Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 kolisee välillä...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 kolisee välillä...

    Potilas on siis s4 B5 MTM stage 2.
    Mikähän mahtaa olla vialla, kun aina joskus alkaa helvetillinen kolina moottorista?? Vaikuttaisi tulevan kuskin puolelta.
    Se alkaa aivan yhtäkkiä ja loppuu sitten jossain vaiheessa kuin seinään.
    Toinen vika on sellainen että aina välillä auto menee vikatilaan, eikä ahda kuin sen 0.3 tai 04.
    Kaasuläppä on sopeutettu. Ahto/imuvuotoja olen etsinyt ja f-letku olikin halki.
    MAF, lambdat, bypassit, F-letku ja n75 vaihdettu. Pakosarjat on myös vaihdettu peltisiin ja turbohuollot tehty siinä samalla.
    Nokkia en ole tutkinut, mutta hassulta tuntuu että jos vika olisi niissä, niin miksi se aina loppuisi ihan yhtäkkiä...

    Järjestelmän paineistuksesta vielä sellainen kysymys, että kuinka nopeasti paineen kuuluisi laskea, kun lopettaa paineilman antamisen?
    Jos työnnän sen 0,5 baria ja lopetan, niin paine laskee heti.
    Onko normaalia?
    Anteeksi tyhmä kysymys, mutta uutena audistina en näistä oikein tiedä...

    #2
    Jos kunnolla kolisee niin en ajaisi ennenkuin vika on selvinnyt.

    Vag-comilla ensin koodit ja jos ei ole niin:

    1. ohjaustehostimen nesteet pissapojan edessä
    2. painetestaus 1bar
    3. puristustesti ja tai ohivuototesti joka sylinterille

    JOs noi on kunnossa niin voi edetä seuraaviin tarkistuksiin. Ei ole paha rasti avata niitä venttiilikoppien kansiakaan jolloin näkisi nokkien kunnon ja tulpat vois vaihtaa samalla. Nostajat tai nokkaketjun kiristin voivat pitää 'kolina' ääntä.

    Kolina voi olla ohjaustehostimen pumppu, nakutusta (detonation, paha,paha,paha), tai joku laakeri, mutta toi satunnaisuus ei viittaa laakeriin. JOs ääni kuuluu vain kääntäessä homma hoituu helpolla #1.

    Comment


    • #3
      Tulpat on vaihdettu hetki sitten joihinkin platinamalleihin joiden merkkiä en muista.
      Kai ne venakopat on vielä käytettävä auki.
      Jos en ole ihan väärässä, niin se kolina häviää kierroksilla ja kone käy aivan loistavasti...
      Ohjaustehostin kyllä ujeltaa hieman kun paikallaan rattia kääntää, mutta nesteet oli ainakin viime tarkistuskerralla ihan kohdallaan.
      Vag-com herjasi viimeksi satunnaisesta lambda viasta vaikka se oli juuri vaihdettu. Johdot on mitattu ja ainakin silloin toimi normaalisti.
      TÄSSÄ täysin identtinen ääni.

      Comment


      • #4
        Mä oon ollu aina välillä vag-comin kanssa tässä "projektissa" mukana ja tommosia vikakoodeja vielä tulee:

        16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
        P0130 - 35-10 - - - Intermittent

        Ja sitten ilmastoinnista:

        Address 08: Auto HVAC
        Control Module Part Number: 8L0 820 043 D
        Component and/or Version: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D75
        Software Coding: 04160
        Work Shop Code: WSC 06325
        1 Fault Found:

        01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time
        27-10 - Implausible Signal - Intermittent



        Lambdavian nollauksen jälkeen toimii jonkun aikaa. Ihmetyttää sinänsä, koska lambda vaihdettu boschin orginaaliin ja johtosarja ECUllepäin mitattu ELSAn ohjeiden mukaan. Edellinen omistaja laittanut jotain paksua rasvaa liittimiin, jonka putsasin pois ja laitoin oikeanlaista contact sprayta.

        Tuossa vehkeessähän oli edellisen omistaja toimesta dumpit, jotka Jesse jo heittikin mäkeen ja TT:n bypassit tilalle.

        Oikeestaan sitä ei oikeen vois sanoo kolinaks, vaan diiselikoneen ääneks tai että kävis viidellä.

        Comment


        • #5
          Venakoppa kannattaa avata, noita raksuttavia nokkavikoja kun on ollut myös itsellä eli jos silloin tällöin ääni tulee niin alkaa olla lähellä totaali antautuminen. Yleensä siis nokka syö nostimen ja lopussa menee läpi siitä.

          RAKSUTUSTA

          Comment


          • #6
            Tuosta videosta ei saa hyvin selvää, mutta voisin arvata että nokkaketjun kiristin jää välillä jumiin. Tai sitten nokat/nostimet on rikki. Ihmetyttää vain että miksi se ääni häviää välillä?

            Niinkuin muutkin sanoi, avaisin heti venttilikopat ja tutkisin mitä sieltä löytyy.

            Comment


            • #7
              Erään V6 Passatin raksutusta kerran ihmettelin. Hiukan meni tutkiessa ennenkuin löysin katkenneen laturin kannakkeen :)

              Comment


              • #8
                Sehän tossa onkin ihmeellistä että se menee välillä pois.

                Jesse: onko se raksutus tullut vielä viime vikakoodien nollauksen jälkeen vai meneekö pelkästään vikatillan, niin ettei ahdot nouse?

                Comment


                • #9
                  No viimeksi kun nollattiin koodit, niin meni pari päivää ja vikatila päällä taas.
                  Sitten vikatila menikin jonkun ajan päästä itsekseen pois ja toimi taas muutaman päivän ihan hienosti.
                  Kunnes tänään alkoi taas kolisemaan/nakuttamaan/poksumaan/raksumaan/vinkumaan ja kaikkee.
                  Ahdot nousee kyllä ihan normaalisti, mutta kolisee matalilla kierroksilla.

                  Comment


                  • #10
                    Kai se pitää munkin yhtyä muihin ja kehotaa kuitenkin kattomaan ne nokat. Mulla ja vaynellä on yhteystiedot korjarille, jolla on kokemusta nokkarempasta.

                    Comment


                    • #11
                      Kai ne on pakko tarkistaa... Onko noi nokat kultaa vai saako niitä ihan järkevillä hinnoilla vaihdeltua? JOS tarve tulee.

                      Comment


                      • #12
                        Reilu 1500 e nokat ja nostimet, jos kaikki vaihtaa. Nokat luokkaa 220/280 e kpl imu/pako.

                        Comment


                        • #13
                          Tuolta Tepon kautta näyttää olevan:
                          Pakonokat 078109022A 272€ /kpl
                          Ventiilinnostaja 058109309E 26€ /kpl

                          Eikös noista pakopuoli vaan yleensä antaudu?
                          Viimeksi muokannut amalin; 7.5.2009, 21:39.

                          Comment


                          • #14
                            Jahas...
                            Aamulla painelin autolle ja sama kolina jatkui starttauksen jälkeen.
                            Hetkellinen kierrosten nosto yli 3 tonnin ja kolina hävisi! Täysin sama juttu kuin viimeksi!
                            Nyt se sitten toimiikin taas loistavasti. Kieltämättä on kyllä omituinen juttu jos johtuu nokista, kun kuitenkin on noin satunnaista... hmmm...
                            Joka tapauksessa täytyy ne nokat kuitenkin tarkistaa.

                            Comment


                            • #15
                              Hetkellinen kierrosten nosto yli 3 tonnin ja kolina hävisi!
                              Voiskohan öljynpaineilla olla osaa asiaan.

                              Comment


                              • #16
                                Sitä mä oon itsekkin miettinyt, kun aina korkeammilla kierroksilla kuitenkin käy hyvin.

                                Comment


                                • #17
                                  Öljynpaine tosiaan voisi olla, tai sitten joku nostin on vaihtokunnossa ja tyhjenee öljystä nopeasti kun kone ei ole käynnissä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    joo mutta jos vika on päällä, niin ei se sitten kyllä täytykään vaikka antaisi käydä muutaman tunnin...

                                    oli tänään vähän tylsä työpäivä, niin purin kuskinpuolen nokat esiin eikä siellä ollut mitään moitittavaa.
                                    Pakopuoli ehkä ihan hivenen enemmän kulunut, mutta ei todellakaan voi vaikuttaa käyntiin vielä.
                                    Imuvuotoa etsin myös (7135:s kerta), eikä mitään löytynyt.
                                    Mielessä pyörii enää öljynpaineet tai sitten puolavika...
                                    Kännykällä kuvat. sorry.
                                    Viimeksi muokannut Jesper1; 8.5.2009, 14:37.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Katohan se pelkääjän puoli kans, ku sieltä se lambdaherja tulee.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Se on kuskin puoli mistä se kolina tulee ja siltä puoleltahan se ilmoitti sitä nakutustakin, kun vika on päällä.
                                        Täytyy kyllä jossain vaiheessa avata se apparin puoli. Pitää vaan ensin ostaa uudet tiivisteet...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nokat on ilmeisesti pyyhitty, kun noin kuivat. Likaisen näköinen kone joka tapauksessa. Vai onko sinulla Shellin öljyt, ne kun värjää kaiken vähän tuollaisen tuhruisen väriseksi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                                            Nokat on ilmeisesti pyyhitty, kun noin kuivat. Likaisen näköinen kone joka tapauksessa. Vai onko sinulla Shellin öljyt, ne kun värjää kaiken vähän tuollaisen tuhruisen väriseksi.
                                            Tossa lähikuvassa on putsattu, mutta imupuolta en ole pyyhkinyt.
                                            Öljyistä ei ole mitään muuta tietoa kuin että on vaihdettu hetki sitten...

                                            Kolina alkoi taas kotimatkalla! Vika on tullut päälle ainoastaan kuumana ja yleensä lähtenyt pois kun kone on kylmä.
                                            Koko paska kolisee, mutta selvimmin se tulee kuskin puolelta.
                                            Onko muuten normaalia että vedenlämpö nousee huomattavasti hitaammin mittariston näytössä, kuin ilmastoinnin kautta katsottuna kohtaa 51??
                                            Ilmastoinnin kautta näyttää 90, niin mittaristossa lämpö on vielä 60...

                                            Kohta palaa käämi ja vehkeet lähtee paaliin.
                                            Viimeksi muokannut Jesper1; 8.5.2009, 15:58.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tässä 2005 Primeran kansi. -Siinä näkyy selkeät öljykalvot joka nokan päällä. Lisäksi kone muutenkin puhtaampi. Onhan se uudempikin, mutta jo 160tkm kuitenkin ajettu. Lisäksi tuo on niitä öljyä hörppiviä 1.8:ja.

                                              Jotenkin tosi kuivan näköinen tuo Audisi kansi. Missä ne öljyt on vaihdettu? Voisiko ne olla ihan täyttä paskaa. Jos tuon kolinan olen oikein ymmärtänyt, niin itse vaihtaisin vielä uudestaan suodattimen ja kunnon öljyt ihan varmuuden vuoksi. Tuskin niissä vika on, mutta ihan varmuuden vuoksi. Ei se isomman konkurssin sattuessakaan paljoa tunnu, vaikka hukkaan menisikin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tässä erittäin huonolaatuinen ääninäyte.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  "Musta tuntuu", että tuo kanava 51 on joku oletuslämpötila, ja 49 olis se oikea. 49:ä ainakin oon ite tutkaillu, ja tuntuu menevän mittarin kanssa samaan tahtiin. 51 ei taida mulla ainakaan mennä alle 30 milloinkaan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Orastava nostimien kolina tulee silloin tällöin, omassakin autossa kylmänä saattoi kuulua jonkun aikaa ja sitten kun alkoi lämpimänä kuulua koko ajan, niin oli nostaja jo puhki.

                                                    Kato tarkkaan nuo nostajien pinnat molempien venakoppian alta, tuosta linkittämästäni toisesta aiheesta löytyy kuvia kuluneesta nostimesta, vielä koneessa kiinni ollessa. Siitä ei ole enää pitkä matka totaali hajoamiseen. Öljy vaikuttaa nostajien toimintaan oleellisesti.

                                                    Toisessa kulkineessa silloin tällöin tullut raksutus ja nostimien vaihto yksitellen auttoi aina vähän aikaa kunnes vaihdoin kaikki. Sen jälkeen on toiminut.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja b7567 Näytä viesti
                                                      "Musta tuntuu", että tuo kanava 51 on joku oletuslämpötila, ja 49 olis se oikea. 49:ä ainakin oon ite tutkaillu, ja tuntuu menevän mittarin kanssa samaan tahtiin. 51 ei taida mulla ainakaan mennä alle 30 milloinkaan.
                                                      Mulla alkaa kyllä aina ihan ulkolämpötilasta, tai jos on ollut lohkolämppäri päällä, niin sitten tietty lämpimämmästä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                                                        Orastava nostimien kolina tulee silloin tällöin, omassakin autossa kylmänä saattoi kuulua jonkun aikaa ja sitten kun alkoi lämpimänä kuulua koko ajan, niin oli nostaja jo puhki.

                                                        Kato tarkkaan nuo nostajien pinnat molempien venakoppian alta, tuosta linkittämästäni toisesta aiheesta löytyy kuvia kuluneesta nostimesta, vielä koneessa kiinni ollessa. Siitä ei ole enää pitkä matka totaali hajoamiseen. Öljy vaikuttaa nostajien toimintaan oleellisesti.

                                                        Toisessa kulkineessa silloin tällöin tullut raksutus ja nostimien vaihto yksitellen auttoi aina vähän aikaa kunnes vaihdoin kaikki. Sen jälkeen on toiminut.
                                                        Mä en näistä niin kovasti tiedä...
                                                        Kuinka ne nostajat kannattaa tarkistaa? Entäs millainen homma niitä on sitten vaihtaa?
                                                        Kannattaa varmaan alkaa nopeasti vaihtamaan jos sille on tarvetta, kun kuitenkin noi nokat vaikuttaisi olevan vielä ihan hyvässä kunnossa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Katsoa että liukupinta nokan kohdalla on vaurioton. Itse hydraulitoiminnan tarkistaminen on sitten vaikeampaa, ainakaan en itse keksinyt oikein tapaa löytää väljät/raksuttavat nostimet toisistaan ja vaihtoon meni kaikki.

                                                          Nostimien vaihto on nokat irti ja jakopää.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                                                            Nostimien vaihto on nokat irti ja jakopää.
                                                            No sillälailla...
                                                            Näkeekö ne nostajan liukupinnat ihan kurkkimalla sinne väliin?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X