Ajelin viime lauantaiaamuna hki vantaalle hakemaan tuttua, niin kehätielle noustessa A6 -00 1.8t alkoi piipittämään hätäisesti ja vilkuttamaan öljykannua. Paniikissa kurvaan kaaran huoltamolle ja tutkailee.. öljypinta normaali, iha ok näköiset liemet, ei vuotoja, vesilämpö ~90C.. ja eikun matka jatkuu. Seuraavan kerran piipitys alkoi Tampereella la iltana taajamaliikenteessä. Siitä lähtien tuota on ilmaantunut noin kerran vuorokaudessa ja sitten "vika" poistuu. Tätä ennen olen ko. autolla kurvaillut noin 5000km ilman piipityksiä.
Kun vein auton tutulle pajalle vikakoodilukuun (ensin nollattiin vanhat, sitten ajelin kunnes öljykannu PIIP PIIP), oli listassa vain "moottorin lämpötilavaroitus" (vehje jolla luettiin puhuu suomea ruutuunsa).
Mikähän tuossa mahtaisi olla, hassua että huutaa lämpötilasta öljykannulla. Ja missään vaiheessa nesteiden lämmöt eivät ole nousseet yli 90C. Öljylämpömittari mulla ei ole koskaan toiminut.. aina näyttää 60C :) Lienee anturivika.
Onko kukaan moiseen vikaan ennen törmännyt?
Kun vein auton tutulle pajalle vikakoodilukuun (ensin nollattiin vanhat, sitten ajelin kunnes öljykannu PIIP PIIP), oli listassa vain "moottorin lämpötilavaroitus" (vehje jolla luettiin puhuu suomea ruutuunsa).
Mikähän tuossa mahtaisi olla, hassua että huutaa lämpötilasta öljykannulla. Ja missään vaiheessa nesteiden lämmöt eivät ole nousseet yli 90C. Öljylämpömittari mulla ei ole koskaan toiminut.. aina näyttää 60C :) Lienee anturivika.
Onko kukaan moiseen vikaan ennen törmännyt?
Comment