Juu näkee niistä, joissa nokan asento on suotuisa. Muut sitten käsin konetta pyöräyttämällä kunnolla esiin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5 kolisee välillä...
Collapse
X
-
Nuo kun toimii kunnossa ollessa ihan 0w-30 litkuillakin, niin jäykät öljyt on vähän tekohengitystä. Forte-käsittely voisi tosiaan sulkea pois paskan aiheuttaman epätoiminnan.
Noilla Kendall 20w-50 öljyillä, mitä käytän toisessa kulkineessa, niin on vaikutusta ollut parantavasti orastavalla kolinalla mutta kuten sanoin niin tekohengitystä se vaan.
Comment
-
Enpäs tierä mutta kaverin peugeot piti tollasta saatanallista ääntä kun flektin laakeri sano sopimustaan irti. Katso onko flektissä väljää heiluttamalla.
Kaukaa heitetty mutta kannattaa silti tarkistaa.
Itselläni "rahina" ääntä piti nokkaketju tosin ääni kuului kokoajan, joka vaihdettiin sitten jakopään yhteydessä.
Eli vika ilmaantuu siis ainoastaan, kun koneen ajaa kunnolla lämpimäksi...Viimeksi muokannut Touniks; 11.5.2009, 18:06.
Comment
-
Tätäkin projektia ihmeteltiin taas tänään. Tässä hieman logia:
rpm load % pyynti saanti
2520 26.3 1000.0 1070.0
2520 21.8 1000.0 1030.0
2520 22.6 1000.0 1020.0
2600 31.6 1010.0 1030.0
2640 34.6 1010.0 1030.0
2640 32.3 1010.0 1030.0
2680 28.6 1010.0 1030.0
2680 25.6 1010.0 1030.0
2680 20.3 1010.0 1030.0
2680 21.1 1010.0 1020.0
2640 24.1 1010.0 1020.0
2680 36.8 1010.0 1010.0
2760 83.5 2220.0 1040.0
2920 121.8 2060.0 1420.0
3200 188.0 2070.0 2050.0
3520 180.5 2080.0 2250.0
3800 186.5 1780.0 2280.0
Pikkusen näyttää yliahtavan. Testilenkin jälkeen ei vikakoodeja.
tommosia vikakoodeja oli ennen testilenkkiä:
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
17977 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal
P1569 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
17927 - Camshaft Adjustment; Bank 1: Malfunction
P1519 - 35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
Comment
-
Hiukan outo jos kiristimestä johtuis jos kerta vasta sillon alkaa kuulua meteliä kun kone käy lämpimänä. Itselläni ketju laahasi jo ihan startti hetkestä alkaen..
Jotenkin se flektin toiminta kannattas tarkistaa ja huomioida alkaako ääni silloin kun flektikin pyörähtää mihkään ketjuihin en lähtis vielä koskemaan jos kerta ääni alkaa vasta koneen lämmettyä..
Comment
-
Mä oon ihmetellyt kun joskus haaleallakin moottorilla kun lähtee liikkeelle, niin visko ottaa kiinni ja ropeli pitää kauheaa huminaa hetken. Moottorin lämpö on siis esim. 30-40 astetta...
Eilen katseltiin myös jäähdytinnesteen lämpötilaa vag-comilla ja reilun ajon jälkeen näyttää vain 73 astetta. Ei luulisi kuitenkaan termostaatin vika tekevän tuota kolinaa.
Tuli myös tässä mieleen, että kun auto on taas toiminut ihan loistavasti pari päivää, niin mahtaisikohan se johtua siitä kun moottori ei tule nyt niin kuumaksi?
Eli jos vika ilmaantuu ainoastaan todella kuumassa koneessa. hmmm... Joka tapauksessa vikaa on ja se täytyy saada jotenkin selville.
Comment
-
Päivitetäänpäs tännekkin että vika on pysynyt poissa ja purkaessani jakopään, huomasin kuskinpuolella jaon olevan yhden hampaan pielessä!!
ylimääräiset äänet ja käyntihäiriöt on varmasti johtunut siitä. (ainakin osittain).
Tästä taas oppii että kaikki hommat pitäisi tehdä itse... =)
Täytyisi varmaan jaksaa tutkia missä edellinen omistaja on jakopään laitattanut, niin voisi hieman "kehua" palvelua.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiJesse taisit mulle puhelimessa selittää, että kiristimen takia helposti menee pieleen. Ennen kiristimen kiristystä jako näyttää olevan kunnossa, mutta kiristettynä voi vetää pykälän pieleen, jos ei älyä tarkistaa.
Ilman muuta vahinkoja sattuu, harmi vaan jos noita on useampiakin tullut vastaan...
Comment
Comment