Eli ostin tuollasen 100:sen audi avantin 2.5tdi motilla jonka jatkona on 6vaihteinen manuaaliloova. Onkelmana on siis se, ettei kolmosta saa pysymään päällä. Pitämällä pysyy jotenkuten mutta reilummin painaa kaasua niin hyppää pois kepissä tuntuu niinkuin ei menisi perille asti. Nelonen pikkusen rutisee kun laittaa, muut vaihteet taas pelaavat moitteetta. Myyjä toitotti, että tuo vika oli tullut sen jälkeen, kun tyttö oli tuupannu audin penkkaan. Tästä vois olettaa, että vika ois jossain muualla kuin itse laatikossa, esim siirtäjissä? Autossa ei oo kuitenkaan mitään sen suurempia kolarivaurioita tästä kolauksesta, ainoastaan puskuri on särkynyt. Osaisko joku neuvoa? Kokeilin kepiltä lähtevistä tangoista säätää booreja eri kohtiin, mutta ei auttanut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
100 2.5tdi laatikko-onkelmaa---> ABS ei toimi, neuvoja kaivataan
Collapse
X
-
Aha, kukaan ei tiedä noista laatikoista mitään. Taitavat olla heikkoa tekoa kun jokaisella tuntuu olevan rikki.
Auttakaa edes, että miten saan abs:t pelaamaan? Valokaan ei syty. Perkeleen nuori inssi ylitarkkana alko valittaan siitä, jopa pyyhkijän sulista pani vikamerkinnän! onko jollaki täällä jkl-seudulla vikakoodinlukulaitteita, joilla vois tutkia tuon abs:n sielunelämää? Ei tarvis joka ikistä osaa alkaa mittaamaan. Menny jo liikaa rahaa tuohon romuun, että ei kannata enään viedä liikkeeseen laitettavaksi..
-
Kannattaa kattoo ABSin sulakkeet ja releet ovatko kunnossa. Eli ABSit ei rohise lukko jarrutuksessa ollenkaan vai?
Laatikossa voisi olla nelosen syncrot kulahtaneet ja kolmosen siirtäjän haarukka kulunu, en oikein jaksa uskoa että tuollainen pieni penkkaan ajo aiheuttaisi tuollaista vahinkoa, siellähän pitäisi olla koko tekniikka paketin liikahtaneena taakse päin ja silloinhan olisi jo moottorin/laatikon kannatin kumitkin jo revenneet. Kuuluuko laatikosta minkäänlaista rohinaa/rallatusta millään kierrosalueella vedolla/moottori jarrutuksella?
Comment
-
Pitääpä alkaa kattoon niistä absien sielunelämää. On epäilys, että joku on ainakin lampun irroittanut kun koko valo ei pala missään avaimen asennossa edes vilaukselta.
Laatikko pelaa kyllä muuten moitteetta, paitsi että kolmonen ei mene pesään ja nelonen pikkusen rutisee kun laittaa. Ei mekasta vaikka vedättäs tai moottorijarruttas. Olisko tuo mahdoton homma korjata? Mistähän laatikoista voisi osat sopia yhteen, kaverilla saattas olla 80 TDI:n 5v laatikko jouten jossa on perä sökönä.. muuten auto on kohta priima, kun kaikenlaista pitää siihen vaihtaa. Niin ja autossa on mittarissa 341tkm, joko nuilla kilometreillä audin laatikot antautuu?
Comment
-
Ei antaudu muut paitti noissa 01e (vanhemmissa?) etuvetoaskeissa vissiin on sitten jotain hämärää. Q-askinahan se on kestävin audin laatikoista, omassanikin 450tkm eikä ongelmia.
80TDI:ssä on eri tyypin aski, väittäisin ettei siitä sovi osat.
Comment
-
Eihän se tosiaan ole uusi juttu foorumillkaan, että noita etuvetolootia varsinkin tuon 2.5tdi(r5) kohdalla menee, mutta tässä lienee ollut huonoakin säkää mukana.
Ja voi sieltä olla ABS:n merkkivalon lamppukin pois. Jos absit ei toimi niin valon pitäs koko ajan killittää. Mun nykysessä Golffissa oli katkastu johdot tuon johdosta.
Eli ensin koodien lukuun ja sitten pitäs saada se valo palamaan. Voi olla hyvinkin vain joku anturi joka temppuilee. Joko joku on rikki tai kehässä on vikaa tai sitten se on liian kaukana.
Comment
-
Juuh, käytinpäs mittariston poisa, niin sieltähän löytyi yksi hehku irrallaan johdon nokassa ja paloi koko ajan kun virrat löi päälle. Epäilisin että kyseessä on juurikin se abs:n johto. Muita ei tullut vastaan. Vai mitä muut on mieltä, onko tämä juurikin oikea johto?
Etupyörien anturit mittasinkin jo, sama vastusarvo tuli molemmista joten luokittelisin ne toimiviksi. Miten pääsee helpoiten mittaamaan takapyörien anturit? Kenties abs-poksin liittimesta, mistä pinneistä? Poksi ois helposti käsillä, kun tuossa ei tuota takapenkkiä olekkaan..
Mitä muuta abs:stä yleensä audeissa hajoaa? Boksi varmaan pelaa kun valo palaa?
Comment
-
Ei tainnu olla oikea johto. Abs:n boksi irti autosta ja silti valo syttyy kun panee virrat päälle ja kun auto käynnistyy, niin valo sammuu.
Mittaristosta löytyy tuon lisäksi toimivana laturin, öljypaineen ja jähytysnesteen määrän valot jotka sammuu kun auto käynnistetään, joten mikähän tuo valo meinaa olla??
Kaikki anturit on mitattu, edestä molemmilta antureilta sama vastusarvo ja takana molemmilta sama. Edessä ja takana oli eroa vastuksessa jonnin verran. eli varmaan pitäs toimia ainakin sen verta että valo sammuis (joskis vois syttyä kun lähtee ajamaan)
Pitäskö olla härski, jättää se tuohon ja käyttää leimalla tommosena kun kerta kuite valo sammuu :D
Comment
-
mutta eikö silloin pitäs valon syttyä vasta kun lähtee liikkeelle? Nyt se syttyy kun kääntää virrat, sammuu noin sekunniksi ja syttyy uudestaan. Ainakin muissa vehkeissä valo on jäänyt suoraan palamaan jos anturi on ollut kaput.
Ainakin bemarista selvis heti viallinen anturi tuolla vastusmittauksella, tosin siinä ei pysty eikä tarvitse säätää etäisyyksiä..
Tarttee vissin irroittaa abs yksikkö ja tarkistaa sieltä ne johtimet, eikö ne ole yleinen ongelma tämän ikäisen apseissa?
Saiskohan tuosta purkaa koko abs systeemin pois...
Autossa ei ole airbagia. Olisko se lamppu check engine valo?
Comment
-
Golffissa temppuili anturi siten, että kun vian nollas saattoi ABS:t hetken pelata. Valo syttyy, kun järjestelmässä havaitaan vika. Se myös voi sammua itsekseen, mutta kun tulee tarpeeksi häiriöitä disabloi kokonaan.
Golffissa tälläistä outoutta tuli kulahtaneesta pyöränlaakerista, joka pisti kehän ja anturin välin elämään liian paljon.
Voishan tuo oireilu johtua myös boksista. Vag-comilla tms saisi tarkistettua millasia arvoja sieltä oikeasti tulee. Golffissa anturi rupes reagoimaan vasta reilussa ryömintävauhdissa. Eli ABS valo saatto palaa paikalla ollessa, mutta hetken ajettua se sammu.
Comment
-
En oo audisti ollu vasta kuin 2viikkoa, joten ei oo kerenny hankkia tuota vaginacomia. Bemarin kanssa harrastellessa ei oo tarvinnu testereitä.
Pitää ne vikakoodit luetuttaa, mutta eipä tässä ole oikeen töiltä joutanu virka-aikaan asioimaan liikkeissä. Piti ostaa halpa käyttöauto mutta kaikki rahathan tuohon uppoaa.. Paljonko merkkiliike velottaa tuosta testaamisesta?
Comment
-
käytinpäs mittariston poisa, niin sieltähän löytyi yksi hehku irrallaan johdon nokassa ja paloi koko ajan kun virrat löi päälle.
Oma veikkaus on kyllä airbagin valo tuossa kyseisessä kohdassa (jos nyt ymmärsin oikein mistä puhut). Absien valo pitäisi olla mittariston "keskinäytössä", eikä erillisen johdon nokassa. Tosin eri ikäisissä ja/tai varustetasoisissa yksilöissä voi olla eroja missä mikäkin poppa on. Airbagin "vika" voi poistua (ja myös pysyä poissa) pelkällä vikojen nollauksella, koska se voi johtua joskus esim. jonkin anturin tai johtoliitoksen "heilahtamisesta" eikä ole oikea vika.
Kannattaa tuollaisessa tapauksessa kyllä muutenkin tarkkaan tutkia, ettei siitä mittaristosta ole poistettu enemmänkin niitä merkkivaloja, nimenomaan tuosta keskiosasta.
Sitten onkin tiedossa mukavaa juttua myyjän suuntaan, kun aletaan selvittää onko kyseessä petos, jos tarkoituksellisesti eli huijausmielessä on poistettu vikavaloja ja unohdettu mainita asiasta = myyty ehjänä.
Comment
-
Kyllähän se on tietoisesti leimaamattomana ostettu, myyjä ei kertonut autosta mitään sano suunnilleen että siinä se on. Kyllä minä tiesin mitä ostin, ei se siitä ole kiinni. Turhaan mitään petoksista alkaa puhumaan, halvalla tuon ostinkin, enkai olisi muuten edes tuollaisiin sotkeutunut. Heti otetaan hernet nokkaan kun haukkuu audiaan.
Tuossa autosa ei siis ole airbagiä, ei otteessa eikä mitään siihen viittaavia osia, joten tuskin senkään valo on siellä johdon nokassa. Tuikkasin sen johdon check engine kohtaan olkoot siinä, sammuu kuitenkin kun auton käynnistää. Muuten kyllä mittaristossa on kaikki niiinkuin pitää, paitti että se abs:n hehku oli poistettu. Tuo yksinäinen johdon nokassa ollut valo ylti juuri ja juuri sinne aurinkolasikotelon vierelle, niin voi olla että on tipahtanut sitten asennettaessa pois laiskuuden takia.
Kävin bosch servicellä kyselemässä tuosta abs hommasta, ukko sanoi ettei tuossa ole olemassakaan diagnostiikkaa abs:lle, sanoi että pitää leditesterillä käydä auto lävitse ja työtä tähän menee väh. 1,5h. Eikä saanut omiin aikatauluihin sopivia aikoja, tarttee kehitellä jotain muuta. Olisko Jyri mahdollista että jos sinun autossasi on toimivat abs:t kokeiltaisiin vaihtaa osia ja löytyis sillä kenties viallinen osa minun abseista? eihän tuossa montaa osaa ole. Yleismittarilla tutkiskelusta ei enään tule mitään kun toi koira keksi syyä koko keksinnön.
Ohjaustehostinkin pukkas öljyt pihalle, nyt on komeesti öljytty konehuone ja nurtsi.. Tarttee vissin sitäki alkaa remppaan. Onkohan siinä akselissa vaihdettavaa stefaa?Viimeksi muokannut Laakeri; 28.4.2009, 11:37.
Comment
-
Jos siinä ABSit on, niihin pitäisi päästä testerillä käsiksi. Halpa läppäri, ~30€ johto ja 2x2 -adapteri hankintalistalle, jos ei tuttavapiirissä ole.
Jäsen osiossa olisi lista vapaaehtoisista kaapelin omistajista, mutta sinne pääseminen edellyttää tosiaan sitä jäsenyyttä.
Comment
-
Kyllähän se on tietoisesti leimaamattomana ostettu, myyjä ei kertonut autosta mitään sano suunnilleen että siinä se on. Kyllä minä tiesin mitä ostin, ei se siitä ole kiinni. Turhaan mitään petoksista alkaa puhumaan, halvalla tuon ostinkin, enkai olisi muuten edes tuollaisiin sotkeutunut. Heti otetaan hernet nokkaan kun haukkuu audiaan.
Olisko Jyri mahdollista että jos sinun autossasi on toimivat abs:t kokeiltaisiin vaihtaa osia ja löytyis sillä kenties viallinen osa minun abseista? eihän tuossa montaa osaa ole.
Comment
-
Eipä kerenny pulkkinen tutkiin tuota, täytyy huomenna yrittää keretä sinne.
Tehostajakin alkoi pitämään kun vaihtoi painepuolen banjosta o-renkaat.
Huomasin muuten, että tuo 3-vaihde kyllä pysyy päällä moottorijarrulla, mutta kaasua painaa niin hyppää pois. Taitaa olla rattaat kierossa tai jotain. Jännä että kolmoseen saatu tällainen vika.
Comment
-
Tuesday, 05 May 2009, 12:54:50
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 4A0 907 379 A
Component and/or Version: Bremsen-Elektronik
Software Coding: 0265100056
Work Shop Code: BB 33837
1 Fault Found:
00301 - ABS Return Flow Pump (V39)
35-00 - -
---------------------------------------------------------------------------
Mitäs raati on tästä mieltä?
Moottoriin ei vag comilla päässy käsiksi. Kuitenkin moottorin käydessä kun yrittää päästä siihen käsiksi niin se ylimääräinen lamppu josta on ollut puhetta alkaa vilkkuun.
Comment
Comment