hiljaisuus vastausten osalta.

                      Comment


                      • #12
                        mitä eroa on digifanttilla ja ABF-digifanttilla?

                        Comment


                          #13
                          ABF:ssä ei ole läppämittaria, kuten ylempänä mainittu.

                          Comment


                          • #14
                            läppämittari, eli onko nämä ilman määrä mittareita?

                            Comment


                              #15
                              läppämittari, eli onko nämä ilman määrä mittareita?
                              On.

                              Digifantista voisi kyllä ennemminkin pyrkiä eroon kuin nimenomaan säilyttää.
                              Näin piti itsekin lopulta tehdä, helpoimmin onnistui vaihtamalla kaikki muukin siinä samalla... :D

                              Comment


                              • #16
                                onko sulla sit mekaaninen ruisku? vai minkälainen kokoonpano?

                                Comment


                                • #17
                                  kun kerta puristukset laskee tuossa kannen vaihossa niin laskee lohkoo sen verran että saa sopivat puristukset.
                                  eikö se onnistus sillä tavalla?

                                  Comment


                                    #18
                                    onko sulla sit mekaaninen ruisku? vai minkälainen kokoonpano?
                                    Ei, vaan kävin autokaupassa. Toivottavasti vanha beenelkku pääsee hyvään kotiin ;)

                                    Lohkon madalluksesta en osaa sanoa varmasti, mutta hiukan skeptinen olen. Siinä kannattais mitata palotilan tilavuus kummastakin kannesta ja laskea siitä kuinka paljon on madallettavaa. Sitten pitäis olla varma, ettei lohkon höyläyksessä tule ikäviä yllätyksiä (en tiedä millaisia kanavia ja mihin suuntaan siellä kulkee). Ja ettei venat ota mäntiin madalluksen jälkeen. Ym.

                                    Comment


                                      #19
                                      Oletettavasti neloskoneen lohko on aika pitkälti samantyyppinen kuin vitoskoneen, joka näyttää halkaistuna tällaiselta. Dekkitasossa on siis materiaalia toistakymmentä milliä, joten sen osalta sivistymätön arvaus olisi että pari milliä voi höylätä aivan huoletta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        pitääpä sitte ku kannen otan pois niin ottaa samalla lainaan se 16v kansi jos vertaisi niitä. elikkä jollakin mittakannulla laittaa vettä palotilaan.? silleen kai saa helpoiten tarkan tuloksen?

                                        Comment


                                          #21
                                          jos palotilat on samankokoiset kuin 5-syl moottoreissa,koot ovat 45cc vs 25cc

                                          Comment


                                            #22
                                            Jos olet ottamassa hattua pois joka tapauksessa, maksaisi 16V-hatun kanssa puristusten mittaus yhden kansipahvin verran, josko sitäkään olisi pakko uusia ihan vain kokeilua varten.. Ei tarvisi noitten palotilan tilavuuksien kanssa niin puljata.

                                            Comment


                                            • #23
                                              nii jos vetäisi vanhoilla pulteilla ja pahvilla kiinni sen? pitää vaan tehä vanhasta tulpasta adapteri puristus mittarille ku meillä on ite tehty jossa on volkkarin suuttimesta tehty diesel moottorille. voin laittaa kuvan siitä jos joku haluaa nähä sen :)

                                              Comment


                                                #24
                                                Puristuspaine ei nyt ihan suoraan korreloi puristussuhteen kanssa.

                                                Männänlaki on sen verran erilainen näissä koneissa että kannattaako kokeilla jos ei toimikaan?

                                                http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t...ght=passat+16v

                                                Tossa koko auto reilulla tonnilla josta sais koneen/osat

                                                Comment


                                                • #25
                                                  paljoko on abk koneessa kannen ja nokka akselin pulttien kiristys monentti?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kierros 1 40nm
                                                    kierros 2 60nm
                                                    kierros 3 180astetta
                                                    Ja uusilla pulteilla sekä "ristiin rastiin"

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      eikö tarvii lämpimäksi käytön jälkeen kiriä? entä onko tuossa kumpienki pulttien vai vain kannen?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Sori, luin liian nopeesti ja jäi unholaan tuo nokka
                                                        Nokan kannatin/kansi 20nm
                                                        nokan/keinuvipujen kansi 10nm
                                                        Tuollaisia lukemia väittääpi ohjelma, kuulostaa aika pieniltä lukemilta mutta ovat tod. näk. todellisia

                                                        Ja ei ole tarpeen lämpimäks käyttö. Katoppa muuten mitä pulttien laatikossa olevissa ohjeissa lukee (jos siellä on)
                                                        Olen nimittäin sellaisiakin vääntänyt jossa on 40-60-auki 180astetta-kiinni 60nm-90nm ja lopuksi 180astetta kiinni. ja toiset ohjeet olivat vastaava 40-60-180. Noilla ohjeilla tuo avaus vastaa moottorin lämmittämistä.

                                                        [e] toivottavasti et ole tällä hetkellä kokeilemassa miten hyvin nokan pultit/mutterit kirityy isoilla momenteilla :P
                                                        Viimeksi muokannut Metsässä; 21.7.2009, 20:31.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          joo en laittanu 60nm nookan pukkeja :D
                                                          laitoin käsi momentilla kevyesti ku mietin pienessä mailmassa jos kovin kireelle laittaa niin ne litistyy ku jotain alumiinia ovat.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Käsi momentilla olen itekkin niitä laittanut. Eikä vielä ole yhdestäkään autosta lähtenyt nokka lentoon. (koputtaa puuta)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X