Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sopiiko K-jetin pa-pumppu KE:hen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sopiiko K-jetin pa-pumppu KE:hen?

    Auto (AAR, Ke-jet) teki tänään täydellisen topin kun yritin käynnistää, ei inahdustakaan. Ekaksi tulee mieleen pa-pumppu. Edellisestä autosta jäi liki uusi K-jetin (KU) pumppu. Sopiiko se suoraan uudempaan sataseen?

    Oireina ovat olleet: Jonkin sortin nykimistä on ollut havaittavissa jo jonkin aikaa. Vapaalla ajelu risteykseen tullessa ei oikein onnistu kun kiekat alenevat vapaalla alle 500:n ja siitä nousevat sitten pikku hiljaa. Pieni nykäys tai täräys saattaa sammuttaa koneen tuossa rullausvaiheessa. Ennen käynnistystä pumppu sirisee sen pari sekuntia kun kerää painetta ja katkaisee sitten normaalisti. Eikä ulvo millään lailla. Juurikaan yli 4000-4500 kierroksen ei ole kivutta ottanut, rupeaa silloin hyytymään. tuonne asti on vetänyt oikein hyvin kaikilla vaihteilla. KU ainakin kiersi hyvin yli kuuden tonnin.

    Olisiko arvon asiantuntijaraadilla muita ehdotuksia vaivan luonteeksi? Virranjakajan kosketukset puhdistin eikä niissä ole pahoja kulumia pinnoissa, vaihdoin ne tavanomaiset romppeet viime kesänä.

    #2
    Sanoisin, että pumppu käy ominaisuuksiltaan, mutta välttämättä ei sovi paikoilleen tankin kiinnitykseen.

    Comment


    • #3
      Jos halkaisija 60 vai oliko se 65mm, mutta kuitenkin se paksumpi, niin pitäs käydä. ja oliko vielä, että 5bar pitäs olla painetta.

      Comment


      • #4
        Soitin bosch-liikkeeseen ja varmistin asiaa. Sanoivat, että tuo -86 KU:n pumppu käy siihen. Hyvä niin. Paine riittää, on yli 5 kiloa. K-jetissähän lienee suurempi paineentarve kuin Ke:ssä ellen ihan väärässä ole.

        Muttamuttamutta... epävarmuuden maksimoimiseksi kone lähtikin tänään illalla kokeiltaessa käyntiin kuin palmun alta. H----tti, kävin fillarilla töissä ja nyt en sitten tiedäkään onko vika pumpussa. Enkä tiedä miten autolla uskaltaa liikuskella kun ei ole hajuakaan koska se taas jättää käynnistymättä... (niinhän se kyllä yleensäkin auton kanssa on). Mutta on ainakin extrajännitystä elämässä.

        Vaihtaako pumppu vai mitä tehdä?? Voiko pumppu jäädä jumiin sellaiseen asentoon, ettei se inahdakaan toinen kerta ja taas toisella kerralla toimii? (Ei kai rullapumpun pitäisi toimia niin) Ainakin tästedes varapumppu löytyy koko ajan takaloosterista kun kerran sellainen on...

        Niin, se perusvika. Huuli on yhä enemmän pyöreenä.

        Comment


        • #5
          Halvimmilaan saat pumpun tarvkikeena hintaan 75 erkkiä, loppuu sen jälkeen arvailut oliko pumpussa vika tai muualla. Jossain välisä se pumppu on kuitenkin vaidettava.
          Oisko 150000 km pakkoväli, tai jättää välille.

          Comment


          • #6
            Niin, kuten mainitsin minulla on jo olemassa Boschin alkuperäinen pumppu (käytetty 3 kk edellisessä autossa). Mistä muuten löytyy tuohon 75e hintaan??? Omastani maksoin 190.

            Kun nyt täysi tankki vajettuu, vaihdan pumpun silloin - jos se kestää sinne asti. On tsiisusikävä homma roplata täyden tankin sisällä kun tyhjänkin kanssa on tekemistä. Jää muuten kuitenkin kalvamaan epäilys josko vika ei olekaan pumpussa vaan jossain sellaisessa paikassa jota en keksi.

            Tamin sanoin: That's the name of the game. Auton korjauksen perusprinsiippinähän no oikea momentum. Ja että on total knowledge missä basic error piileksii :}

            Edit: Autolla takana yli 260t, enkä tiedä, koska viimeksi (vai onko ollenkaan) vaihdettu. Siinä olet oikeassa, että pian vaihto on joka tapauksessa edessä. Eipä heti kilahda ainakaan siitä kohtaa. Aiemmat pumput kestivät reilut 100t. Pierburg on kuulemma paras, mutta joutuu vähän sovittelemaan paikoilleen.
            Viimeksi muokannut HannuH; 8.5.2009, 23:19. Perustelu: lisäys loppuun

            Comment


            • #7
              savon varaosa ja tarvike : sama kuin boschin pumppu, mutta tarvike.

              Comment


                #8
                Vanha pätee: jos haluat halvan ja hyvän, osta kaksi tuotetta.

                Comment


                • #9
                  Voiko Boschia sanoa hyväksi? Vai onko se kompromissi noista kahdesta tavoitellusta ominaisuudesta: huono ja kallis?

                  Comment


                  • #10
                    Sovitaan sitten niin, että se tarvike on pirkkabosch, ihankuin audi on pirkkamese ja volkkari pirkka-audi ja tänä iltana on meikä aika pirkka myös. :)
                    Niin kaikki tämä tietysti ihan Zulu pohjalta !
                    Viimeksi muokannut kapaz; 9.5.2009, 14:42.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja HannuH Näytä viesti

                      Olisiko arvon asiantuntijaraadilla muita ehdotuksia vaivan luonteeksi? Virranjakajan kosketukset puhdistin eikä niissä ole pahoja kulumia pinnoissa, vaihdoin ne tavanomaiset romppeet viime kesänä.
                      Hall-anturi?

                      Comment


                        #12
                        Bosch on oikeastaan ainoa oikea sähkö-osien valmistaja, mutta niidenkin laatu on ikävästi kyllä laskenut vuosien saatossa.

                        Comment


                        • #13
                          En ole ennen ollut Hall-anturin kanssa tekemisissä. Mikä on romppeen funktio ja mistä se löytyy? Saako vaihdettua helposti vai kannattaako viedä suosiolle rahastajille? Mitä sen rikkoutuminen teettää käynnille? Voiko kuntoa testata jotenkin? Anteeksi alokasmaiset kysymykseni...

                          Mielelläni yritän itsekin, kenties pienellä vinkityksellä... Ainakin bensapumpun, hydrauliikkapumpun, valoviiksen sekä tuuletuslaitteen moottorin ja kennon onnistuin vaihtamaan omin avuin edellisestä lötköstä.

                          Boschin osiin olen luottanut aina, eikä ole tarvinnut pettyä.

                          Comment


                            #14
                            Hall-anturi on monesti virranjakajan sisällä. Se kertoo tietokoneelle, milloin pitäisi antaa kipinä. Anturin läpi pyörii sellaisen sakaramuotoon leikatun aukotetun "lautasen" sakaroita, jotka katkoo hallin keskelle muodostuvaa magneettikenttää. Aina noiden aukkojen kohdalla puolasta tulee kipunaa.

                            Monesti se kuolee pikkuhiljaa ja alkaa kiusaamaan sillai, että moottoritila lämpimänä ei sitten tulekaan kipinää eli ei lähde käyntiin.

                            Vaihdosta on hyviä juttuja palsta täynnä, ja hakutoiminnolla pitäisi löytää sanalla 'hall*'

                            Joo et saa anteeksi, kun noin hölmöjä kyselet :)

                            Comment

                            Working...
                            X