Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4(c4+aan) kytkin porsi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4(c4+aan) kytkin porsi

    Vanhoja topicceja luettu jokunen ja hakua käytetty. Tähänkin tapahtumaan mahdollisesti sopivia vikojakin löytynyt, mutta ei ihan vastaavia oireita. Joten aloitin uuden topicin.

    Ideoita, kokemuksia ja veikkauksia otetaan vastaan.
    Sekä tietoa varaosista.

    Eilen illalla seuraava tapahtumaketju.

    2 vaihteella melko reipas kiihdytys kierrosalueen läpi.
    Kytkin pohjaan ja pykällys kolmoselle, mutta eipä menekään vaihde päälle.
    Sen jälkeen huomio, että poljin lattiassa. Pottuvarpaalla poljin ylös ja rullaamalla pihaan.
    Tämän tapahtuman aikana ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä eikä sen kummempia muita ilmiöitä.

    Pihassa pienen ihmettelyn jälkeen todettu, että auto käynnissä ei mene pykälät päälle. Auto sammuksissa kun laittaa vaihteen ja starttaa kytkin pohjassa niin ei ala ryömimään ja irrottaa ihan ok. Eikä myöskään luista.

    Ajaessa vaihtaminen onnistuu, mutta kytkin toimii ikäänkuin fifty-sixty meiningillä. Sen verran auttaa, ettei ihan raakana kytke, mutta kepissä tuntuu kuitenkin hieman vaihteiston toiminta. Ylöspäin menee aika kivuttomasti, alaspäin vaatii sopivan pienet kierrokset ja ajonopeuden. Ikäänkuin raakana pykältelis.

    Noissa pääsylintereissähän on näemmä vikoja ollut joten liekö sieltä jotain hajonnut. Kuivana ovat ainakin, sekä pää- että työsylinteri eikä nestettä ole hävinnyt.

    Vähän mietityttää se kun vaihtaessa tai liikkeelle lähdettäessä, juuri kun kytkimen käytössä on se pieni liikealue menossa, missä varsinainen "työ" tapahtuu, niin pienoinen kahina kuuluu. Ei kuitenkaan vaikuta minkään toimintaan ja ei mielestäni mikään sellainen ääni, joka rikkoutuneesta laatikosta tai kytkimestä yleensä kuuluu.

    Voikohan tuo ääni johtua vaan siitä, että kytkimen toiminta on nyt hieman epätarkkaa ja vajavaista niin levy kahistaa kiinni/irti kytkeytymishetkellä? Mikäli tuossa nyt olis vikana jotain polkimen ja käpälän välisessä maastossa.

    Ilmeisesti pääsylinteri ei hajotessaan välttämäti päästä mehuja pihalle?

    Pääseekö tuota työsylinteriä ja sen toimintaa tutkimaan mitenkään, ellei pudota laatikkota alas?
    Konehuoneen puolelta ei paljoa sitä nää ja ahdastakin on ja nosturilla ollessa se jää taasen laatikon päälle...

    Voikos tuota pääsylinterin toimintaa tarkastaa minkälaisilla konsteilla? Kuten aiemmin mainittu niin päällepäin näyttää olevan ihan ok, ei vuotoja. Poljinta rämpätessä näyttää konehuoneessa vähän heiluvan se työsylinterille menevä putki. Joten jotain siellä tapahtuu.

    Onko kellään antanut käpälä periksi ja onkohan sen vääntyminen edes mitenkä todennäköistä vai katkeaako kerralla...? Yksi mahdollisuus olisi sekin.

    Voisikohan tässä nyt sen verran huokaista, että laatikossa tai levy/asetelma paketissa ei olisi mitään hajonnut kerta ei luista eikä pidä ääntä...

    Mistä muuten tapahtuu järjestelmän ilmaus? Nesteet on ilmeisesti samassa säiliössä jarrujen kanssa?

    Ja sitten vielä kertokaapa hintoja noille sylintereille ja mistä kannattaa hankkia. Alkuperäinen vai tarvike?
    Teppo?

    #2
    Veikkaisin pääsylinterin männäntiivisteiden vuotoa.Ei näy monestikaan päällepäin.

    Comment


    • #3
      Jahas. Se Timo asuukin ihan naapurissa. Tuli käytyä autoa äimistelemässä ja komia yksilöhän se on.

      Vaan miten irtoaa kytkimen pääsylinterin varsi polkimesta? Sisustaa on purettu jo melkoisesti mutta tuntuu olevan aika kinkkinen tapaus. Onko tuohon jotain vippaskonstia tai purkujärjestystä olemassa?

      Comment


      • #4
        Jhs, pitänee nosta käsi pystyyn virheen merkiksi, eli olin kuskina kyseisellä hetkellä. Onneksi jäi edes liikuttelukelpoiseksi vielä. Ei nähtävästi ole vielä selvinnyt mitään tarkempaa?

        Comment


        • #5
          Ei. Kyllähän sakki tuota miehissä purki tuossa pihalla. Miltäs se urssi nyt ugemista vaikutti ennen kytkinvikaa?

          Comment


          • #6
            Menee vähän OT:ksi, mutta olihan se ihan mukava ajettava. Painoahan siinä on ja sen tuntee etenki motarinopeuksissa, kun on vakaa ajettava. Sisusta ja ulkoasuki o aika hyvin kestäny ajan hampaan, ei uskois et on melkein 20v vanha auto kysees.

            Summa summarum, eipä tuo kuume paljon helpottanut, mutta talvea/vuoden vaihdetta odotellessa pitänee purra hammasta.

            Btw, jos jompikumpi tahtoo päivittää pakosarjaa/ahdinta, niin näkyi olevan rs2 kopio pakosarja ja ct ahdin myynnissä jollakin sopuhintaan tuolla myyntipalstalla.

            Comment


            • #7
              taitaakin olla vika laatikossa eikä kytkimessä...

              Joo eipä tuo tuosta muutu miksikään kytkimen kanssa painimalla.

              Aloin miettiä että kytkin oikeastaan toimii aikalailla niinkuin pitääkin. Melko ylhäällä on vasta se alue missä jotain toimintaa tapahtuu. Vaihteet ei vaan mene päälle kun auto paikoillaan ja moottori pyörii. Aikansa kun rämppää niin joku pykälä voi mennä sisään ja sekin aika tavalla vastustelee. Silti viereisiä ei saa menemään millään. Ei kuitenkaan yritä ryömiä kytkin pohjassa eikä luistakaan ajaessa. Liikkeellä kun on niin sitten toimii jo paremmin.

              Sammuksissa olessa menee kaikki pykälät sisään kutakuinkin hyvin, eikä merkitystä onko kytkin missä asennossa.

              Oliskohan tuossa nyt käynyt kuitenkin niin että laatikossa on hajonnut jotain.

              Tai voisiko olla sitten vivustossa joku paikka antanut periksi, ettei liikeradat käy ihan kohilleen. Mutta tekisi kai se sitä sitten ajaessakin samallatavalla?

              Syncrot kävi mielessä, mutta voikos se nyt niistäkään johtua kun ongelma on nimeenomaan pahin auton ollessa paikoillaan? Liikkeellä taas toimii hieman jouheammin...

              Lieneekö sitten edettävä sillä tavalla, että laatikko irti ja auki. Siinähän näkee ensin tuon paineasetelman ja levyn onko ne ok.

              Pitäisi vielä käydä ajamassa ja kokeilla onko toiminnassa eroja eri pykälien välillä. Tuon rikon jälkeen ajelin pientä tietä hissukseen niin ei tullut isoja pykäliä kokeiltua miten ne kytkeytyy. Suurin oli joko 3. tai 4. vaihde ja ne käyttäytyi aika samallatavalla kaikki. Paitsi tietysti ykköselle alaspäin vaihdettaessa pitää ajonopeus olla riittävän pieni ennenkun nätisti kytkeytyy.

              Onko tietoa noista laatikon osista mitä maksaa ja onko marmoritiski tavaraa?

              Comment


                #8
                Ootko pääsylinteriä avannu/ vaihtanu. Mulla oli edelisestä c4:sta menny jousi poikki joka työntää männän ylös. Polin jäis joskus lattiaan ja joskus toimi ihan kohtalaisen hyvin. Motonetistä kävin ostaa uuden ja se oli jotain 50€ luokkaa.

                Comment


                • #9
                  Voiko olla syncroissa, jos kaikilta vaihteilta meni kerralla? Laatikoista en paljoa tiedä, mutta eikös useimmiten ole joka vaihteelle omat syncrot?

                  Vaihdossa ei tosiaan kuulunut mitään rusahdusta, eikä tuntunut mitään erikoista. Polkaisin kytkimen melko nopeasti pohjaan kyllä. Tuntuu myös mystiseltä, että laatikkovika jättäisi kytkimen polkimen lattiaan, ainut selitys tuntuisi olevan silloin, että kytkimessä tapahtui joku mystinen hetkellinen juttu täysin irrallaan tuosta laatikon toimimattomuudesta?

                  Comment


                    #10
                    Kytkinhän siellä todennäköisesti kiukuttelee. En muista onko forumille asti eksynyt kuvat erään manuaaliurssin kytkimen hydraulipiirin putsaksesta, aika hurjaa töhnää sisällä

                    Comment


                    • #11
                      Toinen mieleentullut asia, joka puhuisi kytkimen puolesta: Jos kytkin toimisi, niin silloinhan laatikon toiminnan kuuluisi olla täysin samanlaista auton ollessa käynnissä kytkin pohjassa, kuin auton ollessa sammuksissa. Mikäli kytkin toimisi, eihän koneen käynnillä olisi mitään vaikutusta auton paikallaan ollessa, koska voimansiirron osat eivät liiku kytkyttimen jälkeen, eikös juu?

                      Voisikos joku sanoa onko tuossa kytkimessä yhteiset nesteet jarrujen kanssa, tai onko sillä omaa säiliötä jossain? Mikäli ei, kuinka sinne olisi tarkoitus pystyä saamaan nesteet sisään osia vaihdettaessa?

                      Comment


                      • #12
                        Kytkimen pääsylinteri.
                        Helpoin, halvin ja nopein tarkistaa ja uusia.
                        Ilmaus on kyllä vittumaista touhua.

                        Mikäli kytkin toimisi, eihän koneen käynnillä olisi mitään vaikutusta auton paikallaan ollessa, koska voimansiirron osat eivät liiku kytkyttimen jälkeen, eikös juu?
                        käytännössä joo, mutta tahtoo se pirulauta akselit kuiten yrittää hiukan ryömiä, kun auto käy vaikka olis kytkin pohjassa.

                        Comment


                        • #13
                          Eiköhän tuo vika kytkimessä ole...ja juurikin tuo polkimen pohjaan painuminen vois johtua siitä. Pääsylkän olit vissiin jo vaihtanutkin. Vai?

                          Jos laatikossa olisi jotain vikaa pitäisi laatikko ääntä yms..

                          Comment


                          • #14
                            Pr-ceestähän tämä on!
                            Just tällä hetkellä ei kovin mieltäylentävä fiilis asian suhteen.
                            Kolme vuorokautta on vesisateessa pyöritty auton kimpussa ja lopputulos = sama mikä lähtökohta.

                            Yötyöläisenä tahtoo mennä niin, että tämä rojekti ottaa kaiken ajan, mitä töiden ja nukkumisen ohella jää. Ja perhe kiittää.

                            Huomisen työpäivän jälkeen alkais kesäloma ja oli tarkoitus jatkaa kesken olevaa asuntoremonttia kun muulloin ei näytä kerkeävän. Ja remontin kun olis saanut hyvälle mallille niin kaavailin sitten pääseväni ahdinpäivityksen kimppuun.

                            Mutta nyt alkaa näyttää siltä, että tuo auton kuntoon saaminen nielee sen verran aikaa ja varmaan lopulta rahaakin, että saapa nähdä tapahtuuko mökissä ja turbossa mitään tämän loman aikaan. Suoraan sanottuna v***ttaa koko homma!

                            Syncrovikaa mietin tuossa vielä itsekin uudelleen ja ei kyllä tunnu ihan todennäköisimmältä diagnoosilta.

                            Mutta joo... pääsylinteri on ihan uusi nyt. Ei merkittävää vaikutusta asiaan.
                            Ilmauksessa käytin apuna katkaistua polkupyörän sisuskumia joka pingotettu nestesäiliön korkin tilalle. Siihen sitten käsipumpulla painetta. Pitäs kait tuollaisella ylipaineella jo sen vertaset ilmat tulla pois?

                            Tarkennuksena vielä, että kytkinpoljin ei siis jäänyt lattiaan kun yhden kerran... juuri sillähetkellä kun koko tapahtumaketju sai alkunsa. Se ei ole nyt se varsinainen ongelma tai asia jota pitäisi miettiä.

                            Täytyy yrittää päästä siihen työsylinteriin käsiksi seuraavana ja tarkistaa toimiiko se moitteetta. Seuraavana listalla käpälän ja kytkinpaketin tarkistus ja sehän vaatii jo laatikon irroittamisen.
                            Siinä se taas muutama tunti ja hikitippa vierähtää... varsinkin jos pitää pukkien kanssa alkaa nujuamaan.

                            Mukavahan se olis, jos ihan itse sais vehkeensä särkee, mikäli on särkyäkseen.

                            En kirjoittele nyt enempää. Väsyttää, tympii ja pää ei toimi.
                            Heitän jeggubatteryn lopun huiviin ja meen nukkuu.
                            Huomenna pohditaan asiaa taas uudelleen.
                            Vappuajelut meni näköjään vtuix tuolla laitteella.

                            Ps: Ideoita passelista nosturipaikasta kuopion lähistöltä saa esittää!

                            Comment


                            • #15
                              Jos työsylinteri fuskaa, niin pitäisikös siitä näkyä mitään merkkejä ulkopuolelle vai onko se pääsylinterin kanssa samanlainen, ettei ulkoa pääse mitään sanomaan?

                              Jos siinä on vikaa, pitäisi kait näkyä nestepinnassa jonkinlaista laskua?

                              Comment


                              • #16
                                No tuossa omassa työsylkän ongelmat kyllä konkretisoitui selvästi eli tiivisteet vuosi holtittomasti, purnukka vajui vauhdilla ja kytkinkopan päälle kertyi ihan selvästi sitä tavaraa. Osa meni sitten kytkinkopan sisään ja kykä roiskutti sitä sitten pitkin mantuja. Tiivistesarja siihen ei ole kyllä kallis, alta kympin, mutta homma on v*ttumainen.

                                Kyllähän tuommoiset seikat syö miestä rotanlailla. Tässä itse kiroillut oman vekottimen etupäästä kuuluvaa narinaa. Kohta loppuu vaihdettavat osat...

                                Comment


                                  #17
                                  Tarkennuksena vielä, että kytkinpoljin ei siis jäänyt lattiaan kun yhden kerran... juuri sillähetkellä kun koko tapahtumaketju sai alkunsa. Se ei ole nyt se varsinainen ongelma tai asia jota pitäisi miettiä.
                                  Mielestäni hyvinkin olennainen asia, jota myös miettisin enkä ohittaisi olankohautuksella.
                                  Viittaa nimittäin tasan työsylinteriin tai työsylinterin ja käyttöhaarukan väliseen tappiin. Otahan työsylkky nyt hyppysiin ensin ennen kuin alat miettimään askin irroittelua.
                                  Vaihteistossa ei varmastikaan ole mitään vikaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuo työsylkyn käyttötappiko on muovinen/muuten sellainen, joka voi särkyä? Polkaisin kytkytintä kyllä suhteellisella antaumuksella, joten tuo kuulostaisi sinällään loogiselta.

                                    Työsylinteri ei ainakaan tapahtuma iltana vuotanut näkyvästi mihinkään(laatikon päällys kuiva sylkyn läheltä), eikä jättänyt lätäkköä alleen.

                                    Comment


                                      #19
                                      Terästä, mutta päässä nailonikuppi, joka on rikki lähes aina. Voi olla siis esim hajonnut se nyloni jo kauan sitten ja kulutellut tapin pää haarukkaan koloa ja esim tappi nyt siitä osittain läpi tai jotenkin vinksallaan. Turhapa tuota on enempää spekuloida, työsylkky kouraan. Isokorisessa vielä ihan triviaali homma, kun tilaa on paljon. Yhdellä pultilla kiinni.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                        Mielestäni hyvinkin olennainen asia, jota myös miettisin enkä ohittaisi olankohautuksella.
                                        Viittaa nimittäin tasan työsylinteriin tai työsylinterin ja käyttöhaarukan väliseen tappiin. Otahan työsylkky nyt hyppysiin ensin ennen kuin alat miettimään askin irroittelua.
                                        Vaihteistossa ei varmastikaan ole mitään vikaa.
                                        Huonosti artikuloitu.

                                        Meinasin siis vaan sitä, että ongelmaan ei tällähetkellä liity se, että poljin olisi edelleen pohjassa ja tekee sen aina kytkintä painettaessa. Merkittävä seikka, joka syytä huomioida, mutta teki sen vaan siis yhden kerran.

                                        Nyt lähden kaivelemaan työsylinterin esille niin poistuu epätietoisuus senkin suhteen. Käpälää ei taida paljon nähdä ennenkuin koppa irti? Ei pääse tuosta sylkyn reiästäkään kurkkimaan, mikäli ei sitten tee tulipeltiin reikää ja kurkistele kabiinista päin :D

                                        Raportoin taas kunhan työsylinteri tsekattu.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nyt on työsylinteri irti ja ei tuossa mitään heikkoutta päällepäin näy. Ei näkyviä vuotoja ja nylon holkki myös ehjä.

                                          Käpälä tuntuu sylinterin reiästä kokeilemalla, mutta eipä siitä juuri muuta osaa sanoa. Asetelmassa on sen verran paljon vastusta ja ahtaat on paikatkin, että sitä käpälän liikettä ei pysty jonkinlaisella tangolla työntämällä kokeilemaan. Jos saiskin jollain konstilla sylinterin reiästä puristettua käpälän ihan toiseen ääriasentoon. Ja sitten mosa tulille ja vaihteita kokeilemaan. Niin sittenhän siinä kävis väkisinkin selväksi onko laatikon irroitukselle tarvetta.

                                          Voikohan tuota työsylinterin toimintaa testata millään konstilla? Itse en keksi. Pitäisi saadan riittävän iso vastus sille, että näkee jaksaako liikkua loppuun asti. Ruuvipenkkiin tietty jos sais kiinni ja joku topakka kierrejousi simuloimaan käpälää/paineasetelmaa... Ja vanhalla pääsylinterillä tekis paineen... Vaan voikohan tuossa olla edes mitään vikaa kerta päällisin puolin ehjä, eikä vuoda.

                                          Vielä alkoi mietityttää, että oliko järjestelmästä varmasti kaikki ilmat pois. Jos tuo pääsylinteri ei olisikaan jaksanut tehdä liikerataa loppuun asti, jos ilmaa välissä. Mutta kyllä sitä pitkään ilmattiin ylipaineen kera. Pikkuhiljaa polkimen vaste alkoi laajeta kunnes alkoi ottaa heti polkimen yläasennosta lähtien.

                                          Kyllä tämä uhkaavasti vaan alkaa mennä siihen suuntaan, että seuraava toimenpide on laatikon irroitus. Sitä vaan yrittää viimeiseen asti välttää, ettei tarviis siihen alkaa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            No nyt se myrkyn lykkäs! Rojekti on jäissä sitten pari päivää.

                                            Ei kestäny sylintereiden välinen letku lukkopihtien hellää syleilyä.
                                            Puristin lepsun littanaks, ettei valuisi nesteet omia aikojaan pihalle.

                                            Juuri sain asennettua työsylinterin takaisin paikoilleen ja ajattelin vielä kokeilla ilmata ja sitten ajella pienen lenkin kytkintä rämpäten ja startilla ryömittämällä. Jollainhan oli joskus irronnut joku jumiutunut osa tuolla konstin. Pientä painetta alkoi jo polkimessa tuntua kunnes kuului lopsaus ja poljin paukahti lattiaan. Konehuoneeseen kurkistellessa totesin nesteiden olevan enemmänkin säiliön ulko- kuin sisäpuolella. V-käyräähän tuo taas nostattaa.

                                            Ovatpa muuten osanneet taas keksiä hinnan kapiselle letkun pätkälle. Ei vielä silosella satasen setelillä irtoo marmorilta. Pitänee lauantaina marssia paineteholle vanha lepsu kainalossa ja pytää tekemään vastaavanlaisen.

                                            Tuohan ei edes tule pääsylkältä asti yhtenäisenä, vaan tulipellin lävistettyään konehuoneen puolella liitos. Siitä parikyt senttiä kumia ja sitten prässiliitoksella jatkuu se s:n mallinen putki. Taitan teetättää kokonaan kumiletkuna työsylinterille asti.
                                            Viimeksi muokannut Turbo^T; 4.5.2009, 17:25.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eipä ollut paineteho lauantaina auki, joten odotutti maanantaihin rojektin jatkumisen suhteen.
                                              Ja loppupelissähän kyseisestä kioskista ei ollut mitään apua. Ukko kun näki letku/putki hässäkän kädessäni niin levitteli jo käsiään ja pyöritti päätä ennenkuin kerkesin etes suutani avata.
                                              Nyt mulla on kuitenkin ehjä laitos jonka luulisi ajavan asiansa.
                                              Jarruletkusta ja kuparisesta metritavara jarruputkesta saa askarreltua toimivan varaosan kunhan etsii vaan jostain käypäset nipat ja puristustyökalun. Kustannus n. 90% alle alkuperäisosan.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Joo nyt se tuli vika ajettua pihalle.
                                                Jo luistaa ja ravistaa ihan miehekkäästi. Itseasiassa testilenkiltä tullessa luisti jo niin pahasti, ettei liiku omin avuin jos yhtään vastamäkeä.
                                                Eli kytkinpaketti menee vaihtoon.
                                                Katsotaan minkälainen setti laitetaan, kunhan Teppo ensin vastailee...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Hyvä että vika löytyi... Laitahan nyt se kunnon kytkin esim. sachs race asetelma ja jousitettu sintteri yms... Eipähän tarvii sit miettiä kytkintä kun alkaa tekee mieli lisää voimaa. Ps: Vauhtipyöränkin vois vaihtaa johonki kevyempään versioon =)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Joo eikös tässäkin ole kaksoismassa vakiona?
                                                    Eipä tuo ole kyllä aiemmin täristellyt kovissakaan vedoissa eilistä lukuunottamatta.
                                                    Onkos ne laitelleet tuohon jotain vanhemman liiton vag laitteiden kiinteitä limppuja esim. G60?

                                                    Ei luulis olevan varsinaista tarvetta mihinkään hipo vauhtipyörään, mikäli ei sitten keveyden takia halua laittaa. Noita muiden vagien orggis limppuja kun löytynee joka kylältä ja hinta ei päätä huimaa. Niin itse en ehkä alkais maksamaan moninkertaisia summia pienen painonsäästön vuoksi.

                                                    Jossain hondan v-tec vaparissa keposella vauhtipyörällä saa kyllä mukavasti kierrosherkkyyttä lisää, mutta eiköhän tuollanen ahdettu vitonen jaksa pyöritellä vähän painavampaakin ihan välttävästi.

                                                    Jännä nähdä mitä kopan sisältä löytyy kunhan pääsee purkamaan...

                                                    PS: olikos sulla Nixu ylimääräisenä muita toimivia levyjä kun se yks sintteri mistä ilmottelit? Se on ehkä vähän liian tempukas ajettava koko perheen käytössä olevaan autoon...

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      S2 3B kiinteä limppu sopii heittämällä, mutta eipä kasva joka nurkalla irrallaan.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Joo levyhän siellä oli ottanut siipeensä.

                                                        Kitkapinnat puuttui kokonaan, siis ihan täysin lähtenyt liikenteeseen ja jauhautunut mössöksi.
                                                        Arvasin homman jo heti askin irroitusta aloitellessani, kun kopanreijistä ja lohkon/kopan välistä alkoi putoilla tavaraa, joka muistutti lähinnä oksasilppurin läpi matkustanutta villasukkaa. Asetelma taasen oli silmämääräisesti tutkittuna ihan ok näköinen. Onneks ei ole vauhtipyörääkään raastanut tuo rikkoutunut levy.

                                                        Eipä siinä muuta kun uudet rojut paikoilleen ja laatikkojumppa reversenä. Onhan tuossa ihan riittävästi askartelemista kun yksin tekee ja auto pukkien päällä. Tilaakin on about parkkiruudun verran kolmella sivulla, keulan edessä sitten vähän enemmän. Kyllähän tuo muuten menee, mut sais olla edes joku pitkäaikaistyötön/amis tupakkipalkalla työkaluja ojentelemassa. Vähän tympii jatkuvasti sukeltaa auton alle toteamaan, että seuraavaan työvaiheeseen tarvitaan työkalu joka toisella puolella tallia....

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          No hyvä että viimein selvisi mikä vikana. Ensimmäinen kerta kun kuulen, että hajonnut/lopussa oleva levy ei irrota, mutta pitää ainakin ensi oireina...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kytkin vaihdettu ja auto ajossa.
                                                            Nyt toimii ihan asiallisesti.

                                                            Olihan tuossa askartelemista. Tuskin kehdannee käyttää lodjua irti joka öljynvaihdon yhteydessä. Toivottavasti kestää nyt samat mitä edellinen tai vaikka pidempäänkin.

                                                            Homma bueno! Case closed.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X