Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 kolisee välillä...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Juu näkee niistä, joissa nokan asento on suotuisa. Muut sitten käsin konetta pyöräyttämällä kunnolla esiin.

    Comment


    • #32
      Kyllä ne aika hyvin näkee kun pyörittää nokkia niin että kärki menee aina tarkistettavan nostimen kohdalle.
      Viimeksi muokannut okkim; 8.5.2009, 19:43. Perustelu: Edit: kaima oli nopeampi...

      Comment


      • #33
        Taas sama homma.
        Aamulla autolle, kevyt painallus kaasua ja kolina oli pois.
        Eli vika ilmaantuu siis ainoastaan, kun koneen ajaa kunnolla lämpimäksi...

        Comment


        • #34
          Öljy on jäykempää kylmänä mutta vaikuttaa öljyn laadusta riippumatta tuo olevan ennemmin kuluneisuutta kuin öljyvikaa.

          Comment


            #35
            Kokeile vaikka Castrolin 10w-60 tai Kendalin 20w70 öljyjä ja aja kuumaksi. Onko tosiaan öljyistä johtuvaa? Forte -käsittely! Tai jokin paikka kuumana "irtautuu" ja kolisee siten...

            Comment


            • #36
              Nuo kun toimii kunnossa ollessa ihan 0w-30 litkuillakin, niin jäykät öljyt on vähän tekohengitystä. Forte-käsittely voisi tosiaan sulkea pois paskan aiheuttaman epätoiminnan.

              Noilla Kendall 20w-50 öljyillä, mitä käytän toisessa kulkineessa, niin on vaikutusta ollut parantavasti orastavalla kolinalla mutta kuten sanoin niin tekohengitystä se vaan.

              Comment


              • #37
                Väliaikatietoina sen verran, että tänään auto toimi koko päivän normaalisti vaikka aivan varmasti moottori oli kuuma!
                Vika ei siis tule päälle aina moottorin kuumentuessa...

                Comment


                • #38
                  Jos nuo nostajat on syypäät niin siellä joko pyörii likaa koneessa tai orastavaa kuluneisuutta nostajissa. Voi toimia hyvin jonkun aikaa taas ilmoittaen itsestään. Tuon moottoripesun voisit suorittaa.

                  Comment


                  • #39
                    Enpäs tierä mutta kaverin peugeot piti tollasta saatanallista ääntä kun flektin laakeri sano sopimustaan irti. Katso onko flektissä väljää heiluttamalla.
                    Kaukaa heitetty mutta kannattaa silti tarkistaa.

                    Itselläni "rahina" ääntä piti nokkaketju tosin ääni kuului kokoajan, joka vaihdettiin sitten jakopään yhteydessä.


                    Eli vika ilmaantuu siis ainoastaan, kun koneen ajaa kunnolla lämpimäksi...
                    Oma veikkaus on tuo flekti, tarkista se saattaa hyvin ongelmas ratketa.
                    Viimeksi muokannut Touniks; 11.5.2009, 18:06.

                    Comment


                    • #40
                      Mistäs pk-seudulla saisi fortea ostettua?

                      Comment


                      • #41
                        Tuossa forten käytössä on sitten se vaara että tukkii turbon öljyputket.

                        Comment


                        • #42
                          Sulan-alueella muistaakseni KR-Autopalvelu myy Forte-tuotteita.

                          Comment


                          • #43
                            Olisko moniurahihna, joka paukuttaa joskus tai joku hihnan kiristäjä? Ääni voi kantaa esim. rullasta lohkoon ja tulla sitä kautta mistä vaan. Kokeile käyttää silloin kun vika on päällä ilman moniurahihnaa.

                            Comment


                            • #44
                              Tätäkin projektia ihmeteltiin taas tänään. Tässä hieman logia:

                              rpm load % pyynti saanti
                              2520 26.3 1000.0 1070.0
                              2520 21.8 1000.0 1030.0
                              2520 22.6 1000.0 1020.0
                              2600 31.6 1010.0 1030.0
                              2640 34.6 1010.0 1030.0
                              2640 32.3 1010.0 1030.0
                              2680 28.6 1010.0 1030.0
                              2680 25.6 1010.0 1030.0
                              2680 20.3 1010.0 1030.0
                              2680 21.1 1010.0 1020.0
                              2640 24.1 1010.0 1020.0
                              2680 36.8 1010.0 1010.0
                              2760 83.5 2220.0 1040.0
                              2920 121.8 2060.0 1420.0
                              3200 188.0 2070.0 2050.0
                              3520 180.5 2080.0 2250.0
                              3800 186.5 1780.0 2280.0

                              Pikkusen näyttää yliahtavan. Testilenkin jälkeen ei vikakoodeja.

                              tommosia vikakoodeja oli ennen testilenkkiä:

                              16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
                              P0134 - 35-10 - - - Intermittent
                              17977 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal
                              P1569 - 35-10 - - - Intermittent
                              17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
                              P1128 - 35-10 - - - Intermittent
                              17927 - Camshaft Adjustment; Bank 1: Malfunction
                              P1519 - 35-10 - - - Intermittent
                              18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
                              P1602 - 35-10 - - - Intermittent

                              Comment


                              • #45
                                Tuo nokka-akselin ketjun kiristin voisi vikakoodin mukaan olla välillä jumissa. Se olisi hyvä tarkistaa. Ja myös venttiilikopasta kannattaa katsoa onko siinä ketjun jäljet. Tai jos se on toisella puolella (en muista mitenpäin ne oli), niin ketju hinkkaa kanteen alapuolella.

                                Comment


                                • #46
                                  kumpi puoli toi bank 1 nyt olikaan? Voiko sitä kiristintä "herkistellä" ilman suurempaa remonttia?

                                  Comment


                                  • #47
                                    http://www.ibiblio.org/tkan/audi/2.7...-SelfStudy.pdf

                                    Comment


                                    • #48
                                      Bank 1 on se pelkääjän puoli. Ihmetyttää vieläki toi lambda vikakoodi sieltä puolelta.

                                      Luulen, että nuo kaikki viat on kuitenki tolla pelkääjän puolella vaikka luulet kuulevasi sen kuskinpuolelta :)
                                      Viimeksi muokannut amalin; 12.5.2009, 13:37.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Jossain olen noita pitkällä tikulla varustettuja stetoskooppeja nähnyt, saisko sellasella paremmin paikallistettua ääntä?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Varmasti saa paremmin kuin korvalla. Kerran tosin yksi kiristin piti aivan omituista ääntä "pitkin moottoria", ja se oli hankala saada perusteelle äänen perusteella.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Hiukan outo jos kiristimestä johtuis jos kerta vasta sillon alkaa kuulua meteliä kun kone käy lämpimänä. Itselläni ketju laahasi jo ihan startti hetkestä alkaen..

                                            Jotenkin se flektin toiminta kannattas tarkistaa ja huomioida alkaako ääni silloin kun flektikin pyörähtää mihkään ketjuihin en lähtis vielä koskemaan jos kerta ääni alkaa vasta koneen lämmettyä..

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mä oon ihmetellyt kun joskus haaleallakin moottorilla kun lähtee liikkeelle, niin visko ottaa kiinni ja ropeli pitää kauheaa huminaa hetken. Moottorin lämpö on siis esim. 30-40 astetta...
                                              Eilen katseltiin myös jäähdytinnesteen lämpötilaa vag-comilla ja reilun ajon jälkeen näyttää vain 73 astetta. Ei luulisi kuitenkaan termostaatin vika tekevän tuota kolinaa.
                                              Tuli myös tässä mieleen, että kun auto on taas toiminut ihan loistavasti pari päivää, niin mahtaisikohan se johtua siitä kun moottori ei tule nyt niin kuumaksi?
                                              Eli jos vika ilmaantuu ainoastaan todella kuumassa koneessa. hmmm... Joka tapauksessa vikaa on ja se täytyy saada jotenkin selville.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Tarkennuksena vielä, että Anturin G62 Coolant Temp sensorin arvo ei noussut kuin 74 asteeseen.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Auto toiminut edelleen ilman kolinoita.
                                                  Kun ei kerta korjattavaa ole ollut, niin aikani kuluksi vaihdoin töissä H&R:n jouset...

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Päivitetäänpäs tännekkin että vika on pysynyt poissa ja purkaessani jakopään, huomasin kuskinpuolella jaon olevan yhden hampaan pielessä!!
                                                    ylimääräiset äänet ja käyntihäiriöt on varmasti johtunut siitä. (ainakin osittain).
                                                    Tästä taas oppii että kaikki hommat pitäisi tehdä itse... =)
                                                    Täytyisi varmaan jaksaa tutkia missä edellinen omistaja on jakopään laitattanut, niin voisi hieman "kehua" palvelua.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Eipä valitettavasti ole kovin harvinainen virhe...

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Täytyy kyllä sanoa että kyseisten "asentajien" olisi parempi luopua koko projektista jos ei homma luonnistu.
                                                        Ainakin tuossa omassa tapauksessa väärän jaon näki jo selvästi silmällä kun laittoi alamerkin kohdalleen.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          On noita näkynyt ihan merkkiliikkeen jäljiltäkin olleen pielessä. Aika kummallista.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Jesse taisit mulle puhelimessa selittää, että kiristimen takia helposti menee pieleen. Ennen kiristimen kiristystä jako näyttää olevan kunnossa, mutta kiristettynä voi vetää pykälän pieleen, jos ei älyä tarkistaa.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                                              Jesse taisit mulle puhelimessa selittää, että kiristimen takia helposti menee pieleen. Ennen kiristimen kiristystä jako näyttää olevan kunnossa, mutta kiristettynä voi vetää pykälän pieleen, jos ei älyä tarkistaa.
                                                              Se on kyllä totta, mutta sen todellakin näkee paljaalla silmällä jos ei ole kohdallaan.
                                                              Ilman muuta vahinkoja sattuu, harmi vaan jos noita on useampiakin tullut vastaan...

                                                              Comment

                                                              Working...