Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Flekti jää pyörimään, eikä pysähdy

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Flekti jää pyörimään, eikä pysähdy

    Kun auton sammuttaa niin, jäähd. flekti jää pyörimään eikä pysähdy ennenkuin ottaa puhaltimen moottorista sen pistokkeen irti. Moottorin lämmötkään ei nouse mittarin mukaan oikeastaan lainkaan ajossa. Missä vika?

    Auto on siis audi 90 2.0 -88

  • #2
    Moottorin päällä oleva lämpökytkin on rikki. Kytkimen tarkoitus on käynnistää puhallin, kun moottoritilan lämpötila nousee liian suureksi moottorin sammutuksen jälkeen.

    Comment


    • #3
      Eli lämpömittarikaan ei toimi, koska toi lämpökytkin on rikki? Missä kohtaa se lämpökytkin on?

      Comment


      • #4
        Jäähdytyspuhaltimen anturi on jäähdyttimen "päädyssä" niin että liitin osoittaa konehuoneeseen. Kärjet palaa kiinni ja puhallin ei sammu. Mittarin anturi on lämppärin letkulähdössä kannen päässä tai ylävesiletkun lähdössä kannen sivussa.

        Comment


        • #5
          No jos puhallin ei pyöri moottorin ollessa käynnissä, niin vika ei ole syylärin lämpökytkimessä. Jos pyörii, niin sitten on. Tuo moottoritilan lämpöanturi on venttiilikopan takapäässä ainakin viisisylinterisessä. Sellainen messinkinen anturi pellinpalasessa. Ei vaikuta lämpömittarin näyttöön.

          Comment


          • #6
            Jos autoa pitää tyhjäkäynnillä, niin lämmöt nousee johonkin 80 C ja kun lähtee ajamaan niin laskee taas 50-60 C..
            Viimeksi muokannut vr00; 27.4.2009, 13:47.

            Comment


            • #7
              Eli termostaatti rikki.

              Comment


              • #8
                Missä kohtaa se syylärin lämpökytkin tarkalleen on?

                Comment


                • #9
                  Syylärin alareuna, selälleen auton alle!

                  Comment


                  • #10
                    Mulla on sama probleema, eli flekti lähtee päälle heti kun laittaa akusta johdon kiinni, missäs toi lämpökykin sijaitsee tossa S2 kotterossa.
                    Otin sen johdon irti sieltä syylärin alaosasta mutta ei auttanut.

                    Comment


                    • #11
                      Ässässä lienee jälkijäähdytyksen kanssa ongelmia. Kaiketi flekti sammuu kun käännät virrat päälle?

                      Comment


                      • #12
                        Ei sammu, puhaltaa koko ajan. Sillon sammuu kun ottaa piuhan irti tuulettimesta tai akusta.

                        Edit: Nii tossa on raksittu ilmastointi pois.

                        Comment


                        • #13
                          S2:ssa kannattaa tarkistaa jälkijäähynohjain.Mulla oli viallinen,jolloin pyöritti flektiä vaikka kone oli kylmä.Löytyy kuskin puolen kojelaudan alta,osanumero oli muistaakseni 477 965 571

                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ghlight=flekti
                          Viimeksi muokannut Jaako; 28.4.2009, 16:17.

                          Comment


                          • #14
                            Typ89 ysikympissä pyöri muistaakseni huippunopeudella aina, kun kytki sytytysvirrat päälle. Korjaantui vaihtamalla juuri tuon kolmenapaisen anturin syylärin vasemmassa alanurkassa.

                            Comment


                            • #15
                              Entissä audissa (vm.94 80) pyöritti välillä tuuletinta jatkuvasti, kun oli lämmennyt tarpeeksi. Eli ei pysähtynyt, vaikka lämmöt laski. Sitten pysähtyi, kun irroitti johdot tuosta syylärin alareunan anturista. Kerran sitten kaupungissa pyöriessä huomasin, että lämmöt nousi korkealle, ei ihan keittänyt mutta melkein. Tarkistin ko. johdon ja irtihän se oli edellisen "pysäytyksen" jäljiltä eli tuuletin ei pyörinyt ollenkaan. No johto sitten kiinni ja matka jatkui. Tämän tapahtuman jälkeen flekti toimi aivan normaalisti ja toimii vieläkin. Että semmoin korjaus... Jotain se kuumeneminen teki.

                              Comment


                              • #16
                                Olisko hitsannu releestä kärjet jumiin.

                                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ghlight=flekti
                                Viimeksi muokannut Sleepy2; 28.4.2009, 21:15.

                                Comment


                                • #17
                                  Missä kohtaa audi 90:n termostaatti tarkalleen on?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alavesiletkun lähdössä lohkon kyljessä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Saa vaihdettua irroittamatta mitään. Tosin hieman ahdasta voi olla aukoa toista M8 ruuvia (tulipellin puoleista).
                                      Kiristysmomentti 10 Nm, jos merkitsee jotain.

                                      Eiku lisäjäähdyttimen saattaa joutua irroittamaan, jos on.
                                      Mutta se on kotelossaan tosiaan tuossa alavesiletkun lähdössä tehostinpumpun alapuolella.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Millä tuon pystyisi testaan, että mikä anturi vaivaa kun flekti pyörii virrat ollessa pois päältä, mutta sammuu heti kun starttaa auton? Auto on 100 2.0 -90.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Pyöriikö miten pitkään? Aina vai lämpimänä?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Aina. Autosta oli akku hyytynyt ja kun menin sen vaihtaan, niin flekti rupesi heti pyöriin. Otin sitten liittimen irti ja starttasin auton, jonka jälkeen pistin liittimen takaisin kiinni, niin flekti ei lähtenyt pyöriin. Kun sammutin auton niin flekti hurahti taas pyöriin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ottaisin tarkastelun alle venttiilikopan takaosassa olevan jälkijäähdytyksen anturin ja sen johdotukset. Mahtaisikohan tuolle konehuoneen tuuletukselle olla omaa relettä? - Siinä olisi kanssa yksi tarkistettava asia.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Muistaakseni se on flektin releen yhteydessä, mutta yllämainittu jälkijäähytyksen anturi todennäköisesti viallinen.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Onko se anturi sellaisessa metallilipareessa kiinni ja siihen menee kaksi johtoa? Nyppäsin siitä johdot pois kun flekti pyöri, mutta ei ollut vaikutusta.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Juurikin se pellissä kiinni oleva anturi.
                                                    On sille oma ohjausyksikkö. Nopeasti katsottuna konehuoneen releboksissa paikassa 3. Kokeile vaikuttaako tämän irroittaminen mitään.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kannattaa myös tsekata flektin johtosarjat.

                                                      Eräässä autossa (ei minun) oli tilanne, että flekti jatkoi pyörimistään auton sammuttamisenkin jälkeen aina niin pitkälle, että akku loppui. Annettiin apuvirtaa ja lähdettiin patterin latausreissulle, kunnes kolmen kilometrin päästä tuli suhteellisen epämukavat tuoksut kabiiniin. Konepelti auki ja sammuttamaan lieskat flektin päältä.

                                                      Tulos: Johtosarjan karvat kuluneet puhki. Ottivat yhteen ja sen tuloksena iso osa piuhoista sulaneet ja syttyneet. Piuhat uusittiin ja nyt on toiminut hyvin viimeiset 5000 km.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Syyksi paljastui syylärissä oleva lämpöanturi.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Heps. Mulla olis samankaltainen ongelma. Eli flekti lähtee noin neljä kertaa viidestä pyörimään kun auton sammuttaa. Se sammuu kyllä välillä vartin jälkeen välillä tunnin jälkeen, mutta välillä pyörii tunteja ja tyhjentää siis akun. Lämmöt näyttää välillä vaikka auto on kylmä 70 astetta, mutta putoaa 60 kun lähtee liikkeelle eikä vika ole lämpötila-anturissa koska Se on vaihdettu.

                                                          Nyt olis hyvät arvaukset tarpeen. Kohtuu ärsyttävää ottaa akunkenkä irti aina kun auton sammuttaa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Heps, mikä auto?

                                                            Comment

                                                            Working...