Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Olisikohan tuosta apuja:
"18617 - Engine Coolant Temp Sensor on Radiator Outlet (G83): Signal too High
No tuo lämpötila-anturi (G83) on jäähdyttimen ulostulossa ja sillä ohjataan tuulettimien toimintaa. Varsinainen moottorin lämpötila-anturi (edit: G62) löytyy jostain kannen lähettyviltä."
Vaihdoitko tuon g83:sen? Itellä ei tullut tänään lämmintä hyttiin alle 2500 kierroksen, ja vikakoodina löyty: 17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (g83): Signal too Small. Toinen vika on että varsinkin viileällä koneella kiihdyttäessä välillä nykii. Onko tuo kalliskin palikka? Myllynä kanssa avj.
1 Fault Found:
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent
Kyseessä ilmeisesti toi moottorin lämpötila-anturi. Onko toi kuinka "vaarallinen" vika, kun kyseisellä kulkineella pitäisi huomenna lähteä reissuun? Voiko tollanen vika aiheuttaa turhan suuren polttoaineen kulutuksen?
Nostaa kulutusta, koska kone luulee lämpötilan olevan matalampi kuin se todellisuudessa on tai vaihteleva ja käy siksi rikkaalla. Voi ajaa noinkin, mutta kakku tosiaan maistuu.
Anturi G62 löytyy kannen takaosasta. A3:ssa näkyy varmaan saman tien, mutta A4:ssä on aika v-mäisessä paikassa koneen ja tulipellin välissä.
Comment