Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt, A4 1.8 -95

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pakokaasupäästöt, A4 1.8 -95

    A4 1.8 -95

    kävin tänään katsastamassa ja pomppas päästöistä.!
    mulla kyllä putki vuotaa heti pakosarjan jälkeen hyvin vähän. voiko johtua siitä että nuo arvot olis sen takia noin huonot, vai olisko esim: katti mennyt paskaks? kertokaa viisaimmat.!

    tässä olis mitta tuloksia.

    tyhjäkäynnillä

    CO%: 0,61
    CO2: 14,5
    HC ppm: 196
    O2: 0,88

    kierroksilla

    CO%: 0,57
    CO2: 14,6
    HC ppm: 81
    O2: 0,74

    Lambda 1,01
    Viimeksi muokannut KUikka; 9.5.2009, 21:32.

  • #2
    Lambda on ainakin kohdallaan, että sillä perusteella ääni kylmälle tai rikkinäiselle katilla. Toki se vuoto kannattaa korjata, kun sotkeehan se helposti lambda-anturin toimintaa.

    Itse ensimmäisenä korjaisin vuodon ja sen jälkeen ajaisin katin kuumaksi ja kävisin uudelleen mittaamassa arvot. Jos edelleen lambda kohdillaan, mutta HC yli, niin uusi katti putkeen.

    Comment


      #3
      Tulpat vaihdettu joskus?

      Comment


      • #4
        tulpat vaihdettu noin vuosi sitte! vois koittaa vaihtaa ne ja kiristää sen pakoputken. ja sitte pakokaasutestiin ja kattoo mitä näyttää.

        Comment


        • #5
          Onko lambda ennen vai jälkeen vuotokohdan, kuitenkin arvoista näkee ettei katalysaattori ole oikein kunnossa CO2:den pitäisi nousta yli 15%:n , jos happea, hiilivetyjä ja häkää on jäänyt tuon verran.

          Comment


          • #6
            Lambda-anturi = happi-analysaattori. Lambda-anturi mittaa vain hapen määrää. Jos pakosarjan vuotokohta ennen anturia, niin ECU luulee että käy laihalla (lambda 1.01 = laihalla), ja syöttää lisää polttoainetta. Lisätty polttoaine ei pala koska sylinterissä ei tarpeeksi ilmaa (korkea co ). Korkea hc Palamatonta polttoainetta (sytytys).

            Comment

            Working...
            X