Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi jätti välille

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi jätti välille

    No nyt se sitten audi jätti kaupan parkkipaikalle. Töistä lähdin ja pelas ihan normaalisti ja kaupan parkissa sammutin. No sitten kun starttasin, niin startti kyllä pyöri, mutta moottori mykkä. Vetämällä auto pihaan, onneksi matkaa vain 500m. Akkua laturiin ja kokeilemaan, niin käynnistyy, mutta sammuu heti.

    Mistähän tuota vikaa kannattais katella noin ensiksi? Kaikki sulakkeet kattelin ja ehjiä ovat, imupuolelta ei ainakaan silminhavaittavia reikiä näkynyt. Oma arvaukseni olisi, että bensapuoli, vai voisko olla jotain mystistä?

    APUA kaipaisin kovasti. Kiitos (100, 2,3 e -91).

    No äsken irroitin bensaputken joka tulee suodattimelle ja laitoin virrat päälle, pitäisikö silloin bensan virrata putkesta, eli pumppu sis toimisi vai ei, ei nimittäin tullut mitään, vaikka starttasin. Suodattimesta kyllä tuli hieman menovettä pihalle.
    Viimeksi muokannut jasso; 20.4.2009, 18:17. Perustelu: Rivitystä. Jätä rivitys ohjelman tehtäväksi, niin näyttää selvemmältä.

  • #2
    kyllähän sieltä tavaraa pitäs tulla (bensaa) kun starttiä pyörittää. Ettei vaan bensa mittari ole jumahtanut väärään kohtaan ja tankki onkin tyhjä? ;)

    Tai sitten pumpput ei toimi. Sen käyntiäänen pitäisi kyllä korvalla erottaa.

    Comment


    • #3
      Aamulla kyllä tankkasin, eli menovettä tankissa on, muta olisko mahdollista että pumppu ei saa virtaa, tai yksinkertaisesti pumppu on lopussa.

      Meinaan pumpunvaihtoon ohjeet löytyy varmaan täältä, muta onko joku rele tms. jota kautta sille tulis wirtanen.
      Karvahatussa noita releitä on vain kaksi isoa ja kolme pientä ainakin minulla.

      Comment


      • #4
        Eiköhän se virta tosiaan jonkun releen, sulakkeen ja säätimen kautta tule. Mutta voisihan sitä koittaa mittailla pumpun johdoilta, että tuleeko sinne virtaa vai ei. Sillä saa ainakin sähkön kulkeutumisen paikallistettua pumpulle asti.

        Comment


        • #5
          Sittempä se ei auta muu, kuin tyhjentää peräboxi kaikesta kamasta aamulla ja kaivella pumppua esille,

          taidan kuitekin ennen irrotusta koputella hieman pumpun runkoa, jos vaikka sais vanhan rouvan tulille, niin tulis vika ainakin paikallistettua.

          (luin joskus täältä että näin voisi saada pumpun hetkellisesti eloon)

          Comment


          • #6
            Eukolla teki juuri samanlainen kulkuneuvo pari samankuuloista temppua tässä pari vuotta sitten.
            Oli sylkäissyt imusarjan takapään alla olevan huohotinletkun irti ja toisessa tapauksessa tankissa oleva bensapumppu rikki.

            On kulutustavaraa, mikäli ajelee yleensä tyhjällä tankilla.

            Comment


            • #7
              Se imusarjan alla oleva letku vaikuttais, kun olis irti tai löysällä.
              Suhahtelee, kun sitä liikuttelee, mutta miten sinne pääsis käsiksi?

              Pitääkö koko imupuoli purkaa, vai mitenkäs?
              Ottaa muuten pattiin vähäsen ;)

              Comment


              • #8
                Bensapumpun releellä tunnit täynnä? Hyppyjohdolla voi korvata releen kokeilumielessä jolla asia selviää. Kraftstoffpumpe=polttoainepumppu, katso sulakeboksin kannesta mikä rele.

                Comment


                • #9
                  Jatketaanpa tarinaa:
                  Rouva hyppäs tulille, se pahuksen letku imusarjan alla oli varmaankin sitten irti.

                  Työnsin sen paikoilleen ja kerrasta kone käyntiin, mutta sitten huomasin bensapumpun toimivan aivan konkreettisesti, tuli nimittäin bensaa aika rajusti siitä eilen irrottamastani liittimestä. (tuli varmaan huonosti asennettua takaisin)

                  Seuraava operaatio onkin sitten omien mokien korjailua;)

                  Comment


                  • #10
                    No niinpä saatiin suodattimen putki paikalleen ja kone käyntiin, mutta mikä nakutus kuuluikin moottorista.
                    Hieman kaasua ja kone jäi huutaman todella rumalla äänellä, piti sammuttaa.
                    Ja sittenpä ei enää käynnistynytkään.
                    Jokohan pitäis uskoo että pumppuhan se on finaalissa.

                    Arvelin että nakutus vois johtua liian laihasta seoksesta???

                    Comment


                    • #11
                      Venttiilin nostaja jumissa veikkaisin ja korkeaan tyhjäkäyntiin epäilisin ruiskun "sekoamista" huohotinputken irtoamisen vuoksi, joka kylläkin pitäis palautua normaaliksi parin starttauksen jälkeen.

                      Katsoppas ampuiko sen huohotinputken uudelleen irti tai sanoiko putkessa oleva muovinen T haara sopimuksen päättyneeksi.

                      Comment


                      • #12
                        No niin reisusta tultu ja eikun sen pumpun kimppuun pitäs käydä.

                        Oiskohan kellään varmaa tietoa, mikä pumppu sinne kävis, niin vois varaosan ostaa jo etukäteen.

                        (menis samalla laitolla), vai otanko entisen pois ja kattelen sitä numerot ja fillarilla lähden metsästelemään vastaavaa.

                        Comment


                        • #13
                          Empäs sitten sanutkaan ...4040 pumppua tänään vaikka lupasivat, eli nyt ottaa pannuun.
                          Olihan tuo työläs irroittaa, oli tosi tiukassa se kehikko.

                          No lohdutukseksi kunto on kasvanut fillaroidessa, ja parit helmeilevät ovat viilenemässä.
                          Etttä hyvää Walpuria kaikille auttaneille ja muillekkin näillä sivuilla viihtyville.

                          ps. lauantaihan on normiarki, jospa soittaisivat silloin ja kertoisivat uuden sydämen tulleen.
                          Viimeksi muokannut kapaz; 30.4.2009, 17:23. Perustelu: kirjoitusvirhe

                          Comment


                          • #14
                            Itse kyllästyin tuohon bensapumpun vaihtohommaan, kun alkuperäinen ei kestänyt kuin vuoden kerrallaan.Muokkasin kehikkoa ja laitoin jonkun vanhemman 5 pyttysen pumpun sinne joka oli suurempi ulkomitoiltaan, mutta pumpun tai edes auton tyyppiä en muista.

                            Nyt on toiminut useamman vuoden, vaikka eukko ajelee yleensä tankin täydestä melkein tyhjäksi. Käsittääkseni pumppu ei saa jäähdytystä tai voitelua mikäli hörppii ilmaa yhtenään ja polttaa sitten itsensä.

                            Comment


                            • #15
                              Asiaa puhut, näinhän se varmaa on.

                              Comment


                              • #16
                                Tai sitten sovittaa esim bossin 040 tai 8bar version sinne?

                                Comment


                                • #17
                                  hyvin pelittää taas uudella pumpulla. Kiitos kaikille avittaneille.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X