Vanhoja topicceja luettu jokunen ja hakua käytetty. Tähänkin tapahtumaan mahdollisesti sopivia vikojakin löytynyt, mutta ei ihan vastaavia oireita. Joten aloitin uuden topicin.
Ideoita, kokemuksia ja veikkauksia otetaan vastaan.
Sekä tietoa varaosista.
Eilen illalla seuraava tapahtumaketju.
2 vaihteella melko reipas kiihdytys kierrosalueen läpi.
Kytkin pohjaan ja pykällys kolmoselle, mutta eipä menekään vaihde päälle.
Sen jälkeen huomio, että poljin lattiassa. Pottuvarpaalla poljin ylös ja rullaamalla pihaan.
Tämän tapahtuman aikana ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä eikä sen kummempia muita ilmiöitä.
Pihassa pienen ihmettelyn jälkeen todettu, että auto käynnissä ei mene pykälät päälle. Auto sammuksissa kun laittaa vaihteen ja starttaa kytkin pohjassa niin ei ala ryömimään ja irrottaa ihan ok. Eikä myöskään luista.
Ajaessa vaihtaminen onnistuu, mutta kytkin toimii ikäänkuin fifty-sixty meiningillä. Sen verran auttaa, ettei ihan raakana kytke, mutta kepissä tuntuu kuitenkin hieman vaihteiston toiminta. Ylöspäin menee aika kivuttomasti, alaspäin vaatii sopivan pienet kierrokset ja ajonopeuden. Ikäänkuin raakana pykältelis.
Noissa pääsylintereissähän on näemmä vikoja ollut joten liekö sieltä jotain hajonnut. Kuivana ovat ainakin, sekä pää- että työsylinteri eikä nestettä ole hävinnyt.
Vähän mietityttää se kun vaihtaessa tai liikkeelle lähdettäessä, juuri kun kytkimen käytössä on se pieni liikealue menossa, missä varsinainen "työ" tapahtuu, niin pienoinen kahina kuuluu. Ei kuitenkaan vaikuta minkään toimintaan ja ei mielestäni mikään sellainen ääni, joka rikkoutuneesta laatikosta tai kytkimestä yleensä kuuluu.
Voikohan tuo ääni johtua vaan siitä, että kytkimen toiminta on nyt hieman epätarkkaa ja vajavaista niin levy kahistaa kiinni/irti kytkeytymishetkellä? Mikäli tuossa nyt olis vikana jotain polkimen ja käpälän välisessä maastossa.
Ilmeisesti pääsylinteri ei hajotessaan välttämäti päästä mehuja pihalle?
Pääseekö tuota työsylinteriä ja sen toimintaa tutkimaan mitenkään, ellei pudota laatikkota alas?
Konehuoneen puolelta ei paljoa sitä nää ja ahdastakin on ja nosturilla ollessa se jää taasen laatikon päälle...
Voikos tuota pääsylinterin toimintaa tarkastaa minkälaisilla konsteilla? Kuten aiemmin mainittu niin päällepäin näyttää olevan ihan ok, ei vuotoja. Poljinta rämpätessä näyttää konehuoneessa vähän heiluvan se työsylinterille menevä putki. Joten jotain siellä tapahtuu.
Onko kellään antanut käpälä periksi ja onkohan sen vääntyminen edes mitenkä todennäköistä vai katkeaako kerralla...? Yksi mahdollisuus olisi sekin.
Voisikohan tässä nyt sen verran huokaista, että laatikossa tai levy/asetelma paketissa ei olisi mitään hajonnut kerta ei luista eikä pidä ääntä...
Mistä muuten tapahtuu järjestelmän ilmaus? Nesteet on ilmeisesti samassa säiliössä jarrujen kanssa?
Ja sitten vielä kertokaapa hintoja noille sylintereille ja mistä kannattaa hankkia. Alkuperäinen vai tarvike?
Teppo?
Ideoita, kokemuksia ja veikkauksia otetaan vastaan.
Sekä tietoa varaosista.
Eilen illalla seuraava tapahtumaketju.
2 vaihteella melko reipas kiihdytys kierrosalueen läpi.
Kytkin pohjaan ja pykällys kolmoselle, mutta eipä menekään vaihde päälle.
Sen jälkeen huomio, että poljin lattiassa. Pottuvarpaalla poljin ylös ja rullaamalla pihaan.
Tämän tapahtuman aikana ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä eikä sen kummempia muita ilmiöitä.
Pihassa pienen ihmettelyn jälkeen todettu, että auto käynnissä ei mene pykälät päälle. Auto sammuksissa kun laittaa vaihteen ja starttaa kytkin pohjassa niin ei ala ryömimään ja irrottaa ihan ok. Eikä myöskään luista.
Ajaessa vaihtaminen onnistuu, mutta kytkin toimii ikäänkuin fifty-sixty meiningillä. Sen verran auttaa, ettei ihan raakana kytke, mutta kepissä tuntuu kuitenkin hieman vaihteiston toiminta. Ylöspäin menee aika kivuttomasti, alaspäin vaatii sopivan pienet kierrokset ja ajonopeuden. Ikäänkuin raakana pykältelis.
Noissa pääsylintereissähän on näemmä vikoja ollut joten liekö sieltä jotain hajonnut. Kuivana ovat ainakin, sekä pää- että työsylinteri eikä nestettä ole hävinnyt.
Vähän mietityttää se kun vaihtaessa tai liikkeelle lähdettäessä, juuri kun kytkimen käytössä on se pieni liikealue menossa, missä varsinainen "työ" tapahtuu, niin pienoinen kahina kuuluu. Ei kuitenkaan vaikuta minkään toimintaan ja ei mielestäni mikään sellainen ääni, joka rikkoutuneesta laatikosta tai kytkimestä yleensä kuuluu.
Voikohan tuo ääni johtua vaan siitä, että kytkimen toiminta on nyt hieman epätarkkaa ja vajavaista niin levy kahistaa kiinni/irti kytkeytymishetkellä? Mikäli tuossa nyt olis vikana jotain polkimen ja käpälän välisessä maastossa.
Ilmeisesti pääsylinteri ei hajotessaan välttämäti päästä mehuja pihalle?
Pääseekö tuota työsylinteriä ja sen toimintaa tutkimaan mitenkään, ellei pudota laatikkota alas?
Konehuoneen puolelta ei paljoa sitä nää ja ahdastakin on ja nosturilla ollessa se jää taasen laatikon päälle...
Voikos tuota pääsylinterin toimintaa tarkastaa minkälaisilla konsteilla? Kuten aiemmin mainittu niin päällepäin näyttää olevan ihan ok, ei vuotoja. Poljinta rämpätessä näyttää konehuoneessa vähän heiluvan se työsylinterille menevä putki. Joten jotain siellä tapahtuu.
Onko kellään antanut käpälä periksi ja onkohan sen vääntyminen edes mitenkä todennäköistä vai katkeaako kerralla...? Yksi mahdollisuus olisi sekin.
Voisikohan tässä nyt sen verran huokaista, että laatikossa tai levy/asetelma paketissa ei olisi mitään hajonnut kerta ei luista eikä pidä ääntä...
Mistä muuten tapahtuu järjestelmän ilmaus? Nesteet on ilmeisesti samassa säiliössä jarrujen kanssa?
Ja sitten vielä kertokaapa hintoja noille sylintereille ja mistä kannattaa hankkia. Alkuperäinen vai tarvike?
Teppo?
Comment