Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

CO-pitoisuus p***ele

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • CO-pitoisuus p***ele

    Haulla löytyi foorumilta tietoja siitä kun kaikki arvot ovat perseellään, mutta itsellä olisi nyt erilainen tilanne. Eli päästöarvot olivat seuraavat:

    CO-pitoisuus 0,49/0,50 0,63/0,3
    HC-pitoisuus 60/100 62/100
    Lambda-arvo 0,98/0,97-1,03
    CO2-pitoisuus 14,50 14,80
    O2-pitoisuus 0,62/5,00 0,05/5,00

    Edellä arvot joutokäynnillä ja jälkeen kierroksilla. Inssi polki vanhaa Audia niin että kanki meinas tulla pihalle, mutta ei saanut CO:ta kuriin. Eli onko muuta vaihtoehtoa kuin uus katalysaattori? Eli onko mitään säädettävää/putsattavaa? Jakajan kansi ja pyörijä on uudet ja tulpat hyvät. Putkessa ei vuotoja.

  • #2
    CO=Häkäpitoisuus korkea.
    Seos säädetty liian rikkaalle.
    Suihkutusjärjestelmän paine liian korkea,lämpötunnistin viallinen,ilmamäärämittari viallinen.
    Ilmansuodatin tukkeutunut.
    Kampikammion huohotusjärjestelmä viallinen.
    Moottoriöljyn joukossa polttonestettä.
    Katalysaattori viallinen Lambda viallinen.

    Comment


    • #3
      Tuon lambdan suljin jo pois ja ilmanputsari on lähes uusi. Pitää kokeilla säädellä ja säästää satasia. Tuo katalysaattori ja ilmamäärämittarihan on lähes ilmasia osia. Niin ja auto toimii muuten hyvin ja menee taloudellisesti ja jopa lähtee hyvin käyntiin.

      Comment


      • #4
        Ilmeisesti kyseessä 3A-kone jossa on KE-suihkutus(mekaaninen määränsäätö). Tuossa mallissa taitaa olla vielä seosruuvi perusasetusta varten ja sitä säätämällä saat seokset alueelle jossa lambda-säätö hoitaa loput(olettaen että muuten kunnossa).

        Comment


          #5
          Se seosruuvi on ainoastaan tyhjäkäyntiä varten. Eikä siihen tarvitse koskea jos joku ei ole jo aikaisemmin sitä ropeltanut.

          Lambda näyttäs olevan rikkaalla 0.98. Miten suljit pois?

          Comment


          • #6
            Onko tarkistettu ettei putki vuoda ennen lambdaa? Missään nimessä en suosittele alkuperäisiin säätöihin puuttumista. Kannattaa kattoa myös lämpimällä koneella paine-erosäätimen ohjausvirta. Pitäisi vatkata välillä 0-5mA, suurempi virta meinaa rikkaampaa. Tuosta voisi vähän päätellä että yrittääkö korjata, vai onko ecu tyytyväinen nykyisiin arvoihin.

            Comment


              #7
              K-jetti ei korjaannu säätämällä, jos arvot heittävät eikä kukaan ole säätöjä vielä ronkkinut. Ja sitä paitsi se säätäminen ei ole noin yksinkertainen toimenpide, että vain ruuvia vääntää.

              Comment


              • #8
                Jos kyse on leiman samisesta, niin ota hätäapu käyttöön.
                Kymppi bensaa tankkiin ja litra jäänestoa, katsastuksen jälkeen tankki täyteen. (ei hyvä ruiskulle se jäänesto)

                Sen jälkeen onkin vuosi taas aikaa etsiä syytä oireisiin:)

                ps. sano sille inssille että työntää sen anturin syvälle sinne pakoputkeen. (testattu)

                Comment


                • #9
                  Tuolta halpoja tarvikekatteja http://www.fincamoy.com/3.html

                  Itse laitoin profiilin kulkineeseen 2kpl ja hienosti pelaa ja leima tuli.

                  Comment


                  • #10
                    Suljin se lambdan pois kun pysyi arvot toleranssien sisällä, mutta ilmeisesti vika voi olla siinäkin. Pitää tuolta fincamoysta tilata katti jos ei muuten saa leimaa. Tiistaina vien pipin audin lääkärille niin saadaan diagnoosi.

                    Kestikö Petri kauan tilauksesta että sait katit kouraan?

                    Comment


                      #11
                      Tolaranssissa kestäminen ei vielä kerro mitään. Vaihda lambda ja käy mittauttamassa uudestaan. Ja sinne kattiin kannattaa kurkata ennen kun uutta ostaa.

                      Comment


                      • #12
                        Nyt meni päästöt läpi. Lambdahan siellä oli mennyt yllättäen. Katti oli hyvässä iskussa vielä eli varmaan joskus vaihdettu (360tkm). Aito boschilainen makso 105€, mitä en pidä pahana hintana laatumerkille. Lamda tais olla alkuperäinen...

                        Comment


                          #13
                          Hieno homma että ei tullut tuon kalliimpi homma. Rikas seos ois pidemmän päälle sulattanut katin umpeen.

                          Comment

                          Working...
                          X