Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vetonivelen paikalleen lyönti? A4 2.5 TDi -98 Kiire

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vetonivelen paikalleen lyönti? A4 2.5 TDi -98 Kiire

    Elikkä tänään tossa aatteli aikani kuluksi vaihtaa ulomman vetonivelen koska täristi autoa ja nakutuskin kuului sekä suojakumi oli rikki..

    Otin akselin ohjeiden mukaan irti ja kun uutta niveltä pistin sisään tuntui jotenkin että se ei mennyt täysin pohjaan asti.. Nooh minähän siinä tyhmänä auton kasailin ja hallista ulos, tuli hyvin. jonka jälkeen rattia vähän linkkuun ja veto loppui siihen. Vetari hyppäs pois paikaltaan

    Miten lyön nivelen akseliin paikoilleen? onko lukkorenkaalla joka on akselin päässä boorien välissä jokin tietty asento vai voimalla nivel yli vain?? vastauksilla olisi kiire, pitiäs huomenna lähtä audilla jatkaa matkaa?

  • #2
    Kyllä se ihan lyömällä pitää paikalleen mennä. Katso ettei sokka ole taipunut eli sopii uraan hyvin. Kuminuija tai sitten kaytä jotain puu palikkaa välissä ettei booritus kärsi.

    Comment


    • #3
      Äläkä laita sitä uutta lukkorengasta vetoakselille mikä tulee sarjan mukana. Käytä vanhaa, ei tarvi hakata niin pirusti.

      Comment


      • #4
        juu kiitti nopeista vastauksista! Pitää aamulla aukoa vielä se etupää ja kokeilla sitä vanhaa.

        saa laittaa vielä lisää vikkejä jos löytyy!

        Comment


        • #5
          Laittaisin nyt kuitenkin sen uuden sokan. Vanhat on ollu aika huonon näköisiä mitä itse olen vaihtanu ja kärsiny kuitenkin siinä irroitusvaiheessa.

          Kyllä se ihan helposti menee, sattunu ehkä vaan huonoon asentoon.

          Comment


            #6
            Eikö se jo kerro sokan vaihtokunnosta jotain, jos se sujahtaa hyvin vaivattomasti paikoilleen?

            Comment


            • #7
              Jep. aamulla otin vetarin taas irti ja kohta pitäs mennä paukuttaa vetaria uuden sokan kans paikoilleen. pitää toivoa parasta.
              Niin ja kyllä siinä vanhassa sokassa on hammastukset. eli vaihtoon sit menee.
              ilmeisesti hyvä keino on pitää akselia putki pihdeillä ja toisesta päästä puunkappale välissä vetari hollilla pamautella sokan yli vain akselille?

              Comment


              • #8
                Miten pohjaan se vetari pitää lyödä?

                Comment


                • #9
                  Ei se sokka ajossa kulu, eikä siihen kohdistu mitään rasitusta paitsi asennettaessa ja irrottaessa. Tarvikenivelsarjoissa saattaa olla vääränkokoinenkin sokka..ja puhutaan satkuista/kympeistä, mutta ahdistaa aika lailla tuossa paikassa.

                  Comment


                  • #10
                    Ite vaihdoin etuveto A4 B5:een tossa alkuviikosta, kyllä se kohtuudella meni uuden sokan kans paikalleen (vaikka tarvikkeena sarjan ostinkin). Kuhan saa sen akselin kunnolla kiinni ja sitte nivel suoraan akseliin nähden ja pari terävää iskua siihen päähän, sillä se minulla meni.

                    Comment


                    • #11
                      Miten pohjaan se vetari pitää lyödä?
                      Niin pohjaan, että sokka pitää nivelen akselilla.

                      Comment


                      • #12
                        Noniin.. Audi ajettu tänään jyväskylään Etelä-Suomesta ja vetari pysyi hyvin paikoillaan!

                        Eli sokkaa piti avittaa painamaan uraan meisselillä kun vetari oli akselin huulilla ja sit napsahti ja vetari meni varmaan millin sisemmäs, jonka jälkeen isku päähän ja vetari oli ihan akselin perällä muoviholkkia myöten.

                        sain varmaan ennätyksen vetarin vaihtoon. tunteja meni monta!

                        Comment

                        Working...
                        X