Eli mun diudin moottorin nopeuslähettimessä on ilmeisesti vikaa. Välillä toimii kuin unelma ja toisinaan taas ei. Sammuilee kesken ajon. Varsinkin kaupunkiajossa kun ei ole kierroksia, mutta lähtee aina käyntiin. Auto nykii ja nopeusmittari tekee omia juttujaan. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Saakohan itse korjattua vai täytyykö ostaa uusi anturi? =/
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Moottorin nopeuslähettimessä vikaa?
Collapse
X
-
Melkeen kannattaa käydä jossain liikkeessä luettamassa vikakoodit moottorista, kertoisi vain paljon enempi jos koodeja löytyisi. Tai jos foorumilta löytyisi joku vaasalainen jolla on laitteet lukemiseen.
Tuollainen nykinen ja sammuminen voi johtua monestakin asiasta, mutta anturi vikaan voisi hyvinkin viitata, mittaristo mukaan lukien. Mistä epäilys että olisi tuo moottorin asento/kierros -anturi vika?
-
Tarkoitus olikin tehdä niin, mutta äsken kun tulin töistä kämpille niin auto takkuili niin paljon, että sain juuri ja juuri ajettua sen mun asunnon pihaan joten en tiedä uskallanko lähteä sillä enää mihinkään, että saisin vietyä sen johonkin liikkeeseen ja luetettua vikakoodit. Muistelin, että jollakin kaverilla oli viime kesänä sama juttu ja sillä oli mennyt anturi rikki tai siinä oli jotain vikaa. Uskon kyllä, että vika on siinä koska katseltua en muutakaan vikaa löytänyt. Tai ainakaan sellaisia jotka päälle päin näkyisi. Ensin ajattelin, että jos kaasuläppä on likainen tai mennyt jotenkin rikki, mutta puhdistin sen ja ihan hyvältä se näytti. Joten olen nyt sitten kai jumissa täällä. :)
1.6 bensa. Joo siitäpä juuri.
Comment
-
Itse en noita a-sarjalaisten moottoria niikään tunne. Pahasti toi anturivialta vaikuttaa, itsellä on pari sellaista anturia mennyt noista vanhoista ja kerrasta on ainakin silloin matkanteko loppunut.
Bensapumpun relekin voi olla joka tuollaista saataisi aiheuttaa mutta ei se vaikuta silloin siihen kierroslukumittariin.
Enempää en itse osaa auttaa mutta kyllä melkeen äänen annan sille anturille, sitä ei voi korjata vaan hankkia uuden.
Comment
Comment